- Katılım
- 9 Tem 2011
- Mesajlar
- 9,791
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Bu gün ufak çaplı bir sorun yaşadım. 
Astram yarımda olsa beni az önce yolda bıraktı.
Yarım diyorum çünkü Opel assistance aracılığı ile Erpaş otomotivden yardımıma gelen Mehmet usta geçici olarak sorunumu çözüp, yoluma davam etmemi sağladı. 
Problemim ise kontağı çevirdiğimde aracın ateşleme yapmaması ve doğal olarak çalışmamasıydı.
Aracımı bir bakkalın önünde durdurdum ve kontağı kapattım, bir dakika sonra geri dönüp çalıştırmaya çalıştığımda ekranda hiç bir uyarı çıkmamasına rağmen ateşleme yapmadı ve aracı çalıştıramadım. Problem oluştuğunda akü bitmesine hiç ihtimal vermedim. Muhtemelen başka bir arızadır diye düşündüm. Öünkü aküyü bitirebileceğim hiç bir durum olmadı ve problemi yaşamadan önce 2-3 saat boyunca sürekli aracımı kullandım yani akünün kendisini şarj edebilme olanağı mevcuttu.
Aracı çalıştıramayacağımı anlayınca hemen Opel assistance'ı arayıp yaşadığım sorunu belirttim. 7-8 dakikalık bir bilgi almadan sonra yanıma bir usta yönlendireceklerini ve sorunu orada çözmeye çalışacaklarını söylediler ve ekleme olarak ta bu problemin aküden kaynaklı bir probleme benzediğini belirttiler.
Ayrıca sorun çözülse bile mutlaka servise çekilip kontrol edilmesi gerektiğini, servise çektirmezsem aynı problemin tekrarlaması durumunda Opel assistance olarak ücret talep edeceklerini söylediler.
Erpaş otomotivden Mehmet usta yanıma geldi ve sorunu anlamaya çalıştı. Ben yaşadıklarımı anlatınca %100 akü bitmiştir takviye yapalım araç çalışır dedi ve takviye yaptıktan sonra araç çalıştı.
Biraz sohbet ettik ve akünün nasıl bittiğine Mehmet ustada anlam veremedi. Böyle bir sorunun olmaması gerekirdi, akünün bitmesini gerektiren hiç bir şey olmamış ve araç sorun çıkarmadan önce uzun süre kullandığınız için kendini şarj etmesi gerekirdi dedi. Ek olarak ta aküde kaçak olabilir mutlaka servise getirin cihaza bağlayıp kontrol edelim dedi.
İşin kısası yarın Erpaş'ın servisine Mehmet ustanın yanına gidip olayın nedenini çözmeye çalışacağız.
Mehmet ustayı beklerken aracı bir kaç kez daha çalıştırmaya çalıştım ve ilk sefer denediğimde görmediğim bir sürü uyarı çıkmaya başladı. Uyarıların fotoğraflarını da sizlerle paylaşayım. Fotoğrafını çekemediğim bir uyarıda AFL arıza uyarısı oldu. Fotoğraflarını paylaştığım uyarıların dışında bir kerelik AFL arızası da aldım.
AFL dışında Stabili Trak, Servo Direksiyon, Akü şarj Sistemi uyarılarını aldım. Bunların dışında da Akünün tasarruf modunun etkinleştirildiği uyarısı da ekranda belirdi. Akü şarj sistemi uyarısı aldığım için sorunun muhtemelen akünün şarj edilememesinden kaynaklandığını düşünüyorum.
Sevis problemi çözdüğünde detayları yine bu başlıkta paylaşacağım.

Astram yarımda olsa beni az önce yolda bıraktı.


Problemim ise kontağı çevirdiğimde aracın ateşleme yapmaması ve doğal olarak çalışmamasıydı.

Aracımı bir bakkalın önünde durdurdum ve kontağı kapattım, bir dakika sonra geri dönüp çalıştırmaya çalıştığımda ekranda hiç bir uyarı çıkmamasına rağmen ateşleme yapmadı ve aracı çalıştıramadım. Problem oluştuğunda akü bitmesine hiç ihtimal vermedim. Muhtemelen başka bir arızadır diye düşündüm. Öünkü aküyü bitirebileceğim hiç bir durum olmadı ve problemi yaşamadan önce 2-3 saat boyunca sürekli aracımı kullandım yani akünün kendisini şarj edebilme olanağı mevcuttu.
Aracı çalıştıramayacağımı anlayınca hemen Opel assistance'ı arayıp yaşadığım sorunu belirttim. 7-8 dakikalık bir bilgi almadan sonra yanıma bir usta yönlendireceklerini ve sorunu orada çözmeye çalışacaklarını söylediler ve ekleme olarak ta bu problemin aküden kaynaklı bir probleme benzediğini belirttiler.
Ayrıca sorun çözülse bile mutlaka servise çekilip kontrol edilmesi gerektiğini, servise çektirmezsem aynı problemin tekrarlaması durumunda Opel assistance olarak ücret talep edeceklerini söylediler.
Erpaş otomotivden Mehmet usta yanıma geldi ve sorunu anlamaya çalıştı. Ben yaşadıklarımı anlatınca %100 akü bitmiştir takviye yapalım araç çalışır dedi ve takviye yaptıktan sonra araç çalıştı.

Biraz sohbet ettik ve akünün nasıl bittiğine Mehmet ustada anlam veremedi. Böyle bir sorunun olmaması gerekirdi, akünün bitmesini gerektiren hiç bir şey olmamış ve araç sorun çıkarmadan önce uzun süre kullandığınız için kendini şarj etmesi gerekirdi dedi. Ek olarak ta aküde kaçak olabilir mutlaka servise getirin cihaza bağlayıp kontrol edelim dedi.
İşin kısası yarın Erpaş'ın servisine Mehmet ustanın yanına gidip olayın nedenini çözmeye çalışacağız.
Mehmet ustayı beklerken aracı bir kaç kez daha çalıştırmaya çalıştım ve ilk sefer denediğimde görmediğim bir sürü uyarı çıkmaya başladı. Uyarıların fotoğraflarını da sizlerle paylaşayım. Fotoğrafını çekemediğim bir uyarıda AFL arıza uyarısı oldu. Fotoğraflarını paylaştığım uyarıların dışında bir kerelik AFL arızası da aldım.
AFL dışında Stabili Trak, Servo Direksiyon, Akü şarj Sistemi uyarılarını aldım. Bunların dışında da Akünün tasarruf modunun etkinleştirildiği uyarısı da ekranda belirdi. Akü şarj sistemi uyarısı aldığım için sorunun muhtemelen akünün şarj edilememesinden kaynaklandığını düşünüyorum.





Sevis problemi çözdüğünde detayları yine bu başlıkta paylaşacağım.