Eski bir üye, yeni bir otomobil :)

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Aracın detaylı fotoğraflarını henüz çekemedim. Kısa zamanda ekleyeceğim


Uzun bir aradan sonra foruma ancak girebilmek geldi aklıma.. Sanıyorum bir iki sene falan olmustur. :cry: Bu arada okudugum bölümden vazgecip hayallerimi kovalamaya koyuldum, pilotluk egitimi aldim, dersler, sinavlar, zart zurt derken okul bitti, simdi ise girmeye çalışıyorum...Bu esnada da geçenlerde yeni bir araca gectim, sizlere tekrar merhaba demek icin bahane olmus olsun, araci da tanitalim :D

Tekrar merhaba :)
1_EE6_CA90_B8_FF_4_B21_B6_A7_B5_E34_ED34_BBF.jpg


Ben genelde makale şeklinde araç tanıtımı yapıyorum, hem okuyanlar keyif alıyor diye düşünüyorum, hem de sadece kendi aracımı göstermektense, model hakkında bilgi veriyorum ve incelemelerimi aktarıyorum. Böylece almayı düşünen başkası, yakınları varsa fikir sahibi olmuş oluyor...

Gelelim hikayemize;

En son biraktiginizda corsa opcden s2000 e gecmistim, yaninda da gunluk kullandigim C serisi vardi. C malesef ruhuna el fatiha oldu, alkollu bir surucunun ters yone dalmasi sebebiyle perte cikti, bana ve karsidakilere birsey olmadi şükür.

Öncesi;
AA38_DD32_F58_B_4_C60_8_C54_37_B35020_F1_BD.jpg


Sonrası;
C11_DEEEC_CB9_A_494_F_AE9_D_4_F4_CF7_D5_EA5_C.jpg


ve bu da nostalji;
IMG_1644.jpg


Mercedes gitti, yerine Tiguan tercih ettik. Ailemin de bir araca ihtiyacı vardı, bu sebeple bu kez kendimi düşünmek yerine onları ön planda tutup, geniş bir aile aracında karar verdim. Hem duruşu kaliteli, hem donanımlı hem de fiyat olarak en cazip gelen Tiguan oldu. (Bunu da başka bir üye otomobili konusunda tanıtacağım. ) Tiguan'ı aileye bıraktığım için S2000 tek araç olarak kaldı, ve malesef her gün 70 - 100 km yol yapmak hem cüzdan hem de S2000 açısından pek de hoş değildi. Bu sebeple değiştirmem ve artık insan gibi bir araca geçmem gerekiyordu.

Coming soon...
IMG_0010.jpg



S2000 liseden beri hayalimdi ve bu hayali satin aldigimda ilk paylastigim yer burasi olmustu. İlk heyecanimi paylaşan ve güzel dileklerde bulunan, bulunamayan her üyemize bir kez daha tesekkur ederim. Siradaki aracimiz bir Opel olmasa da yine Almanya sinirlari icerisinden geldigi icin aileden sayiyoruz :rolleyes:

İsa'nın son yemeği... Pardon o başka bir konuydu. S2000'in son karesi :)
IMG_0084.jpg


Neyse, dramayı geçip devam edelim.

Yeni arkadaşımız 2014 model Borusan çıkışlı bir BMW 1.16i ///M Sport. ( evet o slashlari koymasak olmaz :p ) Beni tanıyanlar bilir, en nefret ettiğim sey siradan seylere sahip olmak. Bu sebeple corsa opc almistim, kimsede yok diye. S2000 keza, o donemde kimselerde yoktu, veya bu kadar populer degildi. C serisini C300 SE ye cevirmistim, en azindan rengi ve duruşuyla Turkiyede daha once yapilmamis, tek bir aracti. Eh bu pek siradisi olmadi, ama en azindan konforlu ve sportif bir tercih oldu.

Estoril blue rengi, Corsa OPC'mi hatırlatıyor :sorry:
IMG_0550.jpg


Aslına bakarsanız, BMW markasına inanılmaz derecede antipati besleyen bir insandım.Antipatinin sebebi muhtemelen Mercedes kullanıyor olmam idi. Hele hele 1 serisi, gözümde üniversiteye yeni başlamış genç zıpır arabasından başka hiçbirşey değildi. Kendim gidip sıfır alacak olsam, asla düşünmediğim bir model ve markaydı BMW. Çok yakın bir arkadaşım aracıma kefil olunca, ve eşinin kullandığı BMW'yi takas olarak sununca, açıkçası hiç düşünmedim ve aynı gün içinde takasladım. Çünkü S2000'i satamıyordum (peynir ekmek gibi S2000 satılan bir piyasada nasıl satamadım diye sormayın, araç tertemiz olunca o kadar yüksek paraları kimse vermek istemiyor, pertleri 70k olan bir arabaya 120 neden vereyim diyorlar mantıklı olarak ) ve BMW çok çok temizdi. Üstelik 2014 model idi, sıfır gibi bir makineydi, bu sebeple kalbim yerine mantığımı dinleyip tamam dedim. Aracı kullanalı yaklaşık 2.5 ay oluyor. Hemen her gün ortalama 70 km yol yapıyorum. Şu an kesinlikle pişman değilim.

