Turbo hortum çıkması, yağ + limp mode

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız sanki içimi okur gibi, ancak yetkili servisteki ustalar genel çekap ve arıza tespiti için götürdüğümde turbo milinin balansı bozuk aşırı ses çıkarıyor ve mil kaynaklı yağ kaçırıyor demişti. Turboda bir sorun olduğuna dair fikrime sebep olan şey de 2500-3000 devir arası gaza abanırsam 15-20sn gazladığımda(her iki seferde de 5. ve 6. viteslerde yapmıştı korumaya alma işini, 110-170 ara hızlanmalarında...) 2 kez korumaya aldı motor kendini, bunun sebebi hep turbo ve tertibat kaynaklıdır diye yazmışlar forumlarda. Şuan yatıyor, biraz nakit topladığımda gerekli işlemler yapılacak.

Turbo hortumundansa borulamaya ne dersiniz? Boru yapsak turbo tertibatına, faydası olurmu veya maliyeti ne kadar olur?

korumaya alma sebebi muhtemelen anlık fırlayan basınç yüzündendir. yazılım varmı araçta? selenoidler,dump valve yağlanmış olabilir temizlemek lazım..
birde tavsiyem eğer turbo sökülüp revizyon yapılacaksa üşenmeyip intercooler, boruları ve emme manifoldu temizliği yaptırın...
faydası büyük olur. turbodan çıkan yağ intercooler içine yapışmıştır performansı düşürür...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
korumaya alma sebebi muhtemelen anlık fırlayan basınç yüzündendir. yazılım varmı araçta? selenoidler,dump valve yağlanmış olabilir temizlemek lazım..
birde tavsiyem eğer turbo sökülüp revizyon yapılacaksa üşenmeyip intercooler, boruları ve emme manifoldu temizliği yaptırın...
faydası büyük olur. turbodan çıkan yağ intercooler içine yapışmıştır performansı düşürür...

yok yazılım stock, ben de o yüzden overboost olayına anlamverememiştim. Emme manifolduna kadar tüm turbo tertibatını temizletip enjektör bakımı yaptırmayı düşünüyorum, rölantide çok traktörümsü sesi var, sanırım bu avanslı çalışmaya enjektör hariç etki edebilecek etken yoktur :eek:
 
Üst