Astra G , Soğuk Motor Benzinde Tekleme Sorunu

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhaba değerli arkadaşlar. Aracım 2006 model G kasa Astra 1.4 Twinport Club ve KME Sıralı Sistem Lpg mevcut.

Aracım lpg'de iken oldukça seri ve en ufak bir tekleme, rolanti düzensizliği vs. sorunu yok. Ancak motor soğukken, yani gün içinde uzun süre kullanmadan motor soğuduğunda veya sabahları ilk çalıştırmada feci şekilde tekliyor, devir git gide düşüyor ve motor stop ediyor. Bu esnada gaz vermeye çalıştıkça daha da boğuluyor. Yeniden çalıştırırken gaza biraz yüklenip çalıştırıyorum ve 20-25 gaz devri aralığında birkaç dakika çalıştıktan sonra toparlayabiliyor.

motor ısınınca hem benzin hem de lpg'de teklemeden sorunsuz çalışabiliyor. Dün Opes özel servise götürdüm, boğaz kelebeğini temizlediler. tech2 cihazına bağlandığında p0170-bank1-yakıt temizleme sistemi hatası görüntülendi. oksijen sensörünün arızalı olabileceğini-hata verdiğini, lpg'li araçlarda bu parçanın sağlıklı çalışmayabileceğini, teklemelere neden olma ihtimalinin olduğunu ancak yenisini taksalar da sorunun kesin çözüleceğine garanti veremediklerini söylediler.

oradan çıktıktan sonra lpg servisine uğradım lpg ayarlarının gayet iyi olduğunu söylediler. bana benzin enjektör ve depo temizleyici katkı tavsiye ettiler, gelirken aldım katkı sıvısını, depoya doldurdum ve benzinde biraz sürdüm, aracımı park edince birkaç dakikalığına da akü kutup başlarını söktüm, ( amacım lpg'den dolayı bozulabilecek ECU benzin haritasını sıfırlamaktı). 4-5 saat sonra inip aracı tekrar çalıştırdığımda belirgin bir tekleme olmadı, normal gibi geldi bana ama yarın sabah soğukta çalıştırıp görmeden kesin birşey diyemiyorum.

Sizce sorunun kaynağı nedir, oksijen sensörünü değiştirmeli miyim (şu an arıza lambası yanmıyor,herşey normal gibi) , benzinde tekleyip lpg'de düzgün çalışması neye yorumlanabilir ?

Cevaplarınız çok değerli , teşekkürler...
 
Son düzenleme:

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Erg var ise fişini çek dene. Birde araç teposunda benzin çeyrek altında ise Opel araçlar aptallaşıyor bu durum benim aracım da oluyor. Mala dönüyor benzin az uzun süre depoda bekleyince bozuluyor ve oktanı düşüyor sorun genelde bundan oluyor.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
benzinle kullanın sadece aracı en azından bir gün. sonrasında bakın düzelicekmi.ayrıca arıza lambası yanmassa benzinde kullandığınız süre boyunca sorun lpg ayarıdır... benzindede 170 i verirse vakum kaçağı ve vb hava kaçaklarını kontrol edin.
benzinde düzeldiğinden emin olduktan sonra lpgye hiç geçirmeden lpgciye gidip sıfırdan ayar yaptırın...
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Erg var ise fişini çek dene. Birde araç teposunda benzin çeyrek altında ise Opel araçlar aptallaşıyor bu durum benim aracım da oluyor. Mala dönüyor benzin az uzun süre depoda bekleyince bozuluyor ve oktanı düşüyor sorun genelde bundan oluyor.

Bugün benzin enjektör ve depo temizleyici ekledim, çeyrek deponun altına genelde hiç inmem, çoğunlukla yarım depo benzin hep bulunur araçta, yakıtı da hep Shell ya da petrol ofisinden alıyorum. belki bekleyen yakıtta bozulma olabilir haklısınız. araç zaten teklerken sanki saf benzin değil de su katılmış gibi bildiğiniz yakamıyor yakıtı, gaz verdikçe daha da boğuluyor stop ediyor.

başka bir forumda ise aracın zengin karışım oluşturmaya çalıştığını, bu sebeple boğulup teklediğini yazmışlar, lpg ayarından hiç şikayetim yok, bugüne kadar arıza lambası da yaktırmadı, perfomans sorunu da çekmedim, tek sorunum soğuk motorun benzinle çalışamaması.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Tecrübem o depoda bekleyen benzinin bozulmasından başka bir şey değil arada bende katkı kullanıyorum çünkü benzin çok beklediği için sulanıyor bir deneme yapın götürdüğümüz bir kavanoz içinde benzini koyun sadece on beş gün beklesin ne kokusu kalır nede yanma olayı bildiğin suya dönüyor lpg olan araçların depoda olan benzinde aynen öyle oluyor yarım yalan bir şeyi araç hali ile yakamayacak bence aracınızın bir derdi yada sorunu yok bu depo içinde olan benzin bitene kadarda benzin alma derim.
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bugün sabah arabayı çalıştırdığımda enteresan şekilde tekleme sorunu ortadan kalkmış görünüyordu. Aklıma iki ihtimal geliyor, ya dün opet'ten aldığım enjektör ve depo temizleyici depodaki benzini ve enjektörleri kendine getirdi, ya da kutup başını söküp taktığımda aracın benzin karışım sistemi haritası sıfırlandığından artık zengin karşım oluşturmaya çalışmıyor ve haliyle araç yakıta boğulmadan normal çalışıyor.

Benzer sorun yaşayan arkadaşlar umarım bu işlemlerden sonra çözüme kavuşur, çünkü yoktan yere servise 200 lira oksijen sensörü parası verecektim :) bundan sonrası için, hem depoda benzinin bayatlamasına izin vermemek, hem de benzin enjektörlerine zarar vermemek adına haftada bir gün komple benzinle gezmeyi planlıyorum. Olumsuz bir gelişme olursa mutlaka konuya ekleme yaparım.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Genelde bu problem motor hararet sensöründen kaynaklanır ecu bu sensorden aldığı bilgiyle karışımın oranını belirler.Afaki olarak sensor 10 derece hava sıcaklığında ecuya 200 ohm direnç gösterir ecuda "hava soğuk karışımın benzin oranını arttırmalıyım" der ve karışımı değiştirir zenginleştirir.Motor ısınınca ortalama 40 derece civarlarında sensörün omajı 20 ohm a düşer ve bu seferde ecu "motor artık ısındı zengin karışıma gerek yok" der ve karışımı ecu haritasına göre ayarlar.

Sensör bozulunca verdiği direnç değeri değişir atıyorum 10 derecede 200 ohm değilde 1 k.ohm vermeye başlar böyle olunca da ecu karışımı ultra zengin yapar buda motor ısınana kadar motoru boğar ama bu durumda motorunuz teklemeyecek düzeyde ısınınca bile zengin çalışmaya devam eder yakıt fazla yakar ama iyi kaçar.

Biraz uzun oldu ama mevzuyu iyice anlayın diye ayrıntılı yazmak istedim sorununuz tekrarlarsa ki sensör problemiyse yeniden tekrarlayacaktır yapmanız gereken ilk şey hararet sensörünüzü değiştirmek olsun zaten pahalı bir parça değildir.
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sorun malesef tekrar devam ediyor, 1 haftadır kutup başlarını söktükten sonra enjektör-depo temizleyici attığım benzinle gezdim, sabahları en ufak bir tekleme, sarsıntı yoktu. dün itibari ile shell'den taze benzin ve gaz aldım, (tekleme yokkenki benzin ve gaz da aynı firmaydı) gaza geçerek bi süre kullandım. Bu sabah tereddütle kontağı çevirdim ve korktuğum yine oldu, benzinde yine tekliyor, biraz gaz vererek toparlattım ama canım çok sıkıldı bu duruma açıkçası.

Kutup başlarını söküp tekrar taktıkran sonra sürekli benzinde kullanırken saat gibi olan araba, bi süre tüpte kullanıp sabah çalıştırırken tekliyor. Otogaz servisine götürüyorum, ayarların normal olduğunu, gazda herhangi bir tekleme , çekiş sorunu vs. olmadığını söylüyorlar. hakikaten de öyle, gazda sanki orjinal yakıtı lpg imiş gibi tıkır tıkır çalışıyor araba, çekişi çok iyi hatta. Orası normal servise paslıyor, normal servis otogaz'a , bıktım artık bu ikilikten. Artık ya arabayı değiştireceğim ya da lpg kitini komple söktürüp benzinle kullanacağım arkadaşlar, sanayiye girip gelmekten bıktım, benzer sorun yaşayıp da çözüme ulaşan varsa lütfen yardımlarınızı esirgemeyin, hiç ummadık bir noktayı kaçırıyor olabiliriz.
 

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
merhaba

benzer sorunu ben opel de değil de 307 m de yaşamıştım. bahsedeyim.

aracımda teleflex marka lpg vardı.yaklaşık 15.000 km sonra sabahları benzinle çalıştıgında bogulma tekleme gaz yememe gibi sorunlar yaşıyordum. bana da size tavsiye edildiği gibi benzinle kullan wurth yakıt katkısı koy dediler. bir süre işe yaradı ( 2 gün ) ancak gene eskiye dönünce çözüm yollarını aramaya başladım. işin ilginç tarafı lpg de sıfır sıkıntı olmasıydı.

**ilk işimiz acaba benzin pompası mı yetmiyor dedik. değiştik işe yaramadı.

**enjektörleri denedik olmadı

**egr valfi değiştik olmadı

**bogaz kelebeği ,kalibrasyon vs olmadı

**ateşleme bobini bujiler bunları denedik gene olmadı.

vel hasıl kısa kesiyorum sorun subap iticilerinde ve subaplarda cıktı. karışım hatası sebebi ile ( zengin ve fakir karışım hataları ) subapları bozmuş. ben o şekilde arızasını belirterek aracı sattım. alan kişi ne yaptı bilmiyorum. umarım sorunu bulursunuz.

siz twinport kapaklarını bi kontrol ettirin bence. motor farklı olsa da altta ki konu size fikir verecektir

http://sukru52.blogspot.com.tr/p/z16xep-tekleme-cozumu.html
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sorun malesef tekrar devam ediyor, 1 haftadır kutup başlarını söktükten sonra enjektör-depo temizleyici attığım benzinle gezdim, sabahları en ufak bir tekleme, sarsıntı yoktu. dün itibari ile shell'den taze benzin ve gaz aldım, (tekleme yokkenki benzin ve gaz da aynı firmaydı) gaza geçerek bi süre kullandım. Bu sabah tereddütle kontağı çevirdim ve korktuğum yine oldu, benzinde yine tekliyor, biraz gaz vererek toparlattım ama canım çok sıkıldı bu duruma açıkçası.

Kutup başlarını söküp tekrar taktıkran sonra sürekli benzinde kullanırken saat gibi olan araba, bi süre tüpte kullanıp sabah çalıştırırken tekliyor. Otogaz servisine götürüyorum, ayarların normal olduğunu, gazda herhangi bir tekleme , çekiş sorunu vs. olmadığını söylüyorlar. hakikaten de öyle, gazda sanki orjinal yakıtı lpg imiş gibi tıkır tıkır çalışıyor araba, çekişi çok iyi hatta. Orası normal servise paslıyor, normal servis otogaz'a , bıktım artık bu ikilikten. Artık ya arabayı değiştireceğim ya da lpg kitini komple söktürüp benzinle kullanacağım arkadaşlar, sanayiye girip gelmekten bıktım, benzer sorun yaşayıp da çözüme ulaşan varsa lütfen yardımlarınızı esirgemeyin, hiç ummadık bir noktayı kaçırıyor olabiliriz.

sizin sorununuz sadece sabahları oluyor anladığım kadarıyla ve bi önceki mesajımda yazmıştım...
sorununuz lpg ayarında.. sabah soğuk motor benzinde boğulup gaz yemiyor deyin lpgciye. anlamassa başka lpgciye gidin.
LTFT STFT değerleriniz olması gerektiği gibi 0 a yakın değil. yani muhtemelen gazdaki fakir karışımı araç telafi edip yeni haritada yakıtı zenginleştiriyor fakat sabah soğuk motor benzinde bu zenginleşme benzinde boğulmaya sebep oluyor...
yani aracı benzinle kullanıp sorunusuz olduktan sonra sıfırdan gaz ayarı yaptırın...
 
Üst