8 valf ile 16 valf arasındakı fark nedir ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 34BCT70
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim bordo kızımda ki 8v doch motor var. ama 16 valfe ecotech motordan hem daha işii gidiyor hemde daha az yakıyor. gram yağ yakmaması da cabası. teknik boyutunu ilgili arkadaşlar aktarmış. Ben tecrübemi paylaşmak istedim.
 
benim bordo kızımda ki 8v doch motor var. ama 16 valfe ecotech motordan hem daha işii gidiyor hemde daha az yakıyor. gram yağ yakmaması da cabası. teknik boyutunu ilgili arkadaşlar aktarmış. Ben tecrübemi paylaşmak istedim.
teşekkürler barış abi :)
 
Yanlış bilgilendirmeyi düzeltmek istiyorum..

VW grubun 8V motoru 16V motoruna göre daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi performans değerlerine sahiptir..

Arkadaşlar 8V ile 16V motor arasında sadece sübap sayısındaki farklılıklardan değil bir çok açıdan farklar olabilir..

Tamamen aynı besleme sistemine sahip iki motor arasında 8V olanı performans açısından her zaman 16V olandan avantajlıdır.. Sebeplerini merak eden arkadaşlar olursa detaylı anlatıyım..

makinacı olduğu hiç belli olmuyor değilmi. bide herzaman konuyu yarım bırakıp kadir inanır edasıyla erkekseniz sorun devamını o zaman anlatırım diyo.
millet sormaya tırsıyo:D:D:D
 
Yanlış bilgilendirmeyi düzeltmek istiyorum..

VW grubun 8V motoru 16V motoruna göre daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi performans değerlerine sahiptir..

Arkadaşlar 8V ile 16V motor arasında sadece sübap sayısındaki farklılıklardan değil bir çok açıdan farklar olabilir..

Tamamen aynı besleme sistemine sahip iki motor arasında 8V olanı performans açısından her zaman 16V olandan avantajlıdır.. Sebeplerini merak eden arkadaşlar olursa detaylı anlatıyım..

ben merak ettim bora.. açıklarmısın zahmet olmazsa..
 
Yanlış bilgilendirmeyi düzeltmek istiyorum..

VW grubun 8V motoru 16V motoruna göre daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi performans değerlerine sahiptir..

Arkadaşlar 8V ile 16V motor arasında sadece sübap sayısındaki farklılıklardan değil bir çok açıdan farklar olabilir..

Tamamen aynı besleme sistemine sahip iki motor arasında 8V olanı performans açısından her zaman 16V olandan avantajlıdır.. Sebeplerini merak eden arkadaşlar olursa detaylı anlatıyım..
8 valf daha iyi gider yani :confused: :D :D bana performans lazım :)
 
makinacı olduğu hiç belli olmuyor değilmi. bide herzaman konuyu yarım bırakıp kadir inanır edasıyla erkekseniz sorun devamını o zaman anlatırım diyo.
millet sormaya tırsıyo:D:D:D
:D:D berat abi 16 valf alırsam yüklüyomuyuz şimdi ? :D:D
 
al sen yükleriz
 
ben merak ettim bora.. açıklarmısın zahmet olmazsa..

Kardeşim bunun en büyük örneği olarak şunu verebiliriz.. 16V olan çok nokta enjeksiyonlu bir motorda maximum torka ulaştığı devir hemen hemen aynı teknolojiye sahip yine çok nokta enjeksiyonlu 8V olan ve aynı grup tarafından üretilen başka bir motordan 750-800 devir daha yüksek oluyor..

Buda özellikle şehir içi kullanımda ve ara hızlanmalarda 8V olan motorun gaza olan tepkisinin daha canlı olması anlamına geliyor.. 16V olan motorun avantajı ise sabit ve yüksek devirli kullanımlarda daha az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyon değerleri sağlayabiliyor olması.. Ama bu daha az yakıt tüketimi kesinlikle şehir içi kullanım için geçerli deil..

Üreticilerin sübap sayısı ve silindir kapağı üzerindeki sübap yüzey alanı tasarımları aynı zamanda yanma odası şeklinide doğrudan ilgilendirdiği için patlama anındaki yanma verimi ilede aslında direk olarak ilgiliki buda aslına bakarsan fazla konuyu uzatmadan tam olarak yukarıdaki sonuçları doğuruyor..

Mesela hyundai grubunun çok düşük yakıt tüketim değerlerine ulaştığı 1.6 ve 1.3 motorlarıda aslında avrupalı üreticiler tarafından pekte fazla kullanılmayan 12v tasarımı ile üretilmekteydi.. Yada VW grubun uzun yıllar hemen hemen bütün modellerinde kullandığı 1.8T ve 1.8 motorlarıda 20v olarak üretilmişti..

Sübap sayısı ve tasarımı tek başına hiç bi zaman bir motorun belirleyici bir özelliği olmaması gerekirken işin tamamen ticari boyutunda günümüzde üreticiler 8V olan araçları tek nokta enjeksiyonlu 16V olan araçlarıda genelde çok nokta enjeksiyonlu piyasaya sürdüklerinden bunu ticari bir done haline getirdiler.. Bunu yaparkende aslında 8V ve çok nokta enjeksiyonlu olan gayetde başarılı motorlar piyasada sadece 8V olması sebebi ile rekabet gücünü yitirip mecburen yerini 16V motorlara bıraktı.. Bunun en net örneğide VW Bora modelinde görüldü..
 
Geri
Üst