Yağ nerden bulabilirim?

Burada gözden kaçırılmaması gereken olay 0w-40 numaralı bir yağın, 10W-40 numaralı bir yağa göre daha kalın olduğudur, kalın demekten kastım yağın akışkanlığının daha zayıf olduğudur, bunun sonucu ise motorun hareketli parçalrının daha fazla sürtünmeye maruz kalacağıdır, yani 0-40 kullanan bir motorun yakıt sarfiyatı, 10-40 kullanan bir motora göre göreceli olarak daha düşük olacaktır.

Bu cümleden, 0W-40 olan yağ ile aşınmanın daha fazla olacağı ve motor yıpranmasının daha çabuk olacağını mı anlamalıyız? O zaman genel olarak konuşursak 10-40 daha iyi midir?
 
Bu cümleden, 0W-40 olan yağ ile aşınmanın daha fazla olacağı ve motor yıpranmasının daha çabuk olacağını mı anlamalıyız? O zaman genel olarak konuşursak 10-40 daha iyi midir?
öZÜR DİLERİM, tekrar siz yazınca fark ettim tamamen yanlış yazmışım artık o sırada ne düşünüyorduysam. Cümlenin doğrusu tam tersi şöyle olacaktı, 0W-40 numaralı bir yağ soğukken 10W-40 göre daha iyi akışkanlığını koruyabilir, neticede 10-40 lık bir yağ 0-40'a göre soğuk havalarda motorda henüz soğuk iken daha koyu, yavaş akışkanlıktadır o nedenle ilk çalıştırmadan motorun ve yağın ısısı yükseleme kadar olan sürede 0-40 lık bir yağa göre nisbi olarak daha az koruma sağlayacaktır çünkü dolaşması ve motorun hareketli parçalarını kaplaması biraz daha zayıf kalacaktır.
Ancak yağın içerdiği ekstra katkı maddelerinin de korumada önemi vardır o nedenle de yağın markası da önemli.
Mesela aynı numaralı bir yağın bidonda satılanı ile varilde satılanı arasında ilginç şekilde fark oluyor , varil yağ kullanılınca yağ eksiltme daha fazla oluyor motorda gürültü sorunu olabiliyor vs. . Mantıken olmaması lazım ama ya firmalar varilde satılan yağları daha düşük kalitede üretiyor ya da varil açıldığı için herhalde dibine doğru yağa havadan nem ve toz karışıyor
 
öZÜR DİLERİM, tekrar siz yazınca fark ettim tamamen yanlış yazmışım artık o sırada ne düşünüyorduysam. Cümlenin doğrusu tam tersi şöyle olacaktı, 0W-40 numaralı bir yağ soğukken 10W-40 göre daha iyi akışkanlığını koruyabilir, neticede 10-40 lık bir yağ 0-40'a göre soğuk havalarda motorda henüz soğuk iken daha koyu, yavaş akışkanlıktadır o nedenle ilk çalıştırmadan motorun ve yağın ısısı yükseleme kadar olan sürede 0-40 lık bir yağa göre nisbi olarak daha az koruma sağlayacaktır çünkü dolaşması ve motorun hareketli parçalarını kaplaması biraz daha zayıf kalacaktır.
Ancak yağın içerdiği ekstra katkı maddelerinin de korumada önemi vardır o nedenle de yağın markası da önemli.
Mesela aynı numaralı bir yağın bidonda satılanı ile varilde satılanı arasında ilginç şekilde fark oluyor , varil yağ kullanılınca yağ eksiltme daha fazla oluyor motorda gürültü sorunu olabiliyor vs. . Mantıken olmaması lazım ama ya firmalar varilde satılan yağları daha düşük kalitede üretiyor ya da varil açıldığı için herhalde dibine doğru yağa havadan nem ve toz karışıyor

Konuyu düzelttiğimiz iyi oldu, teşekkürler.
 
Geri
Üst