turbo

emperyom

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2013
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar opel astra h 2005 arabam bu aralar turbodan sanırım tuhaf sesler geliyo turbo devreye girincemi yapıyor tam bilmiyorum gaz verdikçe bi horrrrr diye bi ses geliyo tam anlatamıyorum ama tuhaf bi ses bbi sıkıntısı var ama nedir böyle sorunu olan varmı?
 
usta aracın kac km de ? daha once turbo bakımı yapıldımı ? ıslık calıyor turbon revızyon yapılması gerekıyor daha ses artmadan daha kötü olmadan bence götur bı turbo tamırcısıne yapsınlar
 
Mustafa bey haklısınız Turbo olabilir ama hemen Turbo denemek gerekir bence. Opel ustasina bir dinletin derim. Sorununuz tam anlatılmalmamis çünkü. En azindan sesi çekip siteye koyabilirsiniz
 
Turbo araç kullanan arkadaşlara tavsiyem; uzun mesafeli bir yerden geldiyseniz (ya da yolda sık sık turboyu kullandıysanız) aracı stop etmeden evvel aracı yarım dakika kadar rölantide çalıştırıp ondan sonra kontağı kapatın. Aracı ilk çalıştırdığınızda ise hemen gereğinden fazla gaz verip turboyu devreye almayın, bırakın araç rölantide kısa bir süre de olsa çalışsın ondan sonra yola çıkın. Bu tedbir turbonun sağlığı sizin de keseniz için faydalıdır.
 
haklısın cıhan zaten ustaya gostermeden bı karara varılamaz bız sadece burdan yonlendırebılırız en son karar ustanındır onemlı olan duzgun bı usta bulmak..
 
aracın yokuşlarda zorlanması

arkadaşlar merhaba,

2007 opel corsa sport aracım var. aracım 1-2 aydan beri, normal yolda giderken özelliklere girince devir düşürüyor. vites küçültünce motor aşırı bağırıyor. bu zorlanma sonunda servis ışığı yanıyor.

Bir de aracım bi kaç kez klima açık olarak düz yolda giderken bir anda servis ışığı yakıp devirden düştü.

Bu tip bir sıkıntıyı daha önce yaşayan veya bilgisi olan arkadaşlar varsa ve bana yardımcı olursa çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler
 
Turbo araç kullanan arkadaşlara tavsiyem; uzun mesafeli bir yerden geldiyseniz (ya da yolda sık sık turboyu kullandıysanız) aracı stop etmeden evvel aracı yarım dakika kadar rölantide çalıştırıp ondan sonra kontağı kapatın. Aracı ilk çalıştırdığınızda ise hemen gereğinden fazla gaz verip turboyu devreye almayın, bırakın araç rölantide kısa bir süre de olsa çalışsın ondan sonra yola çıkın. Bu tedbir turbonun sağlığı sizin de keseniz için faydalıdır.

savaş abi bekleme olayını yapıyorumda uzun yolda bazen yol müsait olunca aracı yüksek devirde kullanıyorum normalde 3000d/d kullanıyorsam 5000d/d ye cıkıyorum turboya zarar verirmiyim
 
savaş abi bekleme olayını yapıyorumda uzun yolda bazen yol müsait olunca aracı yüksek devirde kullanıyorum normalde 3000d/d kullanıyorsam 5000d/d ye cıkıyorum turboya zarar verirmiyim

Turbo genellikle 3000 devirden sonra devreye girdiği için bir zararı olmaz (tek zarar araç yüksek devirlerde daha fazla yakıt yaktığı için keseye :)).
 
Turbo genellikle 3000 devirden sonra devreye girdiği için bir zararı olmaz (tek zarar araç yüksek devirlerde daha fazla yakıt yaktığı için keseye :)).

1.3 için konuşuyorum, Turbo 1500 civarında devreye giriyor diye biliyorum. Benim araba o civarlarda kaçmaya başlıyor.

Fındık kadar motor olmasına rağmen 2. 3. viteste kaçışına hastayım :) sonrası için çok da fazla bir şey beklemiyorum zaten. Rampada veya duzde sollama yaparken bana yetiyor.
 
Son düzenleme:
Turbo genellikle 3000 devirden sonra devreye girdiği için bir zararı olmaz (tek zarar araç yüksek devirlerde daha fazla yakıt yaktığı için keseye :)).

abi ben 2000 de acıyor diye biliyorum yanlış biliyomuşum demekki artık min 3000d kullanırım :)
 
Geri
Üst