- Katılım
- 10 Şub 2007
- Mesajlar
- 805
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
bu konuya son nokta isteyenler baksınkendi deneyimlerimiz her zaman en dorusu değildir zaten ülkedeki kaza oranlarından belli
)
- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak,
motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp
arac vitesteyken ayagımızı gazdan cektiğimizde benim arabanın motoru ileri gitme eğilimi göstermiyor.öyle olsa niye rampayı cıktıgın vitesle inin desinlerki.o zaman rampa asagı inerken debriyajla frene basın derlerdi.aksine boşa attıgımda veya debriyaja bastıgımda arac ileri gitme eğilimi gösteriyor.demir bükey gibi adam bunu söylüyor ya cok kafam karıstı şimdi.ben 200 le giderken aracım daha iyi dursun diye debriyajamı basacagım hiç mantıklı değil.demir bükeye mail atacagım bu konuyla ilgili.daha detaylı acıklasın.bence motor arac durmaya yüz tutmusken ileri gitme egilimi gösterir otomatikman zaten debriyaja basarız stop etmesin diye ama yüksek süratlerde debriyaja basın demesi cok ilginc
Son düzenleme: