8 valf ile 16 valf arasındakı fark nedir ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 34BCT70
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada 8V olan motorun daha düşük devirde yüksek tork üretme sebebide tamamen emme ve egzoz manifoldundaki kanalların yapısı ve genişliğinden dolayı oluşacak kayıpların 16V olana göre daha az olmasıdır..

Şoleki sonuçta 1600cc bir motorda ortalama piston çapı ve silindirin alanı bellidir.. Aynı alanda monte edeceğiniz tek bir sübabın oluşturacağı kayıp bundan daha küçük olacak 2 adet sübabınkinden daha az olacaktır.. Buda aracın düşük devirlerde havayı besleme sisteminden silindir içerisine kadar taşırken daha az basınç kaybıyla taşıyacağı anlamına gelirki pratikte bunu daha anlaşılabilir bir şekilde solersek daha fazla oksijeni silindirin içine taşıma imkanı verir..

Kaybın neden daha az olduğuda aklınıza takılıyorsa onuda anlatabilirim ama biraz uzun sürer üşendim şimdi :]
 
bende x14sz corsa vardı 8 subap.. x14xe lerin rüzgarıyla savruluyordum.. :)

ya bide tabi subap sayısı etken değil daha yeni teknoloji olmasının yanında daha yeni teknolojiyle üretilmiş aktarma organları vs. olmasıda 16v'i biraz daha yukarı taşıyor olabilir mi?
 
bende x14sz corsa vardı 8 subap.. x14xe lerin rüzgarıyla savruluyordum.. :)

ya bide tabi subap sayısı etken değil daha yeni teknoloji olmasının yanında daha yeni teknolojiyle üretilmiş aktarma organları vs. olmasıda 16v'i biraz daha yukarı taşıyor olabilir mi?

Bende de x14sz vardı :]

tam olarak savrulma sebebin şudurki x14sz tek nokta enjeksiyonlu hatta opelin 1986 senesinde uygulamaya başladığı ilk motronic araçlardaki teknoloji ile üretilen bir motordur :] sadece 8V olması deil tek nokta enjeksiyon olması sebebi ile baya bi hantaldır :] hatta karbüratörlü araçtan çokta bir farkı yoktu :]

x14xe ise çok nokta enjeksiyonlu 1993'te opel tarafından uygulanmaya başlanan bir motor.. Ve benim için hala efsane olan Corsa B'de çok başarılı bulduğum bir motor..

Aslında bu aradaki farkta bize şunu soler sadece valf sayısı deil bir çok etken var ama üreticiler insanlara araç satarken valf sayısını çok önemli aracın fiyatını artıracak bir etkenmiş gibi öne sürüyorlar..
 
Bende de x14sz vardı :]

tam olarak savrulma sebebin şudurki x14sz tek nokta enjeksiyonlu hatta opelin 1986 senesinde uygulamaya başladığı ilk motronic araçlardaki teknoloji ile üretilen bir motordur :] sadece 8V olması deil tek nokta enjeksiyon olması sebebi ile baya bi hantaldır :] hatta karbüratörlü araçtan çokta bir farkı yoktu :]

x14xe ise çok nokta enjeksiyonlu 1993'te opel tarafından uygulanmaya başlanan bir motor.. Ve benim için hala efsane olan Corsa B'de çok başarılı bulduğum bir motor..

Aslında bu aradaki farkta bize şunu soler sadece valf sayısı deil bir çok etken var ama üreticiler insanlara araç satarken valf sayısını çok önemli aracın fiyatını artıracak bir etkenmiş gibi öne sürüyorlar..

abi uzun uzun bilgi verdiğin için teşekkür ederim:) baya bişeyler öğrenmiş olduk.
 
Bende de x14sz vardı :]

tam olarak savrulma sebebin şudurki x14sz tek nokta enjeksiyonlu hatta opelin 1986 senesinde uygulamaya başladığı ilk motronic araçlardaki teknoloji ile üretilen bir motordur :] sadece 8V olması deil tek nokta enjeksiyon olması sebebi ile baya bi hantaldır :] hatta karbüratörlü araçtan çokta bir farkı yoktu :]

x14xe ise çok nokta enjeksiyonlu 1993'te opel tarafından uygulanmaya başlanan bir motor.. Ve benim için hala efsane olan Corsa B'de çok başarılı bulduğum bir motor..

Aslında bu aradaki farkta bize şunu soler sadece valf sayısı deil bir çok etken var ama üreticiler insanlara araç satarken valf sayısını çok önemli aracın fiyatını artıracak bir etkenmiş gibi öne sürüyorlar..

kesinlikle katılıyorum.. ama herzaman yeni teknolojiden yana bi halim var.. hernekadar yetişemesemde : )
 
aslında 8V ve çok nokta enjeksiyonlu olan gayetde başarılı motorlar piyasada sadece 8V olması sebebi ile rekabet gücünü yitirip mecburen yerini 16V motorlara bıraktı..

kesinlikle katılıyorum. Çok doğru bir tespit.
 
slm 8valf araç demek tek eksantirik ve silindir başına 1 emme 1 eksoz supapı demek basit bir teknoloji ama 16valf çift eksantirik demek silindir başına 2 emme 2 eksoz supapı demek ve eksantiriklerden 1 tanesi eksoz supaplarını diğeri ise emme supaplarını kontrol eder tek eksantrik olup 16valf olan honda serileride mevcut yani supap sayısı ne kadar cok o kadar iyi nefes ve performans demek :)
 
Geri
Üst