**su eksİltme acİl**

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efendy06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Araç da LPG varsa hemen subapları LPG uyumlu yapılması yerin de olur.
 
Araç da LPG varsa hemen subapları LPG uyumlu yapılması yerin de olur.

abi eski nesillerin subapları zaten çelik.uyumlu yani. bide yerli üretim subap satılıyor piyasada onlarda çelik zaten bildiğim kadarıyla.supsan,güneş.
lpgde sorun çıkaranlar yeni nesil euro 4-5 araçların subapları. bunlarda astra h ve sonrasında çıkanlar.
 
abi eski nesillerin subapları zaten çelik.uyumlu yani. bide yerli üretim subap satılıyor piyasada onlarda çelik zaten bildiğim kadarıyla.supsan,güneş.
lpgde sorun çıkaranlar yeni nesil euro 4-5 araçların subapları. bunlarda astra h ve sonrasında çıkanlar.

Kardeşim paylaşımın için teşekkür ederim ben kapak yaptırdım komple motorda subap konusunda en kalite neyse o takıldı. Maşallah şimdilik sıkıntı yok bakalım ama işte işin içinde lpg olunca insan huzursuz oluyor.
 
Kardeşim paylaşımın için teşekkür ederim ben kapak yaptırdım komple motorda subap konusunda en kalite neyse o takıldı. Maşallah şimdilik sıkıntı yok bakalım ama işte işin içinde lpg olunca insan huzursuz oluyor.

rica ederim abi. inşallah uzun süre sıkıntısız kullanırsın...
 
rica ederim abi. inşallah uzun süre sıkıntısız kullanırsın...

İnşallah kardeşim.
 
abi eski nesillerin subapları zaten çelik.uyumlu yani. bide yerli üretim subap satılıyor piyasada onlarda çelik zaten bildiğim kadarıyla.supsan,güneş.
lpgde sorun çıkaranlar yeni nesil euro 4-5 araçların subapları. bunlarda astra h ve sonrasında çıkanlar.
Yener duyduğum kadarıyla LPG'de sorun çıkaran subaplar değil subop yuvaları. LPG konusunda fazla bir bilgim yok, LPG'li aracı da yeni aldım sayılır o nedenle izlenimlerim yanlışsa düzeltirsin. 1993 model olan LPG'li aracım 275.000 km de yağ da eksiltiyor su da. Şimdi aracın km yüksek diyenler olacaktır ama tahminen 350.000 km de olan diğer aracım 1991 model ve LPG siz ne yağ eksiltiyor ne de su. LPG'li aracın motorunda subap yuvaları hariç her hangi bir arıza olduğunu zannetmiyorum. Sesi, çalışması güzel. Neden subap yuvası diyorsun dersen, aracı uzun süre park ettikten sonra çalıştırdığımda kesik kesik gaz veriyorum, egzostan duman ve koku geliyor, bir süre sonra koku da duman da kesiliyor. Bana göre bu durumun nedeni subap yuvalarından yanma odasına sızan yağ. Su olayı ise motordaki su tapasından motor içindeki basınç arttığı zamanlarda hafif bir su kaçağı oluyor.
Kaybın bir kısmı buradan oluyor diye şimdilik kafama takmıyorum, bakım zamanı geldiğinde motorun su tapasını değiştireceğim.
 
Yener duyduğum kadarıyla LPG'de sorun çıkaran subaplar değil subop yuvaları. LPG konusunda fazla bir bilgim yok, LPG'li aracı da yeni aldım sayılır o nedenle izlenimlerim yanlışsa düzeltirsin. 1993 model olan LPG'li aracım 275.000 km de yağ da eksiltiyor su da. Şimdi aracın km yüksek diyenler olacaktır ama tahminen 350.000 km de olan diğer aracım 1991 model ve LPG siz ne yağ eksiltiyor ne de su. LPG'li aracın motorunda subap yuvaları hariç her hangi bir arıza olduğunu zannetmiyorum. Sesi, çalışması güzel. Neden subap yuvası diyorsun dersen, aracı uzun süre park ettikten sonra çalıştırdığımda kesik kesik gaz veriyorum, egzostan duman ve koku geliyor, bir süre sonra koku da duman da kesiliyor. Bana göre bu durumun nedeni subap yuvalarından yanma odasına sızan yağ. Su olayı ise motordaki su tapasından motor içindeki basınç arttığı zamanlarda hafif bir su kaçağı oluyor.
Kaybın bir kısmı buradan oluyor diye şimdilik kafama takmıyorum, bakım zamanı geldiğinde motorun su tapasını değiştireceğim.


Savaş abi ben Hakan ların dükkanında lpg ile çalışan bir aracın motorunu açmışlar ve gördüklerim beni acayip şaşırttı kapak için yeni subaplar gelmiş idi. Ve kapak üzerinde olan subapların o çivi şeklinde olan kısımları bitmiş desem abartmış olmam bununla birlikte subaplar incelmiş lpg baya baya yakmış subapları. Yani lpg zarar vermez diyen çok arkadaş var ama gözümle gördüğüm öyle değil resmen eritmiş.
 