Aracın donanımında bir hayli şey var. En güzeli de araçta BMW ConnectedDrive (NBT) olması. NBT nedir diye sorarsanız, büyük ekran (Next Big Thing) olarak geçiyor, yani standart küçük ekranın yerine opsiyonel olarak alabildiğiniz, bir hayli tuzlu, navigasyon vs. cart curt olan bir sistem. Genel olarak bir multimedya ekranında olan herşey mevcut. DVD, TV falan,aracın tüm genel ayarları, özellikleri,servis durumu,tork ve beygir göstergeleri (wuu sanki M3) bir de bunun yanında taktığınız müzik CD'sini kendi 120 GB hafızasına yazma gibi muhteşem bir özelliği de var. Malesef internet tarayıcısı, trafik bilgileri ve applikasyonlar gibi şeyler 1 serisinde aktif hale gelmiyor.. Bunlar dışında kendim eklediğim ışıklı kapı eşikleri, ve de spor pedallar mevcut.

BMW ConnectedDrive , nam-ı diğer NBT ;
IMG_1142.jpg


Kısaca donanım;

///M Sport bodykit
///M Sport logolar
///M Sport 17" Jantlar ve RFT Lastikler
///M Sport Direksiyon
///M Performance ışklı kapı eşikleri
///M Sport pedallar
///M Sport Spor direksiyon
///M Sport, yanal destek ayarlı koltuklar
///M Sport göstergeler
///M Ön ızgara
Anahtarsız çalıştırma
Servotronic
Start & Stop
Sunroof
Bi-Xenon farlar, gündüz ledleri
Far yıkama
Led'li arka stoplar
Sis farları
Işıklı ve ısıtmalı yan aynalar
Işık paketi - iç / dış
Elektrokrom iç / dış ayna
BMW ConnectedDrive NBT 10" Multimedia Sistemi*
BMW Navigasyon sistemi - 2015 Türkiye dahil tüm dünya 3B haritaları, mekanlar, POiler vs.
Geri görüş kamerası, römork kamerası
Arka park sensörü
Bluetooth 4.0 ses ve müzik bağlantısı -kablosuz müzik dinleme imkanı
AUX-in/USB
Dolby Digital Surround ve harman/kardon ses sistemi
Çift bölgeli tam otomatik klima
Arka bölmede havalandırma çıkışı
Hız sabitleme sistemi (Cruise control)
Hız limitleme sistemi (Limitor)
8 İleri ZF Spor şanzıman
ECO / Comfort / Sport / Sport + sürüş modları
Antrasit iç tavan kaplaması
Alkantra-Hexagon siyah/mavi koltuklar ve iç döşeme

falan filan.

Kapı eşikleri;
Ekran_Resmi_2016_01_21_15_43_06.png


İç kısım biraz kirlendi, kusura bakmayın :) Pedallar...
Ekran_Resmi_2016_01_21_15_47_04.png


Birbirimize uyduğumuz doğrudur....:D
IMG_1410.jpg


Bazen de sportif.
asset.jpg


Donanım olarak oldukça üst seviye bir araç olduğunu söylemeliyim. Bu araçta bulunmayan ne var diye sorarsanız, ısıtmalı koltuk ve direksiyon, otomatik ve hafızalı koltuklar, ön park sensörü, ve adaptif cruise control (otomatik fren vs.) yok. BMW'nin tasarım felsefesini açıkçası çok sevdim. 1 serisi'de, 4 serisi'de, 3'de ,2'de hepsi hemen hemen aynı. Hatta 6 serisi bile. Kokpit dizaynı, donanımlar vs. ler çok çok benzer olduğu için, kendinizi 1 serisi değil, istediğiniz BMW'yi kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz. Ve bu size inanılmaz keyif veriyor. İç mekan son derece kaliteli görünüyor. İlk baktığınızda ben burdayım diyen bir tasarım. Malzeme kalitesi 1 serisi olması itibari ile, diğer BMW serilerine oranla biraz düşük kalsa da, genel klasmana göre üst düzey. Bazı küçük ilginç detaylar var. Örneğin radyo sayı tuşları plastik olmasına rağmen dokunmatik. Üstüne parmağınızı koyduğunuzda ekranda hangi istasyonun o sayıya kayıtlı olduğu falan yazıyor. Değişik. İç mekanda hiç beğenmediğim şey, ayarlanamayan koltuk kafalıkları. Kesinlikle berbat tasarlanmışlar ve kafanızı yasladığınızda kafalık çok geride kalıyor. Bu sebeple boyun yastığı kullanmak durumunda kalıyorum. Aklıma gelen bir diğer eksiklik ise arka koltukların arasında kol dayama olmaması.

