turbo

Turbo 1700-1800 devirde devreye giriyor,
uzun yolda veya sıkıştırmalardan sonra rolantide bekletmek tabii ki iyidir hemen kontakt kapatmayın
 
Turbo genellikle 3000 devirden sonra devreye girdiği için bir zararı olmaz (tek zarar araç yüksek devirlerde daha fazla yakıt yaktığı için keseye :)).

1.3 için konuşuyorum, Turbo 1500 civarında devreye giriyor diye biliyorum. Benim araba o civarlarda kaçmaya başlıyor.

Fındık kadar motor olmasına rağmen 2. 3. viteste kaçışına hastayım :) sonrası için çok da fazla bir şey beklemiyorum zaten. Rampada veya duzde sollama yaparken bana yetiyor.

abi ben 2000 de acıyor diye biliyorum yanlış biliyomuşum demekki artık min 3000d kullanırım :)

Görüldüğü gibi turboyu açma devri değişkenlik gösteriyor. Ben o nedenle "genellikle" diye bir not düşmüştüm. Bizde bir kamyonet var motor devri 2800 lere gelince turbo devreye giriyor.
 
iki servise götürdüm biri bilyadan ses geliyo turboda bişey yok diye diğer servis turbo bozuk diye ne alaka şimdi kime inanıcaz iyi bi usta bulmakda zor
 
iki servise götürdüm biri bilyadan ses geliyo turboda bişey yok diye diğer servis turbo bozuk diye ne alaka şimdi kime inanıcaz iyi bi usta bulmakda zor

Ek-cana gidip gösterin birde yetkili servis ne diyecek.
 
Turbo araç kullanan arkadaşlara tavsiyem; uzun mesafeli bir yerden geldiyseniz (ya da yolda sık sık turboyu kullandıysanız) aracı stop etmeden evvel aracı yarım dakika kadar rölantide çalıştırıp ondan sonra kontağı kapatın. Aracı ilk çalıştırdığınızda ise hemen gereğinden fazla gaz verip turboyu devreye almayın, bırakın araç rölantide kısa bir süre de olsa çalışsın ondan sonra yola çıkın. Bu tedbir turbonun sağlığı sizin de keseniz için faydalıdır.

savaş abi gerekli açıklamayı yapmış. turbolu araç bizim ülkemizde bilinçsiz kullanılıyor. yola çıkmadan önce aracı çalıştırıp biraz beklemek ve kontağı kapatmadan önce biraz rolantide çalıştırmak turbo ömrünü uzatır.
 
Geri
Üst