GM marka motor yağı???

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
0-40 yağ sıcakta çok ince kalmaz mı araç için 10 40 daha iyi gibi
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mobil Super 2000 X1 10W-40
Her türlü koşulda üstün performans sağlanması için geliştirilmiş yarı sentetik motor yağı.

diyo tam sentetik 10w-40 yok sanırım mobil 1 de.
 

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet bende öyle biliyorum mobil1 10-40 yok 0-40 var, normal kullanıcılara gm yeterlidir ama castrol veya mobil 1 daha iyi yağlar
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olurmu arkadaşlar. -5 numara varsa onu bile kullanın. muhahahaha :)

Şaka bir yana ; Çok sert kış iklimlerinde 0w40 kullanılabilir. Ama Ege-Akdeniz bölgesi gibi yerlerde tamamen gereksiz.Ankara'da bile gerekli birşey değil.Önümüz yaz ve bence tam sentetik bulunabilmesi nedeniyle 5w40 gayet iyi bir seçenek.10w-40 ta olabilir.Ama 10-40 dan daha yukarıya da çıkmayın derim.

Ben 0-40 kullanıyorum ve gram yağ eksiltmem yok.Motor da sıfır kondisyonunda diyebiliriz ama yağ basınç göstergeniz varsa yada bağlayıp gözlemlerseniz nedemek istediğimi anlayabilirsiniz. Bende yağ soğutucu olduğu için sıkıntı yaşamasamda 5w40 ın daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Ve herzaman söylediğim gibi visikosite sınıfından çok kataloglardaki belirli sıcaklıklar altında ölçülmüş visikosite değerlerini incelemek daha doğru.A markasında 5w40 da ölçülmüş gerçek akışkanlık değerleri B markasındaki 0w40 'a çok yakın olabiliyor.Her ne kadar W simgesinin solunda yer alan rakam düşük sıcaklık sağındaki rakamın ise yüksek sıcaklıktaki değerleri ifade eder denilse de yüksek sıcaklıkta 0-40 ile 5-40 ın değerleri aynı değildir ve soğuk kış şartları çok fazla yaşanmıyorsa yüksek sıcaklıktaki basınç açısından 5-40 çok daha mantıklı.Heleki yaz aylarında.. Amerikanın okyanus kıyısında -30 derece koşullarında aynı teknoloji Gm motorlarda 0-40 kullanıyorlar.
Her zaman için referans noktası kullandığınız-tercih ettiğiniz markanın tavsiyesidir.Ve kafanıza göre yağ koymamak en güzelidir.
 

goker0051

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olurmu arkadaşlar. -5 numara varsa onu bile kullanın. muhahahaha :)

Şaka bir yana ; Çok sert kış iklimlerinde 0w40 kullanılabilir. Ama Ege-Akdeniz bölgesi gibi yerlerde tamamen gereksiz.Ankara'da bile gerekli birşey değil.Önümüz yaz ve bence tam sentetik bulunabilmesi nedeniyle 5w40 gayet iyi bir seçenek.10w-40 ta olabilir.Ama 10-40 dan daha yukarıya da çıkmayın derim.

Ben 0-40 kullanıyorum ve gram yağ eksiltmem yok.Motor da sıfır kondisyonunda diyebiliriz ama yağ basınç göstergeniz varsa yada bağlayıp gözlemlerseniz nedemek istediğimi anlayabilirsiniz. Bende yağ soğutucu olduğu için sıkıntı yaşamasamda 5w40 ın daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Ve herzaman söylediğim gibi visikosite sınıfından çok kataloglardaki belirli sıcaklıklar altında ölçülmüş visikosite değerlerini incelemek daha doğru.A markasında 5w40 da ölçülmüş gerçek akışkanlık değerleri B markasındaki 0w40 'a çok yakın olabiliyor.Her ne kadar W simgesinin solunda yer alan rakam düşük sıcaklık sağındaki rakamın ise yüksek sıcaklıktaki değerleri ifade eder denilse de yüksek sıcaklıkta 0-40 ile 5-40 ın değerleri aynı değildir ve soğuk kış şartları çok fazla yaşanmıyorsa yüksek sıcaklıktaki basınç açısından 5-40 çok daha mantıklı.Heleki yaz aylarında.. Amerikanın okyanus kıyısında -30 derece koşullarında aynı teknoloji Gm motorlarda 0-40 kullanıyorlar.
Her zaman için referans noktası kullandığınız-tercih ettiğiniz markanın tavsiyesidir.Ve kafanıza göre yağ koymamak en güzelidir.

emre bey sıze bırkac soru;

astra g z motor aracım var gm yag kullanıyorum ve yag eksıltıyor arac otomatık oldugundan dolayı serı kullanım fazla ayrıca motorda sıkıntı yok sunuda ekleyım arac lpg lı

yag arastırırken castrolun lpg lı araclar ıcın cıkardıgı yagı gordum http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020008&contentId=6007604

bu yagı kullanabılır mıyım yoksa tam sentetetık castrol veya mobıl 5w-40 0w-40 yag mı kullanmalıyım

ayrıca son olarak su an 10w-40 yag kullanıyorum 5w-40 veya 0w-40 yag kullanmaya baslasam motor ıcın herhangı bır sıkıntı olur mu kecelerden kacırma gıbı

onerılerınızi beklıyorum
 
Son düzenleme:

astra33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bakım için bütün parçalar hazır sadece yağ seçimi kaldı yardımcı olursanız sevinirm bu konuda :)

Aracımın 3. yıllık bakımı yapılcak ve bu zamana kadar servis yapıldı bakımlar GM 5W30 yağ konmuş olması lazım.

Şimdi yine GM 5W30 mu alsam yoksa daha az motor sesi ve kaliteli olduğu söylenen Mobil 1 esp 0W40 serisine mi geçsem?

3 Yıldır GM 5W30 yağ kullanılan araçda daha ince bir yağa geçmek sıkıntı yaratmaz mı?
 

astra33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konu hakkında bir yorum bekliyorum arkadaşlar sizden :)

Kafam çok karıştı Kışın Ankara, Yazın Akdeniz koşulları için Mobil 1 0W40 serisi çok ince mi olur yani sıcaklıkda etkisini yitirir mi?

Birde bu İki değer arası açıldıkca yağ için iyi bişey değil diyorlar bilginiz var mı bu konuda?
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
yapmayın, araçlarınızda bor, motor silk vb ürünler kullanmayın. bu ürünler faydadan çok zarar veriyor. bu katkılardan dolayı motoru iflas etmiş çok araba gördüm. kaliteli motor yağı kullanmanız yeterli
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
senatör arkadaşım ben 3 aracımda da motor silk kullandım ama araçlarımın hiçbirisinin motoru iflas etmedi,3 ü de farklı marka araçlardı,ayrıca bu ürün dünya genelinde ödül kazanan bir ürün ve ilk üründü,eğer motora zararı olsa emin olun o zaman sadece Türkiye de satılmaya devam edilir ama avrupa ülkelerinde çoktan yasaklanırdı,sürtünmeyi azalttığı hatta sıfıra yakın bir seviyeye çektiği için hem seste,hemde motor içi sıcaklıkta çok başarılı bir ürün bence,nnt ile ilgili birşey diyemem çünkü hiç kullanmadım,nnt nin etkin km si 30 bin iken motorsilkin 150 bin ve aralarında 25 tl gibi bir fark var,bu durumda bor power alınmaz,bu arada ben ürün satıcısı değilim,sadece 8 yıl bu motorsilk ürününü kullanmış bir vatandaşım,hemde 3 araçta.
 

muhammetaliyilmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Gm Orijinal

Herhese merhaba. Astra G z16xe motor aracıma Türkiyede üretilen gm orijinal yağından satınalıp koydurdum. Sanayiden çıkıp 20 km gittikten sonra yağ lambası yandı ve motordan ses gelmeye başladı. Hemen sağa çekip motoru durdurdum. Tekrar çalıştırdığımda yağ lambası yanmadı ancak motordaki ses devam ediyordu. Motor üzerinde bulunan yağ kapağını açıp yağlama yapıyormu diye baktım herhangi bir problem yok ama motorda yağ değilde sanki su var gibiydi. Yağ o kadar incelmiştiki adeta suyu andırıyordu. O an Gm çakma yağ koydurdum diye kendime çok kızdım. Şimdi aynı siteden Castrol Magnetec siparişi verdim. Geldiğinde hemen değiştireceğim. Daha öncede yağ lambası problemim vardı ancak Castrolle atlatmıştım. Şahsi fikrim yağ ve tekerlek konusunda ucuza kaçmamak en iyisi.
 
Üst