Otomatik şanzıman sorunu...

woodcoock

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Ben daha öncede bahsetmiştim aracı komple bakıma soktum motor olarak tüm sorunlar giderildi ama sanzımanda rahatsız olduğum bir nokta var her zaman olmasa da genelde çalıştırıp d konumuna geçince küt diye bir sesle beraber araç ileriye fırlıyo. Bunun sebebi ne olabilir ve sorunu nasıl çözebilirim. servis arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum iyi çalışmalar...
 
dediğinle beraber vites geçişlerinde kaydırma (arada vınlama duyuyorsan, yani motor bi an boştaymış gibi devirlenip sonra vitese geçtikten sonra normal devam ediyorsa) varsa, muhtemelen sorun ya selenoidlerde ya da balatadadır.
 
Evet bazen aracın çekişi mükemmel oluyo bazen gaza yüklendiğim halde vites bile atmıyo sonırım sorun dediğin gibi peki bu işlem bana kaça patlar söyleyebilir misin...
 
woodcoock' Alıntı:
Evet bazen aracın çekişi mükemmel oluyo bazen gaza yüklendiğim halde vites bile atmıyo sonırım sorun dediğin gibi peki bu işlem bana kaça patlar söyleyebilir misin...
fiyat konusunda herhangi bir bilgim yok.
 
İlgine teşekkürler şimdilik gittiği yere kadar kullanmak zorundayım...
 
bi acizane fikir ama o küçük balatacıklar kaçırıyodur belki
 
otomatik vitesde bildiğim kadarıyla balata yok. Hidrolik kavrama var. Vitesi D ye aldığında frene basmıyorsan, fırlar araba zaten. (tam olarak sorunun ne olduğunu anlayamadım). Yine otomatik arabada gaza yüklenirsen araba devirlenir çok geç vites değiştirir. Buda normaldir. O yüzden başka türlü sorununu anlatırsan yardımcı olmaya çalışıyım.
 
aracın altını vurmussan karter muhavazasıda mevcutsa bukulmustur tam uzerındende eksoz gecıyor arasında 3 cm boşluk var bukulen muhafaza kalkıs anında motor gerıye dogru kasıldıgı ıcın bı an kut dıye bı ses cıkarır.. kalkıslarda kut dıye sesı arızalı sanzuman yapmaz arızalı sanzuman genelde vıtes aralıklarında bosluk yapar kalkıslarda vıtesı d ye aldıgında cok gec algılar bırde zor kalkar.. otomatık vıteslerde balata olur arkadaslar hemde bırden fazla balata olur kucuk kucuk ıncecık bırsey
 
ben de biliyorum hidrolik kavrama var da kavramadan sonra da balatacıkların olduğunu söylemişti biri
 
flybird' Alıntı:
Vitesi D ye aldığında frene basmıyorsan, fırlar araba zaten. (tam olarak sorunun ne olduğunu anlayamadım). Yine otomatik arabada gaza yüklenirsen araba devirlenir çok geç vites değiştirir.

Vitesi d'ye almak için zaten frene basmak gerekmektedir,frene basmadan d konumuna geçmez zaten.Diğer taraftan ben de son cümleleri anlayamadım,gaza verilen kuvvetle ilgili birşeydir bu durum,%60-70 ten fazla yüklenmelerde vites değiştirmelidir hatta sona dayanırsa yerine göre 2 vites bile değiştirebilir(2 vites düşürebilir).Bu vites degişimlerinden sonra 6000-6500 civarına vites degişmez ancak...

Sanırım şanzımanını komple kontrol ettirmen gerekmekte,hatta en basitinden yağ değiştirmende bile fayda var
 
Geri
Üst