sonuç
Mobil 10/60 baya övülüyor yağ eksiltmeyi kesme konusunda. özellikle en az 2 yağ değişimi kullanılınca daha iyi olduğu söyleniyor. yağ tam sentetik yani sanıldığı kadar kalın yağ değil. 10/40 dan farkı yok.
o kadar yağ eksiltme 10 yaşındaki bi opel için nerdeyse normal bi durum aslında olmaması lazım ama parça fiyatları ve işçilikleri düşünürsek bence kurcalatmaya değmez ayrıca 5-30 ince bi yağdır siz çok çabuk rehavete kapılmışsınız bi 10bin km bu şekilde yağ ekleyerek kullanıp tam olarak problemin nedenini ve boyutunu anlayabilirdiniz. eğer kaçak yoksa 10-40 veya 10-60 kullanıp yağ yakımını bi nebze toparlanabilir. hatta yağ katkısı da kullanabilirsiniz benim gibi. gayet işe yaramıştı bende.
Hocam bende siz gibi subap ayarı yaptırdım 4 5 ay önce çok anlamam motor işlerinden ama ustanın biri motoru ölctürelim demişti fakat km düşük olduğu için gerek görmediler sorduğumda subap ayarı sonrasında alt kısım pistonların üst kısma ayak uyduramaması şeklinde açıkladılar bu da yağ yakma mı ne birşeyler dediler öyle birşey olabilir belki
ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arabanızın altına bakıp motorun kecelerde yağ birikimi varmı. Motoru yıkatıp tekrar takip edip nerden kaçırdığını nokta atış ile bulabilirsiniz
C2105 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir akrabamın 2001 model astrasına da yeniden motor yapıldı. Markayı bilmiyorum fakat 10-40 yağ konulmuştu. 600km gittikten sonra çubuk yarıya inmiş. Üzerine başka bir markanın 10-40 yağını eklettim ve tekrar 600km yol gittiğinde yağda değişme olmadığını söyledi. Bu sonucu bir mantığa oturtamadım fakat fakat siz de önce ilk olarak yağ ekleyin ve sık sık gözlemleyin. Yağda bir değişme olmazsa bu periyodik gözlemlemenin sıklığını azar azar uzatabilirsiniz, yok yağ gene eksiliyorsa o zaman ustaya tekrar gidin. Umarım ciddi bir problem yoktur da yağ ekleyerek çözersiniz.
Min ve max arası kapasite 1 litredir. Eksilen 350ml-400ml yani yarım litreden az. Gayet normal. ilk dolum yagınızı usta max ın üstünde doldurmustur siz farketmemişsinizdir muhtemelen. Terleme dediginiz yer piyano contası mı neresi bi resim ceker misiniz.motoru Alttan felan da kontrol edin.
Yarı sentetik-sentetik geçişi yaptınız mı? Yarı sentetik yağ kullanan araçlar ilerleyen kilometrelerde sentetiğe geçince yağ eksitlmeye başlayabiliyor diye okudum ben. Doğru mudur veya sizin durumunuza uygun mudur bilmiyorum ama.
daha önceden gittiğim usta opellerde yağ markası değiştiği zamn ilginç bir şekilde eksiltme yapıyor haberin olsun demişti. kendi elinde bulunan yağı satmak için söylüyor diye dikkate almamıştım ama şimdi siz söyleyince yine aklıma geldi. önceden koyduğunuz yağı koyup deneyin derim.
Yeni yapışmış motor de yağ eklemek değil sorunun kaynağını bulmak gerek zaten yağ eklemek saçma olur bana göre.
Tekrardan merhabalar forum üyesi arkadaşlar...
Sonucu yazmak için yaklaşık bir aydır bekliyordum, tahmin ettiğim gibi karter contasını değiştirince problem çözüldü, 1 aydır ortalama 900 km yol yaptım gram eksiltmedi.
1 ay öncesinde 3 gün önceki yağ seviyesi bile birbirini tutmazdı, karter koruyucu desen hep terleme yapmış gibi yağ lekesiydi şimdi kupkuru...
İşin garibi lifte kaldırınca ben görüyorum yağ lekesini, usta diyorki her araç yapar terleme bu, olur böyle ama bu eksiltmeye yol açmaz. Mübarek karter koruyucu ile karter arasında 10 cm fark var nasıl bir terleme bu.
Önce 5-30 yağı 10-40 a çevirdim denedim olmadı.
"Contayı değiştirelim ustam, ucuzdan pahalıya deneyelim" dedim. Usta boşuna değiştirmiş oluruz, sekman atılacak dedi.
Şimdi iki usta da direk sekman dedi. Birisi sürekli gittiğim ustamdı, ikincisi ise arkadaşımın tavsiye ettiği usta.
Önce yağı kalınlaştırma fikrini üreten ben ( forum ark. sağolsun, opelim sağolsun ), contayı değiştirelim diyen ben, ve sorunu teşhiş eden ustaya talimat veren ben....
İşini hakkıyla yapan ustalara helali hoş olsun ama 2 ustaya gittim ikisi de sekmandan başladı ve daha da çıkabilir (piston, kol, gömlek bla bla ) direk insanı yolmaya çalışan ustalara hakkım haram zıkkım olsun, 100 liralık masraf için arabanın motorunu açacaklardı