Marş basıyor ama çalışmıyor.

Ludovico57

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar;

Aracımız 2003 model Opel Vectra C 2.0 TDİ, araç seyir halinde yakıt soğutucusunu patlatıyor ve sanayinin yolunu tutuyor. İlk bakan ustacık yatak sarmış diyerek motoru yeniden topluyor ama parçaları 1.9 motora göre yapıp arabayı vurdurarak çalıştırmayı deniyorlar ve araba bu seferde piston büküyor. Ardından usta değişiyor ve yeniden 2.0 a göre motor topluyorlar. Motorun yapıldığını varsayıyoruz. Sentesini kontrol ettiğimiz de de sorun yok gibi. Arabaya marş basıyorlar araba marş alıyor ama çalışmıyor. Direk mazot pompası arızalı diye geri çeviriyorlar. Başka ustaya gidiyoruz arabayı cihaza bağlıyoruz krank ve eksantrik sensörü hatası veriyor. Krank sensörünü değiştirdik hata tekrar çıkmadı ama marş basmamıza rağmen yine çalışmadı. Arızanın, sorunun ne olduğunu anlayamadığımız için her kafadan ayrı bir ses her tarafdan ayrı bir yorum geliyor.

Bu aracın pompası çift soketli olduğu için test etme şansımız bulunmuyormuş. O yüzden pompacılar direk pompa bozuk diye geri çeviriyor. Elektronikçi tesisat ve beyin olabilir diyor. Beyinci tesisat diyor. Tamir ustamız da motora mı girsek diye bana bakıyor. :) İşin içinden çıkamadık bir türlü. Sosyal medya aracılığı ile bu şekilde durumu anlattığımda sente ve motor yakıt havasından yapabilir diye cevap geldi. Arabayı tekrar vurdurtmadım motora veya başka bir parçaya zarar verir diye. Bu konu hakkında yardımcı olabilecek, yol gösterebilecek var mı?
 

Blackram

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
278
Tepki puanı
196
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun. Ben usta değilim ama motor çalışma prensibine göre burada beraber mantıklı beyin fırtınası yaparak sorunu bulmaya çalışalım. Motorun çalışması için gerekenlere bakalım. Marş bastığına göre akü veya marş motorunda sorun yok. Yani elektrik sistemi sağlam. Zaten buji yok sizin motorda. Ateşleme sistemi de yok. Dolayısıyla ateşleme bobini de yok. Yakıt pompası işine gelince kontrolü kolay. Enjektörlere mazot gelip gelmediğini enjektörleri söküp dışarda kontrol edilebilir. Eğer gelmiyorsa pompa sorunludur. Diyelimki geliyor. Silindir kompresörüne basınç ölçerle bakmak gerek diye düşünüyorum. Tek tek silindirleri kontrol edip yeterli basınç değeri kontrol edilebilir. Diyelimki kompresör de var. Geriye tek şey sente ayarı. Triger kayışı veya zincir sökülüp krankla eksantrik aynı zamanda mı kontrol edilmeli. Youtube da bununla ilgili bir sürü video var. Ve bence sizin sorun sadece zamanlama. Ve bunların hepsinin kontrolü iyi bir ustayla 1 saat sürmez. Nacizane fikrim. Umarım yardımcı olur.
 

Ludovico57

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun. Ben usta değilim ama motor çalışma prensibine göre burada beraber mantıklı beyin fırtınası yaparak sorunu bulmaya çalışalım. Motorun çalışması için gerekenlere bakalım. Marş bastığına göre akü veya marş motorunda sorun yok. Yani elektrik sistemi sağlam. Zaten buji yok sizin motorda. Ateşleme sistemi de yok. Dolayısıyla ateşleme bobini de yok. Yakıt pompası işine gelince kontrolü kolay. Enjektörlere mazot gelip gelmediğini enjektörleri söküp dışarda kontrol edilebilir. Eğer gelmiyorsa pompa sorunludur. Diyelimki geliyor. Silindir kompresörüne basınç ölçerle bakmak gerek diye düşünüyorum. Tek tek silindirleri kontrol edip yeterli basınç değeri kontrol edilebilir. Diyelimki kompresör de var. Geriye tek şey sente ayarı. Triger kayışı veya zincir sökülüp krankla eksantrik aynı zamanda mı kontrol edilmeli. Youtube da bununla ilgili bir sürü video var. Ve bence sizin sorun sadece zamanlama. Ve bunların hepsinin kontrolü iyi bir ustayla 1 saat sürmez. Nacizane fikrim. Umarım yardımcı olur.

Teşekkür ederim hocam. Marş basıyor hatta bazı denemelerde "arabanın çalıştığını hissedip marş bırakırsın ya" öyle bir hissiyat veriyor. Ama neden çalışmadığını bulamadık. Tamir ustamız enjektörlerden yakıt geldiğini ve motor sentesinin düzgün olduğunu söylüyor. Aracı Bosch'un arıza yazılımına bağladığımız da krank ve eksantrik sensörü hatası verdi. Ardından krank sensörünü değiştirdik. Bu defa farklı yazılım ile kontrol ettiğimizde krank ve eksantrik vermedi ama ısıtma bujileri hatası, yağ sıcaklık seviyesi hatası gibi birkaç hata gösterdi. Yedek parçacıya sorduğumda benim araçta eksantrik sensörünün olmadığını her ikisinin de krank sensörü vasıtası ile kontrol edildiğini söyledi.

Bugün bosch car serviste çalışan biride rektefiye yapılan 2.0 dti motorların havasının çok zor alındığını ve bu yüzden de arabanın çalışmadığını söyledi. "Enjektörleri yerinden çıkartıp silindir kapağına takmadan meme uçları dışarıda olacak şekilde marşa basın. Mazot enjektörlerden çıkıyor mu çıkmıyor mu bi kontrol edin. Sigortaları vs tüm elektrik aksamından emin olduktan sonra bu işlemi yapın tabiki. Bu durumda enjektörler dışarıda ama mazot boruları bağlı durumda iken aracı 3. Viteste 30-40 km hızla çekin 2-3 dakikayı buluyor. Mazot gelmeye başlayınca enjektörleri takın yerine basın marşa" dedi.

Kontrol edilecek, denenecek, yapılacak işler var ama hangi yol izlenerek ilerlenmeli bilemedim. Birde ben de ankara da yaşıyorum bu iş için usta tavsiyeniz varsa çok sevinirim.
 

Ludovico57

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar tekrar selam,
Sorun mazot pompasında gibi duruyor. Maalesef çift soketli pompanın testi ya da tamiri olmadığı için gibi diyorum. 2.0 DTİ araca çok bakan usta yok maalesef. Hele hele bizim gibi 2-3 usta değiştirmek zorunda kalan insanlar için çok zor. Direk kapıdan çeviriyorlar. :) Çift soketli pompası olan arabadan, 2.0 motordan uzak durun. Hele hele ben yaparım diyen sök tak tamircilere aman ha düşmeyin. Araba güzel araba ama sanayiye düşenin yaradan yardımcısı olsun. Yine gelişme olursa ve sorunu tam anlamı ile çözersek süreci ve çözümü tam bir şekilde yazarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Üst