vectra b otomatik şanzuman revizyonu

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özellikle bu iki üç haftadır bir aksilikdir gidiyor bizde.Hem sağlık konusunda hem de hanımla benim araçlarda Allah beterinden korusun demenin dışında kendim de birşey diyemiyorum.Dün kayınbiraderin İmprezasını benzin dolayı piston delmişti servisten alıp turbocuya bıraktık.İkitelli den eve dönerken Tem yolunda araç vites değişimlerinde saçmalamaya başladı.Hemen hararete baktım, 90 ila 100 arasında herhangi bir uyarı mesajıda gelmedi ekrana devam ettim köprü gişelerinden geçmemle arac devirle orantısız ilerlemeye başladı yani 4500 devirde 40 gibi ben sağa geçene kadar da zaten bitti ve hiç tepki vermedi.Bundan sonrada araç cekici ile çekildi ve Maslak ta servisime bırakıldı.Birincisi araçı indirdik serviste araç çalıştı yolda aldı inanmayacaksınız ama hiç sorunsuz neredeyse servis al aracı git diyecekti.Ben de öyleyse gel senle çıkalım dedim TEM e TECH2 cihazınıda alarak yola cıktık aracı sıkıştırıp hararette gene 90 ila 100 arasına geldiğinde vites kararsızlığına ve gitmemeye başladı.Sonuç olarak da aracı soğutup tekrar servise gittik.Şimdi gelelim sorunuma araç 192000 de ve eğer ben kabul edersem şanzuman revizyon olacak.Fakat benim anladığım kendileri değil bu işlemi dışarıda yaptıracaklar.Bende biraz kıl bir adamım bunu eskisi gibi yapabiliyorlarmı?vites değişimlerim sarsıntısızdı gene aynı şekilde yapabilirlermi?Ben bu konuda garanti istedim ama biraz bu şanzuman olayında net bir şey söyleyemediler.Ben de o zaman bu aracı düz yapalım dedim.Eğer ki bunu yapacak usta bana belli bir km garanti edemiyor ise aracı düz vites hale getirelim dedim.Usta da bana iki maliyetinde aşağı yukarı aynı olacağını söyledi.Ben biraz maddi yönden değil de otomatik şanzuman revizyon olduktan sonra onca paraya bu gelgi km yarısını yapamaz ise bence düz vites yapıp olası kolay sorunları ile boğuşmanın daha kolay olacağını düşündüm.Ama düze çevirmeninde bir hayli zahmetli olacağını söylüyorlar. Sizce ne yapayım aramızda otomotik şanzumanını revizyondan geçiren varmı?Var ise eskisi gibi oldumu?Yada sıkıntı yaşadılar mı?Bana dün 4 milyar bile tutabilir dediler .Bende dün düşündüm benim aracın aynını 9 milyara alsam hurda ya çıkarıp motor ile şanzumanını alsam beni bir hayli kurtarır gibi geldi.Çünkü krizden mi nedir rakamlarda yukardan açılıyor.Cevaplarınızı bekliyorum yarın sabahtan gideceğim.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Hayırlısı diyelim. Düz vitese dönüştürülen otomatiklerin pek uzun bir ömür olmadığını forumda okumuştum. Bence çıkma temiz bir otomatik şanzıman bulmaya bakın. Üç alternatif var.

1 almanyada tanıdığınız varsa ebayda satılıyor.
2 Çıkmacılardan bakın ama zor.
3 Suriyede bu işler baya ucuzmuş. İmkan varsa deneyin

Bir de başka yerlere gösterin, fiyat almaya bakın

geçmiş olsun
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özellikle bu iki üç haftadır bir aksilikdir gidiyor bizde.Hem sağlık konusunda hem de hanımla benim araçlarda Allah beterinden korusun demenin dışında kendim de birşey diyemiyorum.Dün kayınbiraderin İmprezasını benzin dolayı piston delmişti servisten alıp turbocuya bıraktık.İkitelli den eve dönerken Tem yolunda araç vites değişimlerinde saçmalamaya başladı.Hemen hararete baktım, 90 ila 100 arasında herhangi bir uyarı mesajıda gelmedi ekrana devam ettim köprü gişelerinden geçmemle arac devirle orantısız ilerlemeye başladı yani 4500 devirde 40 gibi ben sağa geçene kadar da zaten bitti ve hiç tepki vermedi.Bundan sonrada araç cekici ile çekildi ve Maslak ta servisime bırakıldı.Birincisi araçı indirdik serviste araç çalıştı yolda aldı inanmayacaksınız ama hiç sorunsuz neredeyse servis al aracı git diyecekti.Ben de öyleyse gel senle çıkalım dedim TEM e TECH2 cihazınıda alarak yola cıktık aracı sıkıştırıp hararette gene 90 ila 100 arasına geldiğinde vites kararsızlığına ve gitmemeye başladı.Sonuç olarak da aracı soğutup tekrar servise gittik.Şimdi gelelim sorunuma araç 192000 de ve eğer ben kabul edersem şanzuman revizyon olacak.Fakat benim anladığım kendileri değil bu işlemi dışarıda yaptıracaklar.Bende biraz kıl bir adamım bunu eskisi gibi yapabiliyorlarmı?vites değişimlerim sarsıntısızdı gene aynı şekilde yapabilirlermi?Ben bu konuda garanti istedim ama biraz bu şanzuman olayında net bir şey söyleyemediler.Ben de o zaman bu aracı düz yapalım dedim.Eğer ki bunu yapacak usta bana belli bir km garanti edemiyor ise aracı düz vites hale getirelim dedim.Usta da bana iki maliyetinde aşağı yukarı aynı olacağını söyledi.Ben biraz maddi yönden değil de otomatik şanzuman revizyon olduktan sonra onca paraya bu gelgi km yarısını yapamaz ise bence düz vites yapıp olası kolay sorunları ile boğuşmanın daha kolay olacağını düşündüm.Ama düze çevirmeninde bir hayli zahmetli olacağını söylüyorlar. Sizce ne yapayım aramızda otomotik şanzumanını revizyondan geçiren varmı?Var ise eskisi gibi oldumu?Yada sıkıntı yaşadılar mı?Bana dün 4 milyar bile tutabilir dediler .Bende dün düşündüm benim aracın aynını 9 milyara alsam hurda ya çıkarıp motor ile şanzumanını alsam beni bir hayli kurtarır gibi geldi.Çünkü krizden mi nedir rakamlarda yukardan açılıyor.Cevaplarınızı bekliyorum yarın sabahtan gideceğim.

öncelikle geçmiş olsun gökhan bey.
şanzıman revizyonundan neden korktuğunuzu anlamadım ama genede tercih sizin. uygun şanzıman kondukdan sonra düzdede problem yaşamazsınız ama işçilik burda çok önemli.
sanırım aracınızın yağ değişimlerinde problem oluşmuş. buda size arıza olarak dönmüş (bu arada hararetle bağlantısını ben birşeye yoramadım, ama bilgim beyinsiz şanzımanlar ile sınırlı olduğundan beyinli şanzımandan anlayan bir kişi yardımcı olabilir)
revizyon otomatik şanzımanın en sevdiği şeylerdendir. güzel bir ustanın elinde şöyle güzel bir nefesler, elden geçer. yakıtınız düşer, performansınız artar, düzgün kullanım ile 500-600 bin km daha elletmez.
ama servis aracılığı ile değilde opel şanzımanı görmüş bir otomatikçiye götürseniz daha iyi olur. hem daha ucuza yapılır hemde sorunsuz olur.

şanzımanın yağını soğutan ve radyatörünün içine girip geri çıkan hortumlara bir baktırın. radyatörde bir problem yok değilmi. tıkanma ezilme, delik tıkama vb. bence bir ustaya o kısımlarıda kontrol ettirin. bilgisayarınızdan hararet 90-100 de iken motor ısısını doğru ölçüp ölçmediğine bakın. yağınızı kontrol edin. doğru yağmı bir bakın. yanlış yağ seçimi olabilir.

ama benim ilk aklıma gelen sanki şanzıman tortu yapmış ve tıkama yapıyor gibi.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1. yurtdışından şanzuman getirtmek o kadar kolay değil... kaçak gelmesi lazım 2. el böle parçaların gelmesi yasak... suriyeden vs gelir... ama almanyadan gelmesi biraz zor...
bence sökülüp bir bakılsın şanzumana eğer uğraştıracak birşeyse düze çevirin.. 1000 liraya rahat alırsın çıkma şanzumanı... ıvırı zıvırı 1250 olsun 500-750 arası işçilik versen max 2bin liraya manuele çevirirler şanzumanı...
ama şanzumanı değiştirmek gibi masraflı bir işten önce iyice bir baksınlar senin şanzumana belki de çok basit bir sorunu olabilir...
 
