hararetttt

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hakan5408
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araba rolantide yaklaşık 15 dk çalıstırdım 92 yi yukarı geçmiyor ve fan otomatik çalısıyor
 
tamam abcim sınkıntı yok

suya baktınmı seviyesi ne durumda.... onu tamamla yeter. yalnız bir kaç gün özellikle gözün gösterge de olsun. ve su sevyesini sık sık kontrol et. önceden de yazdığım gibi su ekslitmiş kapak gevşek olduğndna 90 nı geçincede oradan atmış suyu. Allah tan farketmişsin. Yoksa su eksikliğinden motoru hararet yaptırımışsın. KAzasız belasız sürüşler...
 
Son düzenleme:
Su eksikti diyorsunuz...Su eksik olmasına rağmen ustanız bişey olmaz diyor...Bence o ustaya bi daha kesinlikle gitmeyin ve mümkün olan en kısa zamanda hortumları ve radyatörü su eksik olmasına rağmen bişey olmaz demeyecek bir ustaya önce kontrol ettirtin ve değiştirtin
 
su koyduğun yeri keşke hiç açmasaydın.. henüz basınç düşmemişken açtığın için bir miktar su püskürtmesi normal. ayrıca opellerde 90 derecelik hararetde çok çok normal.. 100 dereceyi geçmediği sürece conta falanda yakmaz.. o bahsettiğin duman muhtemelen blok etrafına bulaşan yağdır ki buda normal..

ayrıca su eksilmesi yoksa, ilave su kabının kapağıyla da çok oynama. çünkü o kapakda basınçla çalışan contalar falan var ve sık sık açıp kapatınca, zorlayınca o contalar özelliğini yitiriyor ve buhar kaçırmaya başlıyor..
 
aynı sorunu yaşamıştım duman çıkıyo diye açtım kaputu su fokurduyodu su koydugum yerde,açınca haliye fışkırdı:D bu 4-5 kez oldu.ustaya gittiğimde o su koyulan şeffaf kabın hortum girişleri var oralar eskimiş hava alıyo ordan dedi değiştrdim sağlam olsun diye termostatıda değiştirdim pahalı bişey olmadığı için ,bidaha yapmadı dediklerim değiştikten sonra
 
arkadaslar herkeze teşekkürler bilgilerinizi paylaştıklarınız için :D
 
hakan bey kapağınız yıpranmış, ilerde sorun açmaması için lütfen yedek su kapağını yenileyin.

hava almayan sistem 115 derecede kaynar (antifrizsiz) ancak siz kapağı açtığınızda kaynama noktasını 100 derece çekmişsiniz.

kapağın basıncı 90 derecede boşaltması normal değil bu yüzden kapağı değiştirin dedim. bakmayın küçük olduğuna motor harareti onun elinde.

eklediğiniz su kapağı açtığınızda taşan sudur. sanırım bişi yok gibi ama kontrol noktalarınızı yazıyorum
1. motor yağına su karışırsa yağda beyaz köpük oluşur. yağ çubuğunda beyaz köpük yada yağ koyma kapağının oralarda beyaz köpük varmı bakın.
2. motor suyuna yağ karışırsa yedek su haznesinde yağları görebilirsiniz.
3. her nekadar yukardakiler olmasada conta gene yanabilir, böyle durumda araçda çekişden hafif düşme yada tekleme olasılığı fazladır. komprasyon oranlarınızı her silindir için ölçtürün.

araç devirdaim yapmıyorsa motoru stop edin, aksi durumlarda stop etmeden soğutmayı deneyin.
bu arada bir ek daha, stop edilen motor daha hızlı ısınmaya devam eder.
 
Araciniz 102 derecelere kadar cikabilir.
Fan musurunuzu daha dusugu ile degistirebilirsiniz (Yaz aylarinda kullanmak kaydi ile)
Aracinizin on tarafindan 90 kusur derecelerde buhar geliyorsa Radiator peteginizde kacak olup olmadigina bakin.
ASLA aracinizin bu hararetlerde genisleme tankinin kapagi acilmaz.
Araciniz hararet yapmiyor BU her opel kullanicisinin sorunudur 100lere geldi Hararet var.YANLIS Bu makina bu sekilde calisir. Aracinizin harareti fan actiktan sonra da inmeyip yukarilara cikmaya devam ediyorsa OZAMAN tekrar konu uzerinde durun.