Yener duyduğum kadarıyla LPG'de sorun çıkaran subaplar değil subop yuvaları. LPG konusunda fazla bir bilgim yok, LPG'li aracı da yeni aldım sayılır o nedenle izlenimlerim yanlışsa düzeltirsin. 1993 model olan LPG'li aracım 275.000 km de yağ da eksiltiyor su da. Şimdi aracın km yüksek diyenler olacaktır ama tahminen 350.000 km de olan diğer aracım 1991 model ve LPG siz ne yağ eksiltiyor ne de su. LPG'li aracın motorunda subap yuvaları hariç her hangi bir arıza olduğunu zannetmiyorum. Sesi, çalışması güzel. Neden subap yuvası diyorsun dersen, aracı uzun süre park ettikten sonra çalıştırdığımda kesik kesik gaz veriyorum, egzostan duman ve koku geliyor, bir süre sonra koku da duman da kesiliyor. Bana göre bu durumun nedeni subap yuvalarından yanma odasına sızan yağ. Su olayı ise motordaki su tapasından motor içindeki basınç arttığı zamanlarda hafif bir su kaçağı oluyor.
Kaybın bir kısmı buradan oluyor diye şimdilik kafama takmıyorum, bakım zamanı geldiğinde motorun su tapasını değiştireceğim.

subap yuvasıda problem çıkarıyormuş evet abi ama bildiğim kadarıyla oturma diye tabir edilen bir sorun çıkarıyormuş. sabah yağ kokusuna sebep olan bildiğim kadarıyla subap lastikleri. onlarda zamanla benzinin yağlayıcı etkisinden mahrum kaldıklarından kuruyup yağ sızdırıyorlarmış.( benzin hava ile karışıp yanma odasına girerken subapların üzerine ve subap lastikleriyle subapların temas ettiği yerlere değerek bir miktar yağlayıcılık yapıyor yada lastiğin kurumasını geciktiriyor.)
 
Dün sanayiye araca bakmaya gittim. Kapak kapakçıdan gelmiş, Araç hararet yapmamış, sorun contadaymış. Usta şu şekilde özetledi durumu;

Conta (silindir contası) su kanalından dışarı doğru açılma yapmış, ordan su kaçırıp sistemdeki suyu boşaltmış, akabinde su azalınca contayı aynı bölgeden yakmış, bu seferde o noktadan sisteme eklenen suyu hem dışarı kaçırmaya hem de yanma odasına vermeye başlamış. Kapakta, subaplarda vb. kısımlarda herhangi bir hasar yok. Kapak inceden taşlanmış (direk conta değiştirmeye gelsen gene taşlanacaktı dedi) contaları değiştiriyorlardı. Yağa su katmamış, soldan üçüncü pistonun üzeri aracı stop ettiğimizde contadaki kaçaktan su ile dolmuş, yanma odası dolunca motorun dönmesine ve çalışmasına engel olmuş. İki tane motor ustası benim araçla uğraşıyordu. Bu gün toplayacaklar, soğutma sistemi ikinci kez kontrol edilecek. Sonra teslim edilecek. Bu aşamada mevcut termostatın daha erken açan bir versiyon ile, ve fan müşürünün yeni termostata uygun olanla değiştirilmesi hususunu da konuştuk. İşte sökülmüşken triger falan da değişecek. Piston- segman- yatak kontol edilmiş, temizmiş. Velhasıl, aracı muhtemelen bu gün teslim alacağım.
 
Dün aracı teste çıkarttık, gayet güzel çalışıyor. Teslim ettiler, ancak almadım. Birkaç ufak işlem yapılması gerekiyor. Sol ön kapı camı yerinden çıktı sanırım, o yapılacak, bir de araç benzinden lpgye geçtiğinde lpg düğmesindeki ışıklar sönüyor. O bizim hatamızdır, götürüp lpgciye baktırayım dedi. Aslında bunları pazartesi getir yapalım demişti ama camını kapatamadığım araç için kapalı dükkan daha güvenli diye almadım aracı. Fikir oluşturması için yapılan/alınan ve fiyatlarını paylaşıyorum.

Marş motoru darmadağın olduğu için marş motoru değişimi : 350 TL (çıkma, revize edilmiş orjinal parça)
Triger set değişimi : 250 TL
Komple üst conta takımı : 110 TL
Termostat değişimi : 30 TL
Birkaç da ıvır zıvır hortum değiştirildi. Onların fiyatını bilmiyorum.

İşçilik ve kapak taşlanması dahil yukardakilerin tamamına 1100 tl ödeme yaptım.

Araç yatak sarsaydı maliyet 3500'ü geçmezdi ama hasara göre daha az çıkabilirdi dedi.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst