Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

MeRt2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2011
Mesajlar
9,791
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

ulas79 link' Alıntı:
yine tekrarlıyorum akülerin tüm modeller için amperi az çünkü en düşük donanım seviyesinde bile bir dolu elektronik aksam var benim ilk işim yaza daha yüksek amperli bir aküye geçmek olacak.

Ulaş abi bende bu tarz bir şey düşünüyorum ama üreticinin uygun gördüğü amper değerinden daha yüksek bir aküye geçmek şarj sistemine ve alternatöre zarar verir diyorlar.

ևünkü aracın akü şarj sistemi, üzerinde bulunan aküye göre seçiliyormuş ve uygun olan kullanılıyormuş.

Bu konuda bilgin var mı acaba  questionnn
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

En yüksek amper şu an için bende demekki. Birkaç 1.6T belli olsa ortaya çıkar hangi mantıkla akü taktıkları.
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

MeRt link' Alıntı:
Ulaş abi bende bu tarz bir şey düşünüyorum ama üreticinin uygun gördüğü amper değerinden daha yüksek bir aküye geçmek şarj sistemine ve alternatöre zarar verir diyorlar.

ևünkü aracın akü şarj sistemi, üzerinde bulunan aküye göre seçiliyormuş ve uygun olan kullanılıyormuş.

Bu konuda bilgin var mı acaba  questionnn
tabiki çok yüksek amper zarar verir ama misal 1.4 ler en az 60 amper olmalı zaten kullanırken farkedersin araç rolantide iken gece el frenini çek veya cam aç kapa motor rölantisi dahi etkilenir standart akü ile.
 

MeRt2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2011
Mesajlar
9,791
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

ulas79 link' Alıntı:
tabiki çok yüksek amper zarar verir ama misal 1.4 ler en az 60 amper olmalı zaten kullanırken farkedersin araç rolantide iken gece el frenini çek veya cam aç kapa motor rölantisi dahi etkilenir standart akü ile.

Maalesef öyle Ulaş abi.

O etkiyi direksiyonu çevirdiğimde stoplardan çok rahat fark edebiliyorum.  :(
 

MeRt2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2011
Mesajlar
9,791
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

Sonunda servisten aracımı aldım.

Akü değişmiş ve eskisi ile bire bir aynı akü değil.

Aynı değil demekten kastım, sadece üzerindeki etiketler farklı.  :)

Eskisinin etiketi siyah renkli ve tek parçaydı, bu sefer mavi renkli ve iki etiketli bir akü takılmış.  :)



 
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

ulas79 link' Alıntı:
tabiki çok yüksek amper zarar verir ama misal 1.4 ler en az 60 amper olmalı zaten kullanırken farkedersin araç rolantide iken gece el frenini çek veya cam aç kapa motor rölantisi dahi etkilenir standart akü ile.
bugüne kadar birçok araç kullandım halen 2 tane aracım var civic ve astra 2 sinde de cam açıp kaparken ışıklar 1 sn kısılıp sonra eski yere dönüyor bu normal bir durum bütün araçlarımda böyleydi hatta 2011 model c180 ve 320d de de böyle bu bir sorun değil mert in yaşadığı sorunun bununla kesinlikle ilgisi olamaz bence afl ile ilgili bir durum zaten 3 kişide akü sorunu duydum şuana kadar bu forumda 3 de cosmo idi(başkaları da olabilir tabi hatırladığım bu yönde)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

astraowner link' Alıntı:
bugüne kadar birçok araç kullandım halen 2 tane aracım var civic ve astra 2 sinde de cam açıp kaparken ışıklar 1 sn kısılıp sonra eski yere dönüyor bu normal bir durum bütün araçlarımda böyleydi hatta 2011 model c180 ve 320d de de böyle bu bir sorun değil mert in yaşadığı sorunun bununla kesinlikle ilgisi olamaz bence afl ile ilgili bir durum zaten 3 kişide akü sorunu duydum şuana kadar bu forumda 3 de cosmo idi(başkaları da olabilir tabi hatırladığım bu yönde)

Mert in yaşadığının bununla alakası yok evet, ancak cam açıp kapanırken, direksiyon çevrilirken ışıkların etkilenmesi aslında sorun. Aynen ulaş ın dediği gibi amperin yeterli gelmemesinden kaynaklı. Bu durum da şarj dinamosunun kömürlerinin vaktinden önce bitmesine neden oluyor. Benim aracıma takılan 60 lık aküde bu sıkıntı vardı ve 75 lik takıldığında ortadan kalktı. Bunu yapan araçlara ne marka olursa olsun yetersiz amper de akü takılmış oluyor maalesef.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

eketen link' Alıntı:
Mert in yaşadığının bununla alakası yok evet, ancak cam açıp kapanırken, direksiyon çevrilirken ışıkların etkilenmesi aslında sorun. Aynen ulaş ın dediği gibi amperin yeterli gelmemesinden kaynaklı. Bu durum da şarj dinamosunun kömürlerinin vaktinden önce bitmesine neden oluyor. Benim aracıma takılan 60 lık aküde bu sıkıntı vardı ve 75 lik takıldığında ortadan kalktı. Bunu yapan araçlara ne marka olursa olsun yetersiz amper de akü takılmış oluyor maalesef.
Benim civic 2006 model agustos 2005 te aldim aku daha sorun cikarmadi tikir tikir calisiyor gecende dortluler acik kalmis bitti baska aractan sarj bile etmedik sadece paralel yapip marsa bastik kendini toparladi sorunsuz da devam ediyor simdi.bu akunun omrunu kisaltan bir durum olabilir ama 1yilda bitirmez bence sonucta hangi arabada gorduysem oyle yukarda ornek vermistim zaten
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

astraowner link' Alıntı:
Benim civic 2006 model agustos 2005 te aldim aku daha sorun cikarmadi tikir tikir calisiyor gecende dortluler acik kalmis bitti baska aractan sarj bile etmedik sadece paralel yapip marsa bastik kendini toparladi sorunsuz da devam ediyor simdi.bu akunun omrunu kisaltan bir durum olabilir ama 1yilda bitirmez bence sonucta hangi arabada gorduysem oyle yukarda ornek vermistim zaten

Yok zaten akünün ömrünü yemiyorda hani aracın ışıklarının düşmesi durumunda akünün amperinin gerekenden az olması etkenmiş ve bu durum da şarj dinamosunun kömürlerini olması gerekenden önce bitiriyormuş. Bendeki 60 ve 75 liklerde gerçekten bu fark oluştu. :) 
 

HalilBildirici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yaşadığım ufak çaplı arıza :(

Ayni arizayi 2-3 saat once bende yasadim

Bir arkadasimi bekliyordum ve kontagi kapattim daha sonra arkadasim geldiginde marsa bastigimda araba calismadi ve sayin Mertin ekledigi fotograflarda ki uyarilari aldim hemen Opel Assistance i aradim ve arizayi tarif ettim onlarda servis gondericeklerini fakat İstanbul trafigi yuzunden 1 saatten uzun surubilcegini soyledir bende kendim takviye yapsam bi sikinti olur mu diye sordum onlarda yok olmaz diyince tepe nautilus a kosup takviye kablosu aldim ve takviye yaptik suan icin araba garajda duruyor umarim yarin obur gun her hangi bir sikinti yasamam.
 
Üst