NOT: yazıların bir kısmı alıntıdır.
kuaförlerde yapılan boya koruma işlemleri tek tek inceleyelim
minumum 300 liradan başlayan bu uygulamayı çok daha ucuza maledebilirsiniz üstelik kullanıcagınız ürünler 1 kerelik değil
sırasıyla uygulamalar:
1. Önce Araç Yıkanır
2. Araca Kil Uygulanır (Yıkama ile çıkmayan, araç üzerine yapışmış kir ve zift lekelerinin çıkarılması için kullanılır)
3. Araca uygun çizik giderici uygulanır (Araçtaki çiziklerin giderilmesi ve doldurulması için uygun ürün kullanılır.)
4. Vernik besleyici uygulanır (Vernik tabakasını besleyerek ekstra parlaklık elde etmek için Meguiar's Glaze 07 ürünü uygulanır. Koyu araçlarda daha çok belli olur)
5. Koruyucu wax uygulanır (Koruma amaçlı olarak uygulanır. Aracı kuş pisliklerinden ve diğer etkenlerden korumaya yarar)
1:Arac kaliteli bir şampuanla yıkanıp mikrofiber bezle kurulanır.
ben bugune kadar kullandıgım sampuanlar arasında en çok carnabua özlü parlak görünüm veren konsantre sampuandan memnun kaldım.
2: Kil uygulaması (cogu boya koruma merkezleri bu uygulamayı yapmamaktadır)
Meraklısı için olmazsa olmazdır...
E-bay'de clay bar olarak aranabilir. 25 gramı bir arabaya yeter. Fiyatına göre yaptığı işe paha biçilemez. 6 ayda bir tüm araca uygulanması önerilir, özellikle çizik giderme ve wax öncesi.
Yeni yıkanmış aracınızın kaportasında elinizi gezdirin. Pürüzleri hissediyorsanız işte onlar boyaya yapışmış kirleticilerdir. Kille güvenli bir şekilde yok olacaklardır. Bu pürüzleri polisaj işlemi gidermez...
Araba yıkandıktan sonra kil hamuru aracın yüzeyine sürtülerek (kaydırıcı fısfıs yardımıyla) boya üzerindeki inatçı lekeler, çizikler içindeki pislikler, tuz, katran, balata tozu, böcek kalıntısı, ağaç salgısı temizleniyor.
Bu şekilde görülen verniğe girmiş kirler (bonded contaminants) yıkama ya da polisajla çıkmazlar...
Kil bunları söker alır...
Bir başka güzel grafik anlatımla kilden önce ve sonra yüzey...
Her panelde yoğurun, yüzeyi fısfısla (detailer spray) kaygan hale getirin, ve uygulayın.
Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.
Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de
Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.
Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.
25 gram kullanın....
Kille temizlik:
Yıkanmış arabayı sanki süngerle siliyormuş gibi...
Küçük bir panelden çıkan kir...
Kilin yüzeyde kayması için spreyle beraber kullanılıyor... Ama sprey şart değil fısfısa sıvı sabun (veya oto şampuanı) + su koyun, o da iş görüyor
Yıkanmış bir arabadan çıkan kirler...
Kile bakın...
3:çizik giderme uygulaması
kuaförlerde yapılan boya koruma işlemleri tek tek inceleyelim
minumum 300 liradan başlayan bu uygulamayı çok daha ucuza maledebilirsiniz üstelik kullanıcagınız ürünler 1 kerelik değil
sırasıyla uygulamalar:
1. Önce Araç Yıkanır
2. Araca Kil Uygulanır (Yıkama ile çıkmayan, araç üzerine yapışmış kir ve zift lekelerinin çıkarılması için kullanılır)
3. Araca uygun çizik giderici uygulanır (Araçtaki çiziklerin giderilmesi ve doldurulması için uygun ürün kullanılır.)
4. Vernik besleyici uygulanır (Vernik tabakasını besleyerek ekstra parlaklık elde etmek için Meguiar's Glaze 07 ürünü uygulanır. Koyu araçlarda daha çok belli olur)
5. Koruyucu wax uygulanır (Koruma amaçlı olarak uygulanır. Aracı kuş pisliklerinden ve diğer etkenlerden korumaya yarar)
1:Arac kaliteli bir şampuanla yıkanıp mikrofiber bezle kurulanır.
ben bugune kadar kullandıgım sampuanlar arasında en çok carnabua özlü parlak görünüm veren konsantre sampuandan memnun kaldım.
2: Kil uygulaması (cogu boya koruma merkezleri bu uygulamayı yapmamaktadır)
Meraklısı için olmazsa olmazdır...
E-bay'de clay bar olarak aranabilir. 25 gramı bir arabaya yeter. Fiyatına göre yaptığı işe paha biçilemez. 6 ayda bir tüm araca uygulanması önerilir, özellikle çizik giderme ve wax öncesi.
Yeni yıkanmış aracınızın kaportasında elinizi gezdirin. Pürüzleri hissediyorsanız işte onlar boyaya yapışmış kirleticilerdir. Kille güvenli bir şekilde yok olacaklardır. Bu pürüzleri polisaj işlemi gidermez...
Araba yıkandıktan sonra kil hamuru aracın yüzeyine sürtülerek (kaydırıcı fısfıs yardımıyla) boya üzerindeki inatçı lekeler, çizikler içindeki pislikler, tuz, katran, balata tozu, böcek kalıntısı, ağaç salgısı temizleniyor.
Bu şekilde görülen verniğe girmiş kirler (bonded contaminants) yıkama ya da polisajla çıkmazlar...
Kil bunları söker alır...
Bir başka güzel grafik anlatımla kilden önce ve sonra yüzey...
Her panelde yoğurun, yüzeyi fısfısla (detailer spray) kaygan hale getirin, ve uygulayın.
Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.
Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de
Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.
Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.
25 gram kullanın....
Kille temizlik:
Yıkanmış arabayı sanki süngerle siliyormuş gibi...
Küçük bir panelden çıkan kir...
Kilin yüzeyde kayması için spreyle beraber kullanılıyor... Ama sprey şart değil fısfısa sıvı sabun (veya oto şampuanı) + su koyun, o da iş görüyor
Yıkanmış bir arabadan çıkan kirler...
Kile bakın...
3:çizik giderme uygulaması
Son düzenleme: