kapı kolu boyama

ts_61_93

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2015
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi günler arkadaşlar ben arabamın kapı kollarını beyaz a boyamak istiyorum bunun için normal bi sprey boya ile yapmak yeterlimi yoksa daha önce zımpara gibi bazı şeyler yapmam gerekiyormu nasıl bi uygulama yapmalıyım
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hafif bi zımpara iyi olur 600 800 gibi ardından astar boya vernik mis gibi olur :)
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,912
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
iyi günler arkadaşlar ben arabamın kapı kollarını beyaz a boyamak istiyorum bunun için normal bi sprey boya ile yapmak yeterlimi yoksa daha önce zımpara gibi bazı şeyler yapmam gerekiyormu nasıl bi uygulama yapmalıyım

Plastik astarı atmadan sakın boya işine girmeyin. Zımpara uygulayıp uygulamamak size kalmış ancak mutlaka boyadan önce plastik yüzeyler için olanından astar atın. Üstüne boya, en son da vernik ile taş gibi olur.

Aldığım ürünler:
http://www.spreyboya.com/47_u-sprey-plastik-astar.aspx

http://www.novelcar.com/standart-boyalar-71/motip-mat-siyah-sprey-boya-matt-500-ml-333/

http://www.novelcar.com/standart-boyalar-71/motip-seffaf-sprey-parlak-vernik-500-ml-323/
 

coskun516

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Kapı kolu nasıl çıkıyor abiler arkadaşlar. Varsa bi link atarmısnız yada bi video. Yoksa bile kendı arabanızdan uffak bi tiyo. Şimdiden teşekürler
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,912
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Kapı kolu nasıl çıkıyor abiler arkadaşlar. Varsa bi link atarmısnız yada bi video. Yoksa bile kendı arabanızdan uffak bi tiyo. Şimdiden teşekürler
  1. İlk önce kapı pandizotu sökülecek. Kapısına göre yerleri değişmekle beraber 5 adet vida sökülünce pandizot kanırttırıp tırnaklarından kurtulunca çıkıyor.
  2. Kapı sacını kapatan naylonun, kapı kolunun arkasındaki delik bölmeye denk gelen kısmı yapışkanından sökülüp açılacak.
  3. Kapı kolunun iç tarafında kapı içine su, pislik girmesini önleyen metal bir kapak var. 2 adet somunla tutturulmuş. O sökülüp çıkarılacak. Böylece kapı kolu boşa çıkmış olacak.
  4. Son olarak da kapı kolunun iç tarafında görebileceğiniz uzun bir metal çubuk var. Bu kapı kilidi otomatiğine takılı. Demirin takıldığı kısmı elinizle aşağı bastırınca parça yerinden kurtuluyor ve kapı kolu komple arabanın dışına doğru çıkarılıyor.
Geri takarken önemli olan, o kilide içten basan metal çubuğun ucundaki plastik. Şekli karşılığına uyacak şekilde. Onları karşılıklı denk getirin ve sağa-sola çevirmeyin. Çünkü o, kilide baskı ayarı için.

Kapı kolu en güzel böyle sökünce içten, dıştan düzgün boyanıyor. Ayrıntı isterseniz yazabilirim.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
  1. İlk önce kapı pandizotu sökülecek. Kapısına göre yerleri değişmekle beraber 5 adet vida sökülünce pandizot kanırttırıp tırnaklarından kurtulunca çıkıyor.
  2. Kapı sacını kapatan naylonun, kapı kolunun arkasındaki delik bölmeye denk gelen kısmı yapışkanından sökülüp açılacak.
  3. Kapı kolunun iç tarafında kapı içine su, pislik girmesini önleyen metal bir kapak var. 2 adet somunla tutturulmuş. O sökülüp çıkarılacak. Böylece kapı kolu boşa çıkmış olacak.
  4. Son olarak da kapı kolunun iç tarafında görebileceğiniz uzun bir metal çubuk var. Bu kapı kilidi otomatiğine takılı. Demirin takıldığı kısmı elinizle aşağı bastırınca parça yerinden kurtuluyor ve kapı kolu komple arabanın dışına doğru çıkarılıyor.
Geri takarken önemli olan, o kilide içten basan metal çubuğun ucundaki plastik. Şekli karşılığına uyacak şekilde. Onları karşılıklı denk getirin ve sağa-sola çevirmeyin. Çünkü o, kilide baskı ayarı için.