Son düzenleme:

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle geçmiş olsun gökhan bey.
şanzıman revizyonundan neden korktuğunuzu anlamadım ama genede tercih sizin. uygun şanzıman kondukdan sonra düzdede problem yaşamazsınız ama işçilik burda çok önemli.
sanırım aracınızın yağ değişimlerinde problem oluşmuş. buda size arıza olarak dönmüş (bu arada hararetle bağlantısını ben birşeye yoramadım, ama bilgim beyinsiz şanzımanlar ile sınırlı olduğundan beyinli şanzımandan anlayan bir kişi yardımcı olabilir)
revizyon otomatik şanzımanın en sevdiği şeylerdendir. güzel bir ustanın elinde şöyle güzel bir nefesler, elden geçer. yakıtınız düşer, performansınız artar, düzgün kullanım ile 500-600 bin km daha elletmez.
ama servis aracılığı ile değilde opel şanzımanı görmüş bir otomatikçiye götürseniz daha iyi olur. hem daha ucuza yapılır hemde sorunsuz olur.

şanzımanın yağını soğutan ve radyatörünün içine girip geri çıkan hortumlara bir baktırın. radyatörde bir problem yok değilmi. tıkanma ezilme, delik tıkama vb. bence bir ustaya o kısımlarıda kontrol ettirin. bilgisayarınızdan hararet 90-100 de iken motor ısısını doğru ölçüp ölçmediğine bakın. yağınızı kontrol edin. doğru yağmı bir bakın. yanlış yağ seçimi olabilir.

ama benim ilk aklıma gelen sanki şanzıman tortu yapmış ve tıkama yapıyor gibi.

Aslında hararet derecesini özellikle belirttim.90 dereceye kadar kesinlikle hiçbirşey yok ne var ki 90 derecenin üzerine çıktımı sorun da beraberinde geliyor bi noktadan sonra hiç araç yürümüyor .Benim bildiğim yanlışım var ise lütfen düzeltin normalde manuel 1 alınarak yürümesi gerekir diye biliyorum ama ne yazık ki yürümüyor soğuyana dek.Aslında manuel istememin tek nedeni yanlış bir ustaya verip de beraberinde başka sorunlarla uğraşmak istememem.Sanırım unuttum yazmayı Cumartesi günü otomatikçi ustalarla görüşemedim ama kendi servisim ortada konuşunca kararsız kaldım.Daha doğrusu verimli olmuyor bu revizyon işleri deyince benim içimede kurt düştü.Yakın arkadaşlarım bilir ben 1994 otomobilimdeki bir sorun yüzünden zona olmuştum yani kısacası otomobil benim için araç dışında birşeydir.Kendimi izah edebildim mi bilemiyorum.

Birde bu Suriye ve Bulgaristan dan da bulunabiliyormuş yarın bu konularıda araştıracağım.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yapana göre değişir revizyon. anlamayana götürürsen elindekindende olursun ama istanbul gibi bir yerde sorun yaşayacağını sanmıyorum. ama servisinin söylediklerine göre bence sen servisinin götürdüğüne götürme. bizim amerikancı otomatikçilerimiz var. pahalı olabilir ama en azından usta.
250 tamir takımı tutsa 400-500 işçilik verirsin 100de yağ tutar + diğer parçalar. parçalar ufaksa ebaydan alırsın kendin.
çıkma şanzımanda iyi ama onun nerde nasıl kullanıldığını bilemiyorsun. ne kadar binersin bilemiyorsun. otomatikde önemli olan nasıl kullanıldığıdır. bence senin şanzıman tamirin düşündüğüm gibi ise 750 yi geçmez. geçsede 1000 civarı olur.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim bildiğim yanlışım var ise lütfen düzeltin normalde manuel 1 alınarak yürümesi gerekir diye biliyorum ama ne yazık ki yürümüyor soğuyana dek.

