Megane mış :P

mecachrome

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Motor ?

Reno dizel teknolojisinde bir hayli ilerledi, 1.5 dci lar performans-tasarruf konusunda kendini kanıtladı, yakında 1.6 dci 320 Nm motorları geliyor. Opel ise dizel motor deyince devşirme 1.3 lere mahkum.

Kendim 1.6 twinport motorlu araç kullanıyorum. Kısa bi süre önce kronik olduğunu öğrendiğim ateşleme bobini arızası yüzünden yolda kaldım. Yokuşlarda da arabanın zor kalktığını söylememe gerek yoktur herhalde. Son zamanlarda da arabanın yeni bi süprizi var gibi, eli kulağında..

Özetle opelin tank gibi araba yapıp içine motor koyamaması marifet değil. Renonun bu konuda hakkını vermek gerek.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
1,5dci'lerin yakıt tüketimine sözüm yok ama iş performansa gelince sözüm var. azıcık sıkıştırın bakalım 100000kmyi görmeden rektefiye görürsünüz ;)
 

mecachrome

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
İşin garip tarafı da o zaten. Ben aracımı çok zorlamıyorum. Ona rağmen motor problemi yaşıyorum. Bununla birlikte okuduğum-öğrendiğim kadarıyla opelimle problem yaşamam bundan sonra da olası, normal bir durum.

Her markanın kendi politikası gereği feda edebildiği, yatırım maliyetini göze alamadığı konular olduğu anlaşılıyor. Gözle görülür handikapları varken kendi aracım için "şu araçtan çok çok iyidir" diyemiyorum.

Rover ve Saab marka araçlar da tabir yerindeyse "taş gibi" araçlar. Ama firmalar tarih oldu. Umarım aynı akıbeti Opel de yaşamaz.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yaklaşık 50bin km'dir aracımı kullanıyorum. şuan 210bin km civarında. ve inanır mısınız toplam ekstra masraf 1000 lirayı bulmadı ;) ekstra masraftan kastım aracın arızalanması. tabi ben titiz birisiyim olabildiğince orjinal parçalar kullanırım aracımda. ilk aldığım gün servise soktum gerekli gördüüm parçaları komple orjinalleri ile değiştirdim. benim aracım cidden TAŞ gibi ;)
 

mecachrome

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Aslında aynı şeyden bahsediyoruz. Aracınızı 50 bin km kullandınız, demek ki aldığınızda 160 bin km civarındaydı. Önceki sahiplerine de her 50-60 bin km içinde masraf yaptığını düşünmek yanlış olmaz.

Ben aracımı sıfır almama ve temiz kullanmama rağmen 60 binden sonra sıkıntılar başladı.

Taşı seven tozuna katlanır diyelim o zaman. Her 60 binde ağır bakım ve ekstra masrafımız olsun. Parçacı ve servis kazansın ;)
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
50000km yapmışım 1000 lira çok para mı yani? 50000km'de ekstra olarak 1 defa triger, 2 defa klia gazı, 1 defa direksiyon derisi, 1 defa ekzos manifoldu, 1 defa benzin pompası, 1 defa akü değiştirdim 5 yılda. bence çok değil.

ve yakın zamanda da yine triger set ve ağır bakımları yapıldı.

yani muhtemelen 210bin'deki aracımın 2. kez ağır bakımı demektir buda. ben aldığımda baskı balata orta durumdaydı. 100bin km'de ağır bakıma girmesi mi problem aracın. daha iyi bir araç varsa 20bin liraya kadar alınabilecek. hemen alalım...
 
Son düzenleme:
Üst