ONEMLI:
ARACINIZA SU KOYMAYIN. En kaliteli antifreeze kullanmalisiniz.
Aaciniza Bu durumlarda su eklemeyin.

1 RADYOTOR KACAGINA BAKTIRIN.
2 GENISLEME KABINI (EGER ESKI VE SAPSARI BIR BIDONSA DEGISTIRIN)
3 TERMOSTATINIZIN SAGLIKLI CALISIP CALISMADIGINA BAKTIRIN
4 FAN MUSURUNUZUN KACLIK OLDUGUNA BAKIN

SU YOK SADECE ANTIFREEZE VAR
ARAC KULLANIM SIRASINDA CARSIDA YUKSELIR (YETERKI KIRMIZIYA DAYANMASIN VE FAN ACTIGINDA GERIYE DUSSUN.
PETEKLERINIZIN BASINCLI SIDAN ETKILENMEDEN ON TARAFININ BASINCLI SU ILE (SICAK) yikanip yagin kirin aralardan cikmasini saglayin.
 
kimsenin aklına gelmeyen bişe söyleyim. aracınızın devirdaim pompası sıkıntılı olabilir. bir süreliğine sıkışır kalırsa ve suyu pompalayamaz ise hararet göstergeniz normal gösterir.sebebi ise hararet müşürüne pompa çalışmadığı için su akışının kesilmesi. araç devirdaim etmediği için motordaki mevcut su ile çalışmaya devam edecektir ve ısı hemen yükselecektir. bu sebeple göstergeniz normal gösterip aracınız hararet yapmış. bence devirdaimi bir ustaya gösterin derim.
 
Araciniz 102 derecelere kadar cikabilir.
Fan musurunuzu daha dusugu ile degistirebilirsiniz (Yaz aylarinda kullanmak kaydi ile)
Aracinizin on tarafindan 90 kusur derecelerde buhar geliyorsa Radiator peteginizde kacak olup olmadigina bakin.
ASLA aracinizin bu hararetlerde genisleme tankinin kapagi acilmaz.
Araciniz hararet yapmiyor BU her opel kullanicisinin sorunudur 100lere geldi Hararet var.YANLIS Bu makina bu sekilde calisir. Aracinizin harareti fan actiktan sonra da inmeyip yukarilara cikmaya devam ediyorsa OZAMAN tekrar konu uzerinde durun.

ONEMLI:
ARACINIZA SU KOYMAYIN. En kaliteli antifreeze kullanmalisiniz.
Aaciniza Bu durumlarda su eklemeyin.

1 RADYOTOR KACAGINA BAKTIRIN.
2 GENISLEME KABINI (EGER ESKI VE SAPSARI BIR BIDONSA DEGISTIRIN)
3 TERMOSTATINIZIN SAGLIKLI CALISIP CALISMADIGINA BAKTIRIN
4 FAN MUSURUNUZUN KACLIK OLDUGUNA BAKIN

SU YOK SADECE ANTIFREEZE VAR
ARAC KULLANIM SIRASINDA CARSIDA YUKSELIR (YETERKI KIRMIZIYA DAYANMASIN VE FAN ACTIGINDA GERIYE DUSSUN.
PETEKLERINIZIN BASINCLI SIDAN ETKILENMEDEN ON TARAFININ BASINCLI SU ILE (SICAK) yikanip yagin kirin aralardan cikmasini saglayin.

:alkis::alkis::alkis:

kimsenin aklına gelmeyen bişe söyleyim. aracınızın devirdaim pompası sıkıntılı olabilir. bir süreliğine sıkışır kalırsa ve suyu pompalayamaz ise hararet göstergeniz normal gösterir.sebebi ise hararet müşürüne pompa çalışmadığı için su akışının kesilmesi. araç devirdaim etmediği için motordaki mevcut su ile çalışmaya devam edecektir ve ısı hemen yükselecektir. bu sebeple göstergeniz normal gösterip aracınız hararet yapmış. bence devirdaimi bir ustaya gösterin derim.

Devridaim ile ilgisi yok çünkü sıcaklık normal zaten. Araç hararet yapmamış. Yukardaki açıklama gayet açıklayıcı olmuş bence...
 
Geri
Üst