Kapı kolu en güzel böyle sökünce içten, dıştan düzgün boyanıyor. Ayrıntı isterseniz yazabilirim.


abi ayrıntıyı ben isteyebilir miyim :D sökmeyi denedim ama kapı içini söktükten sonra vidalar çapraz kalıyor yani sökmek imkansız gibi geldi vidaların karşılığında delik göremedim biraz açar mısın bende boyamak istiyorum ama sökmeden sağlıklı olmaz diye düşünüyorum arka kapıya bakmıştım ben ön kapıya bakmadım
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,912
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
abi ayrıntıyı ben isteyebilir miyim :D sökmeyi denedim ama kapı içini söktükten sonra vidalar çapraz kalıyor yani sökmek imkansız gibi geldi vidaların karşılığında delik göremedim biraz açar mısın bende boyamak istiyorum ama sökmeden sağlıklı olmaz diye düşünüyorum arka kapıya bakmıştım ben ön kapıya bakmadım

Yok çapraz değil. Somunların tam karşılığında delikler var. Uzun tornavida şeklinde lokma ile sökülüyor. Eğer deliksiz somun varsa ufak bir anahtar ile (tam hatırlamıyorum ama 10 ila 13 arası birtanesiydi) elini içeri sokarak ta sökebilirsin. 3 kapı birbiriyle aynı. Sadece şoför kapısında kontak anahtarını soktuğun yuvanın ilavesi var. Onu da kapı kolunu söktükten sonra kapı kilidini de sökerek hallediyorum.
 

coskun516

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Yani epeyce uzun ve sıkıntılı bi iş . Herkes sökemez yani. İstanbul anadolu yakasında bu işi yapan biri varsa yanına cırak olarak 1 hafta calısabılırım ; ). Maksat işi öğrenip araba ile uğraşmak seviyorum çünkü : )
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yok çapraz değil. Somunların tam karşılığında delikler var. Uzun tornavida şeklinde lokma ile sökülüyor. Eğer deliksiz somun varsa ufak bir anahtar ile (tam hatırlamıyorum ama 10 ila 13 arası birtanesiydi) elini içeri sokarak ta sökebilirsin. 3 kapı birbiriyle aynı. Sadece şoför kapısında kontak anahtarını soktuğun yuvanın ilavesi var. Onu da kapı kolunu söktükten sonra kapı kilidini de sökerek hallediyorum.

çok teşekkür ederim abi kapılardan konu açılmışken bir şey daha sormak istiyorum sana gövdeden kapılara kablo geçirmem gerekiyor ama geçirecek sağlam yuva veya yol bulamadım soketin içi karma karışık kapı menteşelerinin oradan geçirdim kabloları ama kapı açıla kapana şimdiden 4 kere kırılan kabloları yenilemek zorunda kaldım. bu konuda ne yapabiliriz bir fikrin var mı abi? teşekkür ederim şimdiden
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,912
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
çok teşekkür ederim abi kapılardan konu açılmışken bir şey daha sormak istiyorum sana gövdeden kapılara kablo geçirmem gerekiyor ama geçirecek sağlam yuva veya yol bulamadım soketin içi karma karışık kapı menteşelerinin oradan geçirdim kabloları ama kapı açıla kapana şimdiden 4 kere kırılan kabloları yenilemek zorunda kaldım. bu konuda ne yapabiliriz bir fikrin var mı abi? teşekkür ederim şimdiden

Manuel dikiz aynalarını elektrikliye çevirirken kablo geçirme işini yapmıştım.
http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/94121-astra-g-elektrikli-ayna.html

Fotoğrafta şasedeki dişi kapı soketi görülüyor:
DSC_0008_zps84977735.jpg


Bu da kapı içindeki erkek soket:
DSC_0009_zpsc78fb3a5.jpg


İkisinde de sağda ikili bir bağlantı yuvası görünüyor. Buraya iki sokette de kablo bağlamamışlar. Eğer senin araçta da boşsalar bunu kullanabilirsin. Matkapla buraları bir üstündeki pin sırasına zarar vermeyecek kadar deldim. 3 tane 0,75lik kablo ve 1 tane de 8li diyafon kablosu geçirdim. Kabloları bu soketin içinde tak çıkarlı bir şey yapmadım. Hepsi eğer lazım olursa sökebileyim diye kapı içinde klemens ile diğer tesisatlara bağlı.
Bu haliyle kapıyı açınca herşey tamamen orijinal oldu. Sadece kapının orijinal soketi görünüyor ve hiçbir kablo kırılma ve kopma problemi olmuyor.
 
Üst