Motor içi temizlik

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
20000-30000 gibi km'lerde bende w...h markasının dışında başka markaların yakıt katkılarını birkaç defa denemiştim,herhangi bir etki tespit edemedim veya hissetmedim belki temizlik/bakım anlamında faydası olmuştur bilemem,şuanda kilometresi düşük olan araçlarda bu tür katkılara ihtiyaç olmadığını düşünüyorum fakat 80.000 km üzerindeki aynı araçta w...h marka yakıt ve motor içi "temizleme" katkılarını kullandım ve memnun kaldım,ilerleyen zamanlarda tekrar kullanmayı düşünüyorum özellikle motor içi temizleme ürününden,nette bu tür temizlik katkıları kullananların olumlu ve olumsuz birçok görüşü var fakat kullanmayı düşünen arkadaşlar için bilinen markaların ürünlerini kullanmalarını tavsiye ederim.
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam zamanla motor içinde biriken kurumlar motor verimliliğini düşürür ve siz bu düşüşü zor fark edersiniz çünkü çok yavaş olur. Motor temizliği yapıldığı zaman (diğer üyeler dıştan temizlik olarak zannetmesinler) motor daha rahat çalışır ve verimliliği artar. Bunun sonucu olarak performansının arttığı zannedilir fakat motorun performansı artmaz sadece zamanla kurum yüzünden kaybettiği, eski performansına yakın bir performansa yaklaşır.

Bu arada aklıma gelmişken ekleyeyim, en iyi temizlik tam olarak şu yöntemle yapılan temizliktir.

http://www.surteks.com/default.aspx

Aslında benim demek istediğimde buydu kaybettiği performansı tekrar kazanıyor demek istedim yoksa fazladan bir performans sağlamasını mantık kabul etmez
 

vectra fırat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
516
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Motor içinceki hareketli mekanik parcalarn hareket kabiliyetini azaltan her sey motor performansını düşürür sarsıntı vb düzensiz calısma izlenimi verir bunlar (kurum kir tortu vb) bunları temizlemek tabiki motor performansını hissedilir ölcude bir miktar arttırır..
Ancak özellikle subap lastiğindeki tortu yada kurumun temizlenmesi artık o lastiklerin yağ sızdırmasına dolayısı ile aracın yag eksiltmesine sebep verebilir .. ki zaten kimyasal olarak metalden kısa sürede kir tortu kurum temizleyen maddeler uzun vadede lastik conta vb malzemelere hücresel zararlar verir ^^( denemek isteyen sokotlerde yesil su sızdırmaz lastigi vardır sokotin içindeki elektrik ileten metali temizlemek için balata spreyi yada kontak sprey sıkarsak soket igneleri temizlenir parlar lastik ise yamışır kalır )^^
Dolayısı ile asagı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık misali..Ben düzenli yağ değişimi yeterli diye düşünüyorum..
 
Son düzenleme:
Üst