Yağ nerden bulabilirim?

0-40 tam sentetik: Yağ değişim süresi 15000 km 20000 km de değiştirenlerde var ideal olanı 15000 km değiştirmektir.
10-40 Semi sentetik (yarım sentetiktir): Yağ değişim süresi 7500 km dir.;)
 
Son düzenleme:
Delphi??

Arkadaşlar Bana Tamircim Delphi Tavsiye Etti Bu Marka Yağ Hakkinda Bilgisi Olan Varmi..
 
bu yarı sentetik yağlar 10000 km'lik değil mi? ben öyle biliyorum ama 7500 diyenleri de duydum. benim araçta yar sentetik var 10000 km yazmışlar..
 
peki arkadaşlar 0-40- mı yoksa 10-40 kullanmak mı mantıklı
hangisi motoru daha iyi koruyor
ben hergün dizel corsa ile motor ısınmadan 3 km yapıp kontak kapatıyorum
bu durumda ne kullanmak daha iyidir?
 
10 40 dizel alabilirsin
 
peki arkadaşlar 0-40- mı yoksa 10-40 kullanmak mı mantıklı
hangisi motoru daha iyi koruyor
ben hergün dizel corsa ile motor ısınmadan 3 km yapıp kontak kapatıyorum
bu durumda ne kullanmak daha iyidir?
0-40 kullansak ne olur
 
0-40---10-40 ta sonuç olarak ayni işi görüyor.
0-40 daha ziyade perfonmaslı kullanım için öneriliyor.
0-40 kullanırsanız diğerine göre fazla ödeme yaparsınız.
Size 10-40 daha uygun gibi . Buda bir yerde tercih meselesi olunca Seçim kendinize kalıyor.;)
 
Arkadaşlar Bana Tamircim Delphi Tavsiye Etti Bu Marka Yağ Hakkinda Bilgisi Olan Varmi..

ben delphi yağ koydum 3 ay önce falan...samatyada opel parçacısı kama var ordan aldık..arkadaşın vectrası var erken yağ değiştirir hepte yüksek fiyatlara castrol magnatec falan alırdı yani arabasına düşkün biridir.. o da delphiye geçmiş banada o tavsiye etti bende koydum..yağ değişeli 2500 km falan yapmışım bi sorun çıkmadı şimdilik...çıkarsa sölerim:D corsaya yağ artı yağ filitresini 40a aldım diye hatırlıyorum...yine olsa yine delphi koyarım diye düşünüyorum..çünkü arkadaş kutunun arkasını incelemiş değerleri falanda iyi diyo
 
0-40 ile 10 40 arasındki farkı açıklayacak varmı arkdaşlar
Motor yağlarının üstündeki o değerler SAE yağ viskositesi yani akışkanlık değerlerini verir , 2 değerden oluşması yağın dört mevsim kullanılabilir olması anlamı taşır, doğru yazılışı 0-40 değil 0W-40 gibi olmalıdır, W kışı temsil ederek, ilk değer yağın soğuktaki akışkanlığı koruyabildiği değeri gösterir ancak 0W sıfır derece değildir, 0w değeri o yağın -30 derecede de aynı akışkan özelliğini taşıyabildiğinin anlamıdır, bu değer tükseldikçe soğuklukta azalmaktadır 0w ye göre 10w lik bir yağ 10 derece da yukarıda akışkanlığını devam ettirebilir yani 10w lik bir yanın viskozitezisini koruyabileceği sıcaklık -20 derecedir. bu söylediklerim krank mili çevresindeki yağ akışkanlığıdır, pompalanabilme özelliği biraz daha düşük sıcaklık derecelerine kadar korunabilir.diğer değer ise motor yağının sıcaklık karşısında koruyculuğunu devam ettirebilmesinin sınıflandırmasındır, İndeks numarası yükseldikçe yağın viskozitesinin sıcaklık değişiminden etkilenmesi azalır. Geniş viskozite indeksine sahip motor yağları soğukta ince ve akıcı, sıcakta ise kalındır.
Yani 0w-40 numaralı bir yağ , 10W-40 numaralı bir yağa göre soğukta daha akışkandır bunun motora getirisi ilk çalıştırma sırasında yağın daha çabuk motor dişili ve hareketli parçalarını sarıp koruma görevini yerine getirmeye başlamasıdır. 40 değeri ise motor yağını yüksek yük ve sıcaklık altında motoru yağlama görevini devam ettirebilmesi yeteneğidir.
Motor yağının semi sentetik ve tam sentetik olmasıyla Viskozite indeksi arasında tam bir orantı yoktur, 0W-30 yarı sentetik bir yağ olabileceği gibi, 10w-40 tam sentetik bir motor yağı da bulunabilir, tam sentetik yağlar içerdikleri daha iyi nitelikli maddeler, katkılar ile görevlerini daha uzun süre ve yük altında devam ettirebilirler, yarı sentetikler daha çabuk bozulmaya uğrarlar fark buradan kaynaklanır.
 
Son düzenleme:
0-40---10-40 ta sonuç olarak ayni işi görüyor.
0-40 daha ziyade perfonmaslı kullanım için öneriliyor.
0-40 kullanırsanız diğerine göre fazla ödeme yaparsınız.
Size 10-40 daha uygun gibi . Buda bir yerde tercih meselesi olunca Seçim kendinize kalıyor.;)
Burada gözden kaçırılmaması gereken olay 0w-40 numaralı bir yağın, 10W-40 numaralı bir yağa göre daha kalın olduğudur, kalın demekten kastım yağın akışkanlığının daha zayıf olduğudur, bunun sonucu ise motorun hareketli parçalrının daha fazla sürtünmeye maruz kalacağıdır, yani 0-40 kullanan bir motorun yakıt sarfiyatı, 10-40 kullanan bir motora göre göreceli olarak daha düşük olacaktır.
 
Geri
Üst