Corsa C hararette dengesizlik ve geç çalışma problemi

berkc98

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
5 Haz 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba 1.2 16V Benzin&LPG aracımı 2018 Yılının yazında satın aldım,alır almaz tüm ağır bakımlarını yaptırdım ve günümüze kadar gelen zaman diliminde araç hiç bir arıza vermedi bende sadece sıvı ve rutin basit bakımlarını yaptırdım.
Gelelim problemimize olay yaklaşık 2 ay önce başlıyor,
Yıllardır saat gibi sorunsuz çalışan, uzun yolda trafikte ,yazın kışın ,yokuşta rampada hararet göstergesi çivi gibi 90'a çakılı olan aracımın hararet göstergesi son zamanlarda 88-93 arasında gidip gelmeye başladı fakat üstüne asla çıkmıyordu bu sorunla beraber araçta ciddi bir su eksiltme problemi başladı genleşme kabını her kontrol ettiğimde ya komple boş ya da bir kısmı boşalmış görüyordum vakitsizlikten dolayı bu şekilde yaklaşık 2 ay su ekleyerek kullandım,ilerleyen zamanda rölantide iken düzensizlik başladı ama gaz verme gibi değil devir saati 800rpm sabit sadece aracın gazı ara ara kesiliyor gibi örneğin (aaaaaaaaaa) bu bir rölanti sesi ise bendeki ( a a a a a) şeklinde olmaya başladı nefes alıp verir gibi ve çalıştırma esnasında zorlanmaya başladı en son bi tamirciye bu 3 sebepten götürdüm arabayı gelelim araçta değişen parçalara ;

Egzos sistemi (İki tarafından da Patlak çıktı)
Devirdaim pompası
Termostat
Müşürler
Genleşme kabı(çatlak çıktı)
Motor yağı
Hava yağ polen ve LPG filtresi
LPG tesisatı(Araç LPG geçmiyordu şase yapıp sigortası atmış)
V kayışı
Elektrik tesisatının röleleri
Buji
Ateşleme bobini
Yakıt pompası

Bu değişen parçalar, tüm bakımlar ve ödediğim 6875 TL paradan sonra aracın sadece su eksiltme problemi düzeldi. hararetim hala 88-92 arasında gidip geliyor ve her 90'ı aştığında araba fan açıyor. Ben gerçekten bu aracın 3.5 yıldır fan açtığını 1 kez bile görmedim hararetin 91 olduğunu 1 kez bile görmedim.

Marş basıyor ama 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor biraz da zorlanıyor çalışırken. Bu değişen ateşleme parçaları ve yakıt pompasından sonra bu problem halen devam ediyor
Bahsettiğim rölanti olayı hala devam ediyor.
Ben ustalardan çözüm bulamadım malesef ki usta usta gezmeye de vaktim yok işimden 2 günlüğüne izin alıp sadece bu kadarını yapabildim. Lütfen bir fikir,akıl verin yardımcı olun bana.
Aracın fan açtığını görmeyen biri olarak sürekli fan açması beni aşırı rahatsız ve tedirgin ediyor. Daha önce yağına suyuna bakıp gönül rahatlığı ile 24 saat içinde 2500 KM yol yapıp döndüğüm aracımla şimdi şehir içinde 30KM yol gitmek için bile tedirgin oluyorum. Bu arada araç hiç hararet yapmadı halen de yapmıyor 92-93 oldu mu fan açıp 88'lere düşüp bir süre 90'da kalıyor ve sonra tekrar çıkıyor vs. vs.

Gidip şöyle bir problemim var diye aracı ustaya gösterdiğimde eski araba bu abi normal diye geçiştiren ustalardan bıktım. Kardeşim bu araba 3 ay önce de eskiydi, şimdi mi eskidi? Belli ki bir problem var sen onu çözsene. Ben sana araç kaç yaşında diye sormaya mı geldim? İllallah ettirdiler
 
Son düzenleme:

Yvz1000rr

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
8 Eki 2022
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Öncelikle araba ilk çalıştırmada benzinde çalıştığı için, benzin pompasının sağlam ve çalışır durumda olduğunu kontrol edin. Kaliteli benzin filtresi kullanın. Kalitesiz benzin filtreleri, arabayı stop ettirdikten uzun süre sonra enjektör hattından depoya benzin geri dönebiliyor. Sen ilk çalıştırmada benzin o hattı doldurana kadar zaman 3 4 saniye zaman geçiyor. Geç çalışma nedeni ondan olabilir. Araç sıcakkendemi aynı problemi yapıyor?

Gelelim hararete;

Radyatör hiç değişti mi yada açılıp kanallarına bakıldı mı ? Motor içi temizliği yapıldı mı ?
 

gümüştekin

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
9 Ara 2013
Mesajlar
82
Tepki puanı
4
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
örnek olması açısından 2004 model aracımda hararet 90 sabit olurdu, su eksiltmesi yetkilide conta değişikliği ile gitti, sorun çözüldü uzun süre sonra hararet oynamaya başladı 90 ı geçti yetkilide radyatör devir daim termostat değişti,90 ı geçmedi ama ilk zamandaki gibide değildi 90 a çakılı kalmıyordu, 2 yıl donra hararet düşmeye başladı özel seviste usta hella marka termostat taktı sorun çözüldü. ustanın söylediği şuydu yetkili servis 2 kalite gm parça takmış hella çıkan orjinalden kaliteliydi. sorun çözüldü. sonuç opel eski araçlarına eskisi kadar kaliteli gm parçalar üretmiyor. örneğin termostat yetkilide gm alma dışarıdan en kaliteli pahalı parçayı al. bu arabalar artık ilk zamanlarındaki performansı gösteremeyecek çünkü o zamanki kalitede orjinal yok. benim yorumum bu olmuştu.
 

Alfonso

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
239
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bende astra g var orjinal behr mahle radyatör aldım 0 termostat orjinal GM marka aldım yetikili servisten 4 ay oluyor aracım ilk dede öyleydi 92-93 olur fan açar özellikle trafikde durduğum zamanlar araç otomatik ama yolda giderken trafik akarken 88-89 da calışır trafikde fan açıp kapatır internet’dende okudum videolar izledim bunlarda böyleymiş ustalara da sordum hep öyle böyle 0 larıda böyleydi zamanında dediler fanı açıp tutuyor sorun yok dediler ki bencede sorun yok yine size kalmış ben bindiğim her opelde 92-93 de fan açıyorlar ustalarda öyle diyor bence normal ama size kalmış yinede :)
 
Üst