burayı anlamadım dersem ayıp olmaz dimi.
sen D ye alıp sürüyorsun değilmi. araba kış tuşuna basmazsan her zaman 1 de kalkar. eğer 1 de balata sorunu var ise 2 ye geçmez. basarsın basarsın gitmez araç yada çok hafif gider. bunun için gerekli parçada tamir takımının içinde vardır.
 

ziver1969

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2009
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence yağında bi sorun var,ustamın dediği yağı değiştiren bile ancak yarısı değişiyor...öteki yarısı şanzımanda kalıyormuş..birde uygun yağ koymassan şanzımanda sorunlar oluyormuş(birbirine karışmaması gibi)
bence mesleği sadece otomatik şanzıman olan bi ustaya git derim,servis mervis hikaye...
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
benzer bir durum benim omega v6 da meydana geldi.tıpatıp seninkiyle aynı. şanzıman indi. açıldığında inanılmaz bir yanık kokusu vardı. daha önce şanzımanın kartelini söktürüp yağ kaçaklarını onarmak amacıyla bakıma aldırdım. her kim yaptıysa karteli takmadan önce beynin somunlarından birini gevşetmiş. bu yüzden de aradaki ince conta yağ kaçırmış.

tabi pompa yağı basınca beynin içindeki bilyalar basınç durumuna göre yerinden çıkıyor ve yukarıya yağ veriyor balatalara yani. yağ bu somun yüznden yeterli basıncı oluşturamayınca da yukarı gitmesi gereken yağ gitmediğinden benim balatalar ve selenoidler kavruldu.

önce bir çıkma şanzıman aldık. o da bozuk çıktı. arkasından benim şanzımanı revize ettirmek istedim. tamir takımları geldi suriyeden. değişti parçalar şanzıman toplandı. bu sefer de selenoidlerin de kavrulmuş olduğu meydana çıktı. geri vites 2 ve 3 var 1-4 yok arabada.

benim ustam iyi bir mercedes otomatikçisi. ama en sonunda selenoidler de bozuk çıkınca ben şehit düştüm abi dedi. bunların her birisi 80 euro dedi. bunu da değiştirirsek maliyet iki katına çıkacak altı tane var dedi. ve suriyeden başka bir şanzıman getirmeyi önerdi. maliyeti 1300 lira.

ok dedik. oradan parça getiren birisi varmış
adam gitti 3 tane buldu. üçünün de altı açıldı bakıldı benimkindeki gibi bir koku.

en son bir tane çalışan aracın şanzımanı bulundu. denendi. şıkır şıkır çalışıyor dendi. ondan söküldü buraya doğru geliyor. cuma gece gelecekti kapıda sorun olmuş orda kalmışlar. sözde p.tesi gelecek. gelebilirse şayet anlıycaz ne olacağını. araç 35 gündür bu yüzden yatıyor kiliste. ha bu arada ben madem şanzıman iniyor. bari motor da insin bakımı yapılsın dedim. o da biraz zaman almadı değil. şayet şanzıman efendi türkiyeye teşrif ederlerse göreceğiz sonucu. bu arada istanbulda bir firmada çıkma şanzıman buldum. eskisini alıyorlar yenisini 1000 liraya veriyorlar. ancak ne derece sağlıklı verdikleri onu bilemiyorum. umarım sen benim kadar uğraşmazsın. bir v6 hastalığı yüzünden 35 gündür çile çekiyoruz du bakalım nolcak.
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
1. yurtdışından şanzuman getirtmek o kadar kolay değil... kaçak gelmesi lazım 2. el böle parçaların gelmesi yasak... suriyeden vs gelir... ama almanyadan gelmesi biraz zor...
bence sökülüp bir bakılsın şanzumana eğer uğraştıracak birşeyse düze çevirin.. 1000 liraya rahat alırsın çıkma şanzumanı... ıvırı zıvırı 1250 olsun 500-750 arası işçilik versen max 2bin liraya manuele çevirirler şanzumanı...
ama şanzumanı değiştirmek gibi masraflı bir işten önce iyice bir baksınlar senin şanzumana belki de çok basit bir sorunu olabilir...


Vergisini ödedikten sonra getirir. Hangi düzenlemeye göre yasak orasını anlamadım. Ayrıca bunlar yedek parça olarak deklare edilince vergi bile alınmaz. Hiç olmazsa yanında getirir. Bunula beraber kolay olmadığı kesin. Biraz zorlanacak haliyle.
 
Üst