Bu çok önemli bir şey değil.Yani kontağa bağlı olması dezavantaj yada ters bir durum değil.
Genellikle fanmotoru müşür üzerinden devresini tamamlar.Doğal olarak stop etsenizde 90 derecenin üstünde ise ve müşür iletimdeyse bir süre daha çalışır.Diğerinde ise kontağa bağlı olduğu için stop eder etmez durur.
Kontağa bağlı olmadığını düşündüğünüzde durduğu yerde araba hararet yapamayacağına göre ve stop ettikten sonra 15-20 sn sonra fanın soğuttuğu sıvıda sirkülasyonda hemen bir ısı düşümü yapamayacağına göre bu tür bağlantınında bir artısı yok.Sadece basit ve kontak sistemine kablo bağlanmıyor.
Kontak sistemine bağlı olması ise , küçük bir oksidasyon nedeniyle iletim yada bir arıza (mesela müşürde sızıntı akımı) gibi sakıncalar bertaraf edildiği için daha sağlıklı.
Konu açılmışken birde belirtmek istediğim : Müşürün arızalanıp fanın açmadığı acil durumlar için mutlaka fanı direk çalıştırabileceğiniz bir switch ekletirseniz sağlıklı olur.