- Katılım
- 1 Ağu 2006
- Mesajlar
- 506
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Bu arada 8V olan motorun daha düşük devirde yüksek tork üretme sebebide tamamen emme ve egzoz manifoldundaki kanalların yapısı ve genişliğinden dolayı oluşacak kayıpların 16V olana göre daha az olmasıdır..
Şoleki sonuçta 1600cc bir motorda ortalama piston çapı ve silindirin alanı bellidir.. Aynı alanda monte edeceğiniz tek bir sübabın oluşturacağı kayıp bundan daha küçük olacak 2 adet sübabınkinden daha az olacaktır.. Buda aracın düşük devirlerde havayı besleme sisteminden silindir içerisine kadar taşırken daha az basınç kaybıyla taşıyacağı anlamına gelirki pratikte bunu daha anlaşılabilir bir şekilde solersek daha fazla oksijeni silindirin içine taşıma imkanı verir..
Kaybın neden daha az olduğuda aklınıza takılıyorsa onuda anlatabilirim ama biraz uzun sürer üşendim şimdi :]
Şoleki sonuçta 1600cc bir motorda ortalama piston çapı ve silindirin alanı bellidir.. Aynı alanda monte edeceğiniz tek bir sübabın oluşturacağı kayıp bundan daha küçük olacak 2 adet sübabınkinden daha az olacaktır.. Buda aracın düşük devirlerde havayı besleme sisteminden silindir içerisine kadar taşırken daha az basınç kaybıyla taşıyacağı anlamına gelirki pratikte bunu daha anlaşılabilir bir şekilde solersek daha fazla oksijeni silindirin içine taşıma imkanı verir..
Kaybın neden daha az olduğuda aklınıza takılıyorsa onuda anlatabilirim ama biraz uzun sürer üşendim şimdi :]