Muzaffer' in Uygulamaları

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
586
Tepki puanı
218
Puanları
43
Çok yararlı oldu. Emeğinize sağlık. Devamını bekliyoruz konuda belirttiğiniz gibi. :)
 

b.arat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
395
Tepki puanı
82
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Van
Yararli paylasim olmuş. Ben anca okurum; nerede o zaman, o kabiliyet... Takipteyim.
 

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
425
Puanları
63
Değerli Arkadaşlar,

Yaptığınız çalışmalar gerçekten çok güzel elinize sağlık iyifikir

Fakat !

Çok önemli bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum,

Kullandığımız oto bakım ürünleri, özellikle kir sökücüler (jant temizleme, motor temizleme, böcek sökücü vb.) doğal hayata zararlı kimyasallar içermektedir. Yaptığımız uygulamalar sonucu suyla beraber yer altı kaynaklarına karışan bu kimyasallar hem doğal kaynaklarımızı kirletmekte hemde gelecek nesiller için onarılamaz çevre hasarlarına sebep olmaktadır.

Zira bu kimyasallar, uygulama yaparken (spreyleme vb.) bile rüzgar gibi etkenlerle cildimize temas etmektedir ve zehre maruz kalmamıza sebep olmaktadır.

Siz değerli arkadaşlardan ricam, kullanılan bu ürünlerin mümkün olduğu kadar doğaya zarar vermeyen ürünlerden seçilmesi ve uygulama miktarlarının bol kepçe değil de çok daha az kullanılmasıdır.

Duyarlılığınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim :)

Saygılarımla.
 

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,152
Tepki puanı
238
Puanları
63
Yaş
31
Konum
Ankara-Isparta
Değerli Arkadaşlar,

Yaptığınız çalışmalar gerçekten çok güzel elinize sağlık iyifikir

Fakat !

Çok önemli bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum,

Kullandığımız oto bakım ürünleri, özellikle kir sökücüler (jant temizleme, motor temizleme, böcek sökücü vb.) doğal hayata zararlı kimyasallar içermektedir. Yaptığımız uygulamalar sonucu suyla beraber yer altı kaynaklarına karışan bu kimyasallar hem doğal kaynaklarımızı kirletmekte hemde gelecek nesiller için onarılamaz çevre hasarlarına sebep olmaktadır.

Zira bu kimyasallar, uygulama yaparken (spreyleme vb.) bile rüzgar gibi etkenlerle cildimize temas etmektedir ve zehre maruz kalmamıza sebep olmaktadır.

Siz değerli arkadaşlardan ricam, kullanılan bu ürünlerin mümkün olduğu kadar doğaya zarar vermeyen ürünlerden seçilmesi ve uygulama miktarlarının bol kepçe değil de çok daha az kullanılmasıdır.

Duyarlılığınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim :)

Saygılarımla.

Envanterimde pek çok Sonax ve Alman ürününü olmasının sebeplerinden birisi de budur. Alman hayranlığı duyduğum için değil Alman tüvüden onay almış olabilmeleri. Zira Almanya da tüv onayı almak çok zor bunun içinde doğada çözünebilen malzemeler, geri dönüşen doğa dostu sprey başlıklı şişeleri, cilt sağlığı için ph faktörü gibi pek çok testten geçmeden vermiyorlar onayı ve dolayısıyla satışı zaten birisine bişey olsa da şikayet etse dünyanın tazminatını öderler bu tip şeyleri kovalayan bir kitle var çünkü firmaların açıklarını bulsak da para koparsak diye. Bu konuda en laçka 2 ülke var birisi bizim ülkemiz diğeri ise İtalya kim kime dum duma onay veren memuru yemeğe götür evinde eksik gedik varsa toparla al onayı ☺️ Kalite konusunda ise Almanya bir Japonya iki İsviçre üç. Amerikan, İngiliz markaları falan bu konuda tırışka. Bir Zymöl var işte o da el yapımı butik ürün üretir. Hatta waxları sertifikalı ve seri numaralıdır. Onun dışında turtle wax falan hikaye.
 

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,152
Tepki puanı
238
Puanları
63
Yaş
31
Konum
Ankara-Isparta
Merhaba arkadaşlar,

Jantlarımda, Atas Est jant temizleyicisi kullandıktan sonra vernik yanığı oluşmuştu. O kısım uzun hikaye ancak vernik yandıktan sonra pek de özen göstererek kullanmadım jantları. Çok derin olmamakla birlikte epey sürtme ve taş izi var. Macun astar ve boya için fiyat arayışına girdim. Jant başına 200 250 lira isteyen var. 500e yaparız aynı gün de veririz diyen de var. İyi yapacağına inandığım yerler yüksek fiyat çıkarıyor uygun olan yerlerin de nasıl yapacakları muallak. Ayrıca arabayı oralarda bırakmak yada yedek jant kullanmak lazım. Onlar da bende yok. Stepneyi kullanarak jantları evde kendi imkanlarım ile boyayacağım. Önce zımpara ardından macun astar boya ve vernik şeklinde kabaca bir tarif verebilirim.