Dış mekana gelirsek söylenebilecek çok birşey yok. Araç M paket fakat Türkiye için spor süspansiyonları söküp standart süspansiyon ile gönderiyorlar. Ve konfor açısından çok şikayet aldıklarından 18" jantlar yerine 383 kodlu, gayet çirkin 17" jantlar ile geliyor. Ön ve arka tampon standart 1 serisinden farklı, ön farlar BiXenon ancak adaptif değiller.

Led tasarımında BMW gerçekten bu işi yapıyor.
IMG_1643.jpg


Performans ve yol tutuş konusunu da az birşey irdeleyip fotoğraflara geçelim. Performans olarak tatminkar görünmemekle beraber, C180'e göre çok daha iyi gittiğini belirteyim.

C180 Kompressor ; 1.6 Supercharged, 150 HP , 230N/m Tork , 0-100km: 9.9 sn , 1485 kg , Tüketim ortalama ; 11.5 litre , 5 ileri otomatik şanzıman

1.16i ; 1.6 Turbo, 136 HP, 220N/m Tork, 0-100km: 8.5 sn, 1385 kg , Tüketim ortalama : 8.0 litre , 8 ileri ZF şanzıman

Görünüşe göre daha hafif olması ve turbo besleme BMW'yi benim eski C ye göre daha performanslı yapıyor. 136 HP S2000'den sonra çok yavaş evet, fakat şehir içinde oldukça tatminkar bir performansa sahip. Uzun yolda 5.4 litre şehir içinde de belirttiğim gibi agresif olmayan kullanımda, trafik dahil 8.0 - 8.3 litre arası bir yakıt sarfiyatı mevcut.

Araç yol tutuşu genel itibari ile çok başarılı, ve Sport + modunda beton gibi kesilen direksiyon ile çok daha agresif sürüşler yapabiliyorsunuz. S2000 ile 130-140 girerken korktuğum virajları bu araçla 170 km ile alabilmek ? üstelik, standart süspansiyon ile... Enteresan.

Standart süspansiyonlar oldukça yüksek,ancak konforlu.
IMG_0568.jpg


Sonuç olarak, 1 serisi beni fazlasıyla tatmin etmeyi başardı, ve şu an oldukça memnun durumdayım. Aklıma farklı detaylar vs. ler gelirse, ekleyeceğim.
Umarım keyifli bir yazı olmuştur, ve okumaktan sıkılmamışsınızdır.

İyi seyirler ;

IMG_1642.jpg


IMG_0580.jpg


IMG_0950.jpg


IMG_1547.jpg


Biraz daha kaliteli fotoğrafları, birkaç gün içinde ekleyeceğim... Görüşmek üzere :bir:
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba Emre,

benim de forumda aktif olduğum zamanlardan seni çok iyi hatırlıyorum ,)

Güzel bir seçim olmuş, en azından kullanışlı ve kompak bir araç olmuş.

GÜzel günlerde kullanman dileğiyle.

Keyifli forumlar ,)
 

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Güle güle kullan kardeşim tekrar hoşgeldin

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben de uzunca zamandır girmiyorum iyi denk geldi. THP motorun önü felaket açık, dümdüz yazılım ile 136hp oluyor size 210hp. Ufak bir turbo intercooler değişimi ile RCZ R performansı mümkün, zaten aynı motor :)
 

karadag.05

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
çok güzel ve keyifli bir yazı olmuş kendimi belgesel izliyor gibi hissettim :) iyi günlerde kullanmanız dileğiyle :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Selam Emre,
Konu başlığını görünce senden beklentim 4 serisi falandı. Hayırlı olsun.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Selam Emre,
Konu başlığını görünce senden beklentim 4 serisi falandı. Hayırlı olsun.
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hayırlı olsun ,Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bizede hayırlı olsun demek düşer
 

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Tesekkur ederim herkese [emoji1374]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst