Vitesteki araç mı yoksa boştaki araç mı çabuk durur?

gh912

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
805
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konuya son nokta isteyenler baksın :) kendi deneyimlerimiz her zaman en dorusu değildir zaten ülkedeki kaza oranlarından belli :))

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak,
motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp

arac vitesteyken ayagımızı gazdan cektiğimizde benim arabanın motoru ileri gitme eğilimi göstermiyor.öyle olsa niye rampayı cıktıgın vitesle inin desinlerki.o zaman rampa asagı inerken debriyajla frene basın derlerdi.aksine boşa attıgımda veya debriyaja bastıgımda arac ileri gitme eğilimi gösteriyor.demir bükey gibi adam bunu söylüyor ya cok kafam karıstı şimdi.ben 200 le giderken aracım daha iyi dursun diye debriyajamı basacagım hiç mantıklı değil.demir bükeye mail atacagım bu konuyla ilgili.daha detaylı acıklasın.bence motor arac durmaya yüz tutmusken ileri gitme egilimi gösterir otomatikman zaten debriyaja basarız stop etmesin diye ama yüksek süratlerde debriyaja basın demesi cok ilginc
 
Son düzenleme:

timuti79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar,

deb.a basın denmesinin sebebinde şu mantık yatar; ayak gazdan cekildiğinde aktarma organlarına iletilen guc hala mevcuttur ve bunun sebebi de hareket eden motor parçalarının ataleti (volan) & kinetik (piston, krank v.b.) enerjisinin varlıgıdır. Debriyaja basılmaz ise bu enerji hareket tamamen durana dek yolun surtunme kuvveti, ruzgar direnci, fren kuvveti ve diğer kayıplarla karşılanarak sonumlenir. Burada fren de nasibini aldıgından durma mesafesi uzayacaktır.

Debriyaja basıldıgında ise enerji frene yuklenmeden motorun kendi içindeki kayıplarla sonumlenir ki bu da zaten fren mesafemizden izole edilmesi anlamına gelir.

Bu şekilde debriyaja basılması fizik kanunlarıyla ortusmektedir.

Yukarıdaki açıklama frenleme yaparken vites kuculterek kompresyon yapılması kinetiğinden farklıdır,

Saygılar,
 

ELR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vitesi boşa alasaya kadar motor freni için gerekli vitesede tak bari :D . Bunun ani durumda kullanılmayacağını düşünerek motor kompresyonu ile etkin bir duruş olacağı görüşündeyim. Debriyaja aynı anda basmak timuti79 un yazdığı gibi aktarma organlarındaki gücü boşa alır, vitesi boşa atmışız gibi sayılabilinir. Bence motor freni haricindeki duruşlarda kısa mesafe duruşu fren ve devir motor kompresyonundaki etkisini kayıp edince debriyaj..
 

send111

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hala herkes kafasına göre kendi deneyimine göre yorum yazıyor .otomotiv mühendisi arkadaşta yazdı demir bükeyede sorduk sonuç debriyaj +fren .bilime saygı duyun arkadaşlar bazen gerçekler saandığımız gibi olmuyor işte
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arac vitesteyken ayagımızı gazdan cektiğimizde benim arabanın motoru ileri gitme eğilimi göstermiyor.öyle olsa niye rampayı cıktıgın vitesle inin desinlerki.o zaman rampa asagı inerken debriyajla frene basın derlerdi.aksine boşa attıgımda veya debriyaja bastıgımda arac ileri gitme eğilimi gösteriyor.demir bükey gibi adam bunu söylüyor ya cok kafam karıstı şimdi.ben 200 le giderken aracım daha iyi dursun diye debriyajamı basacagım hiç mantıklı değil.demir bükeye mail atacagım bu konuyla ilgili.daha detaylı acıklasın.bence motor arac durmaya yüz tutmusken ileri gitme egilimi gösterir otomatikman zaten debriyaja basarız stop etmesin diye ama yüksek süratlerde debriyaja basın demesi cok ilginc
abi şimdi otobanda kaptırmışın soldan gidiyosun.. bi anda önüne bişey çıktı durmak zorundasın ve o anda asıldın frene debriyaja basmadın sonuç ne olur?? ben söyleyim dakikada 4 5 bin devirle dönen motoru bi anda durdurursun ve o motorun bağlı olduğu aktarma organlarınıda sonuç aktarmada ciddi hasar oluşur onu da geç, duramama yada daha geç durma gibi bi durum oluşur

