kontak kapalıyken fanın çalışmaması normal mi

eğer ısı 90 üzerinde ise ben kontağı kapatınca fan bir süre daha çalışıyor kendiliğinden duruyor .
seninkinin normal olduğunu sanmıyorum , yada ısı 90 altına düşmüştür ondan fan durmuştur.
 
fanın çift devreli olduğunu gözden kaçırmayalım..


ben emin değilim ikinci devre kontaktan bağımsız olabilir
 
Bende stop ettiğimde fan duruyor.Normal bi durum.
 
kontağı kapatınca fanın durması normal ancak 90 da fan açması garip.
 
Fanın aracı stop ettirdikten sonra durmaması gerekir. 90 dereceden sonra aracın kontağını kapatınca fan bir süre daha çalışır. Dün kontrol ettim Vectra'da böyle ama astra'da gariptir aynı sıcaklıkta kontağı kapatınca fan da durdu. Vectra'da çalışmaya devam ediyor,Astra'da duruyor ilginç bi durum.
 
corsa b lerde de durum aynı kontağı kapatınca fan duruyor. demekki bu tip motorlarda sıcaklık ne olursa olsun motor duracaksa farketmez diye düşünüldü heralde.
 
Bu çok önemli bir şey değil.Yani kontağa bağlı olması dezavantaj yada ters bir durum değil.
Genellikle fanmotoru müşür üzerinden devresini tamamlar.Doğal olarak stop etsenizde 90 derecenin üstünde ise ve müşür iletimdeyse bir süre daha çalışır.Diğerinde ise kontağa bağlı olduğu için stop eder etmez durur.

Kontağa bağlı olmadığını düşündüğünüzde durduğu yerde araba hararet yapamayacağına göre ve stop ettikten sonra 15-20 sn sonra fanın soğuttuğu sıvıda sirkülasyonda hemen bir ısı düşümü yapamayacağına göre bu tür bağlantınında bir artısı yok.Sadece basit ve kontak sistemine kablo bağlanmıyor.

Kontak sistemine bağlı olması ise , küçük bir oksidasyon nedeniyle iletim yada bir arıza (mesela müşürde sızıntı akımı) gibi sakıncalar bertaraf edildiği için daha sağlıklı.

Konu açılmışken birde belirtmek istediğim : Müşürün arızalanıp fanın açmadığı acil durumlar için mutlaka fanı direk çalıştırabileceğiniz bir switch ekletirseniz sağlıklı olur.
 
Evet motor stop edince devirdaim duruyor ve su pompalanmıyor fanın çalışmasına da gerek yok..

Bazı araç modellerinde elektrikli bi sirkülasyon pompası koyuyorlar..Motor stop etsede su yavaş yavaş pompalanıp motorda dolaştırılmaya devam ediyor..Bu sistemlerde kontak kapansada fan ara ara çalışabilir motorun hararetine bağlı olarak..
 
arkadaşlar buradan okudugum yorumlara gre astra da bu durum normal paylaşımlarınız için teşekkür ederim
 
Bnm Gibi Sende motoru stop ettikten sonra kontagı açıp fan durana kadar bekleyebilirsin :)
 
Geri
Üst