Otomatik şanzıman sorunu...

Experience' Alıntı:
Vitesi d'ye almak için zaten frene basmak gerekmektedir,frene basmadan d konumuna geçmez zaten.Diğer taraftan ben de son cümleleri anlayamadım,gaza verilen kuvvetle ilgili birşeydir bu durum,%60-70 ten fazla yüklenmelerde vites değiştirmelidir hatta sona dayanırsa yerine göre 2 vites bile değiştirebilir(2 vites düşürebilir).Bu vites degişimlerinden sonra 6000-6500 civarına vites degişmez ancak...

Sanırım şanzımanını komple kontrol ettirmen gerekmekte,hatta en basitinden yağ değiştirmende bile fayda var

D ye geçerken frene basmak gerekmiyor. çünkü N den sonra geçiyor. Sadece parktan çıkaramıyorsun frene basmadan. nedenide frene basmayınca vites üzerindeki mandal serbest kalmıyor.
 
Açıklamalarınıza teşekkür ederim bugün araca baktırdım bir sorun çıkmadı daha doğrusu motor güçlü olduğundan şanzıman ısınmadan vites ister frene bas ister basma aniden kavrama yapıyor sadece ileri viteslerde ama ısındıktan sonra bu sorun ortadan kalkar dendi ve gerçekten de ısındıktan sonra olmuyor... İlginize teşekkürler... Eeeee 2500cc V6 nında böyle sorunları var işte.....
 
99 omega 2.5 V6 aynı şeyi yaşıyorum. kırmızı ışıkta N konumunda bekliyorum. Dye aldığım zaman étaké diye hafif bi ses ve bu sesle birlikte araç öne doğru hafif atıyor, (frene basıkken). bir problem yok. motor gücünden kaynaklanıyor. dert etme.
 
otomatik viteslerde sorun oldugunu anlamak icin dikkat edilecek tek husus d konumunda iken bosa atip atmamasidir.genelde 30 40 civari bir hizdayken yani 2.vitesteyken ani gaza basilmasi durumunda cok sik bosa atiyorsa sansiman inmelidir,veya sansiman yagi eklenmelidir.genelde problem sanziman icindeki simitten kaynaklanmakta.3.vitese girmez ise cok zorlamadan servise gitmek gerekir,yoksa bir sure sonra hic bir vitese girmez.disliler yenmis olacaktir.maliyet daha fazla olacaktir.
 
Geri
Üst