sizin söylediğiniz kompresyona verip hız kesmek 200 den 100 km hıza yada 120 den 60 km hıza inmek için olabilir. ama konuda bahsedilen durum 200 den 120 den 100 km den direk olarak 0 km ye inmek yani tamamen durmak için debriyaj + fren

rampa aşağı inişte merkezkaç denilen bi kuvvet var o durumu en aza indirgemek için söylenilmiş bi olaydır çıktığın vitesle inmek.
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hala herkes kafasına göre kendi deneyimine göre yorum yazıyor .otomotiv mühendisi arkadaşta yazdı demir bükeyede sorduk sonuç debriyaj +fren .bilime saygı duyun arkadaşlar bazen gerçekler saandığımız gibi olmuyor işte

:alkis: :alkis: :alkis:
 

gh912

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
805
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi şimdi otobanda kaptırmışın soldan gidiyosun.. bi anda önüne bişey çıktı durmak zorundasın ve o anda asıldın frene debriyaja basmadın sonuç ne olur?? ben söyleyim dakikada 4 5 bin devirle dönen motoru bi anda durdurursun ve o motorun bağlı olduğu aktarma organlarınıda sonuç aktarmada ciddi hasar oluşur onu da geç, duramama yada daha geç durma gibi bi durum oluşur

sizin söylediğiniz kompresyona verip hız kesmek 200 den 100 km hıza yada 120 den 60 km hıza inmek için olabilir. ama konuda bahsedilen durum 200 den 120 den 100 km den direk olarak 0 km ye inmek yani tamamen durmak için debriyaj + fren

rampa aşağı inişte merkezkaç denilen bi kuvvet var o durumu en aza indirgemek için söylenilmiş bi olaydır çıktığın vitesle inmek.

cıktıgın vitesle inmek yeterli kompresyonu saglayarak aracın hız kazanmamasını saglamak içindir ve motor freninden yararlanmak içindir.
birkere allah korusun otobanda kaptırmıs giderken önüne birden birşey cıksa kedi köpek gibi tamamen durman imkansız ancak yavaşlarsın ve hayvanı ezersin.yüksek süratlerde ben sadece frene basıyorum abs nin ayagımın altında pat pat ettiği cok olay oldu ama hep araba stop etmesin diye sonlara dogru debriyaja basarım.burda demir hocanın söylediği ani durmak gerekiyorsa debriyaj artı fren diyor ama bana cok yüzeysel geldi bu acıklama.bazı durumlarda frenin yetmeyecegini hissedip cok 5 ten 3 e sallayıpta fren yaptıgım olmustur.sonucta motor freni diye bir deyim cıkmıstır bunuda bizler cıkarmadık yine demir bükey gibi hocalar cıkardı bu deyimleri.
 
Son düzenleme:

gh912

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
805
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hala herkes kafasına göre kendi deneyimine göre yorum yazıyor .otomotiv mühendisi arkadaşta yazdı demir bükeyede sorduk sonuç debriyaj +fren .bilime saygı duyun arkadaşlar bazen gerçekler saandığımız gibi olmuyor işte
tabiki bilime saygılıyız ama debriyaj artı fren acıklaması biraz yüzeysel bir acıklama ve bilime yakısmayan bir acıklama hatta genelleme.hangi süratteyken, hangi devirdeyken ,tamamen durmayı gerektirmeyen durumlardamı, tamamen durmak içinmi?bunlar acıklanmamıs.misalen 250 yle sol seritten kapatıyorsun önüne aniden 120 le giden bir kamyon fırladı acil yavaşlamam gerekti bu sırada debriyaja basıp fren yapmak dogru bir şey gibi gelmiyor bana.sonucta ha vites boşta ha ayagın debriyajda.
 
Üst