Kolları sıvadım ilk iş olarak şuan için bir adet tork anahtarı aldım ki anahtar 28-210nm aralığında çalışıyor bizim araçlarda da bijon sıkma torku 110nm bu arada. Havalı anahtarla bijonları hem açarken hem de sıkarken çekiçleme yapıldığı için civata başları ezilmeye başladı belki de yarın öbür gün kırılacak. Bu anahtarı lastik değişiminde de kullanacağım için bir nevi kendinize yaptığınız bir yatırım diyebiliriz. Ha bu arada bijonların aynı torkta sıkılması zaten çok önemli bir konu bu yüzden imkanı olana tavsiye ederim. Ben ürünü bauhaustan 195 liraya aldım 4 ay önce 175 di (takip ettiğim bir üründü eurodaki artış göz önüne alınırsa aslında fiyatı sabit diyebilirim)

Kutu içinden 17-19-21mm olmak üzere 3 lokma ve 125mm lik bir uzatma kolu çıkıyor. Sanırım bizim araç 17mm kullanıyor. Olmazsa bir de lokma alırız [emoji16]

Diğer ürünleri de zamanla toplayacağım. Zaten geriye kalan kabaca zımpara tiner boya vernik astar macun falan. Benim için, tekeri söktükten sonra aynı torkta sıkmak çok önemliydi o yüzden önce tork anahtarı aldım. Umarım vakit bulup uygulama yapar ve sizinle paylaşabilirim [emoji4]

Okuduğunuz için teşekkür ederim [emoji5]
71ff63e7c6c9bf30c0aadac1d8a36196.jpg
369ff650dae3fc6c8aad2678f2f69aae.jpg


SM-J710GN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

sefat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
32
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,152
Tepki puanı
238
Puanları
63
Yaş
31
Konum
Ankara-Isparta
Evet arkadaşlar yeni bir uygulama serisi ile tekrar konuyu hortlatalım

6 gün boyunca arabayla uğraşarak, çeşitli uygulamalarla terapi havasında geçirdim günleri. Kafamfakileri yaptıkça kuş kadar hafifledim inanın.

Lafı çok uzatmadan fotoğraflarla anlatıma geçelim isterseniz


tmDUD9.jpg


Kerestecide 2 tane rampa kestirdim bu sayede arabayı kaldırıp güvenle altına yatabileceğim artık. Arabalı hidrolik ve makaslı kriko hatta araç sehpası olmasına rağmen bunlara güvenemiyorum, en güvenli yol en ilkel yoldur. En güncel yol içinde çeşitleri riskleri mutlaka barındırır. Hayatın her alanı böyledir, bu benim düşüncem elbette. Güvenlik konusu şakaya gelmez.

MYZmb8.jpg


Karter korumayı uzun zamandır boyamak ve korozyona karşı korumak istiyordum. Orijinal gm olduğu için yenisi zor bulunuyor, yan sanayi olsun istemedim bu sebeple eldekine giriştim. Söktükten sonra yıkadım, paslı ve boyaya ihtiyaç duyan yerlere saca inecek kadar zımpara yapıp ardından tüm saca zımpara yaparak astar boya ve vernik atarak kurumaya bıraktım.

w2keBV.jpg


%100 güzel bir işçiliğe gerek duymadım karter koruma en nihayetinde

Z6KJJK.jpg


Astarın kuruması için 1 saat bekledim astar sonrası 15 er dakika ara ile boya katlarını ve verniği atarak montajlamak üzere kurumaya bıraktım.

EW3sAy.jpg


Fotoğrafta gazyağı, 1 adet 10w40 yağ ve 1 adet hep kullandığım motul yağ var bunları ne yapacağımı az çok tahmin ettiniz sanırım

ZBh3RJ.jpg


Burada da 2 adet yağ filtresi var. Sanırım taşlar biraz yerine oturmaya başladı.

RJnNxe.jpg


İlk önce mevcut motor yağına gazyağı karıştırp çalıştırdıktan sonra boşalttım. Çıkan yağ tam 7500 km de ve rengi bu şekilde.

r6aSi3.jpg


10w40 yağın rengi de buydu...

gDMryS.jpg


Yağ filtresini bosch olanla değiştirdikten sonra 10 40 yağa da gazyağı karıştırıp motoru çalıştırdım çıkan yağın rengi bu şekildeydi...

DhWuyO.jpg


Organik doğal üzüm pekmezlerimiz hazır Şaka bir yana belediyeye teslim etmek üzere bu şekilde şişeledim.

qe33ST.jpg


Tabiki eski yağın sonucu değiştirmesini engellemem için 2 yağ arasında leğenimi temizlemiştim Ayrıca bir miktar daha gazyağı dökerek karterdeki kalanların akmasını sağladım en son da pet şişe içinde biriktirdiğim 5w30 yağı dökerek bir nevi durulama gibi bir şey amaçladım gazyağının en son koyacağım yağı bozmasını engellemek için.

KiPlJv.jpg


Esas yağımızı ve yağ filtresini kullanıp bu kısmı bitiriyorum. Gazyağının verdiği sonuç ortada, Özellikle 10 40 yağı heba edip farkı göstermek istemiştim yanıltmasın diyerek yağ filtresini de değiştirdim üstelik. Gerek var mı hammaddesi aynı olan engine flush a a kat kat fazla para vermeye. Bence gerek yok, mekânda 1 bardak çay içip 10 lira hesap ödemek yerine 10 liraya evde 1 demlik çay içerim.

3y5JsW.jpg


Bu arada yağ değişimi için aracın düz olması önemli, rampayla aracı nasıl düzelttim merak edenler olabilir, cevap basit eğimli yolda kaldırdım.
Not: Fiziken imkânsız o tarafa gitmesi ancak her ihtimale karşı arka tekere de bir takoz koydum. Güvenlik herşeyin başı.

A1y5Gt.jpg


Bobin yayları paslanmıştı. Bujilerle beraber bu tamir takımını kullanarak ateşleme bobinini de sıfırlamış oldum.

pp3mFD.jpg


Bujileri de değiştirdim bu haldelerdi

xkm1SP.jpg


Ateşleme bobini

k5CGSD.jpg


Sökmeden detay olmaz İç temizlik yapacağım için koltukları döşemeleri ne varsa sökmeye çalıştım.

LFOJq4.jpg


Detay fırçalarını çok seviyorum ama alamadım bir türlü. Foruma yakışmıyor ama mecbur boya fırçası kullanmak zorunda kaldım. Zemine aynı zamanda yalıtım yapacağım için iyi bir temizlik şarttı. Bu arada fotoğraftaki sarı arkadaş sonaxın yeni iç mekan temizleyicisi. Ben memnun kaldım.

lil1xH.jpg


bECrc9.jpg


Yalıtımdan ufak bir kare. Araç tabanını komple bitüself ile kapladım. Tavanı önceden kamera takarken yalıtmış, yağmurlu havada faydasını görmüştüm. Şimdi ise yol sesini güzel kesti Corsa gitti Avangard Mercedes geldi sanki

ijLbzD.jpg


Klima kanalları ve evapatatör temizliğini de bu köpükle yaptım. Kullanım talimatlarındaki yönlendirmeler sonucu tahliyeden pislik çıktıkça bende rahata erdim.
 

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,152
Tepki puanı
238
Puanları
63
Yaş
31
Konum
Ankara-Isparta
rpJ50f.jpg


Zamanında 30 liradan 2 tane almıştım migrosta indirimdeydi 2 sini de patlatıverdim. Tabi bunu yapmadan önce polen filtresini değiştirdim.

Tiz399.jpg


İç temizlik ve sterilizasyonu bitirince montaja tekrar başladım.

Wt1js9.jpg


Sonra çektim arabayı benzinliğe önce sonax motor temizleyicisi sonra benzinlik köpüğünü bastım gitti. En son basınçlı hava ile kuruladım motoru.

1d8d3y.jpg


Motoru kuruttuktan sonra gene Sonax motor cilası ile koruma altına aldım.

b1ufi4.jpg


Motor korumanın kurumasını beklerken iç mekandan bir fotoğraf çektim.

SbLN1n.jpg


Ah2VWT.jpg


Aracın dışını sonax turuncu ve çift kova yöntemi ile yıkadım ayrıca. Koruma olarak npt kullanıyorum uzun zamandır ayrıca bsd yada hızlı cila ile de desteklemeyi ihmal etmiyorum. Sonaxı seviyorum

EcJBVB.jpg


Son olarak aracın altını gri renkli pütür ile kapladım. 4 kutu Motip gri renkli sprey pütür kullandım yetmesine yetti ancak 5 kutu alsaydım bitecek, yetmeyecek korkusuyla endişe etmezdim Ayrıca elimde hammerite siyah boya da vardı onunla da egzoz borusunu boyadım. Hammerite direkt pas üstüne uygulanıyor bakalım egzoz borusunda ne kadar gidecek. Bence alt temizlik için ve tuzlu solüsyonlu yollar için yeterli bir çalışma oldu ancak daha iyisini daha iyi şartlarda yapan mutlaka vardır

Okuduğunuz için teşekkür ederim
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
986
Tepki puanı
294
Puanları
63
eline emeğine sağlık @Nobran
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
3,510
Puanları
113
Yaş
38
@Nobran hocam sen naptın böyle, resmen son aşamada arabaya ses yalıtım eklemişsin...
 
Üst