GM marka motor yağı???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan miralay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Buyurun şu anda indirim de 41 TL

Pardon araç dizelmiş... mesajı değiştirdim.
 
10-60 nedir abi traktöre mi koyucaz :D

10-40 ile 10-60 arasında kalınlık farkı yok. Sadece 10-60 yüksek ısılarda kıvamını korumaktayken 10-40 yüksek ısılarda kıvam kaybına uğrar ve incelir. Motoru korumaya yönelik yani, traktörle bir ilgisi yok.
 
10-40 ile 10-60 arasında kalınlık farkı yok. Sadece 10-60 yüksek ısılarda kıvamını korumaktayken 10-40 yüksek ısılarda kıvam kaybına uğrar ve incelir. Motoru korumaya yönelik yani, traktörle bir ilgisi yok.

Kalınlık farkı var ama yaz sıcaklığını belirten kısımda. Ekvator'da sürmeyeceğimiz için 40 kalınlık yeterli Türkiye'de, 60 yazın İzmir'de bile fazla kaçar biraz, yağın sıcakta biraz da incelmesi lazım hep kalın olmaz neticede takır tukur.

Zaten çoğu üretici Türkiye'de 5-30 kullanmayı tercih ediyor ve 30 yaz değeri yeterli temel olarak. Motora zarar vermeden ne kadar ince yağ kullanılabilirse o kadar kardır :) 10W-40 yarı sentetikten 5W-40 tam sentetiğe geçicem mesela sonraki bakımda.
 
Yeni aldığım arcımda (corolla 2011) yetkili servis toyota marka yağ 5-30 kullanmış. Yağ değişeli 3500 km olmuş ve yağ sap sarı en ufakbir kirlenme yok. Önceki aracımda genelde castrol 10-40 kullanıyordum birkaç bin km sonra yağ siyahlaşıyordu. belkide araçların km sindende kaynaklanıyor olabilir. Bende mobil1 5-30 kullanmayı düşünüyorum.
 
Kalınlık farkı var ama yaz sıcaklığını belirten kısımda. Ekvator'da sürmeyeceğimiz için 40 kalınlık yeterli Türkiye'de, 60 yazın İzmir'de bile fazla kaçar biraz, yağın sıcakta biraz da incelmesi lazım hep kalın olmaz neticede takır tukur.

Zaten çoğu üretici Türkiye'de 5-30 kullanmayı tercih ediyor ve 30 yaz değeri yeterli temel olarak. Motora zarar vermeden ne kadar ince yağ kullanılabilirse o kadar kardır :) 10W-40 yarı sentetikten 5W-40 tam sentetiğe geçicem mesela sonraki bakımda.

Kullandığın yerin önemi yok, 40 ve 60 diye belirtilen kısım dediğim gibi yağ ısındığındaki hali. Ben izmirin de başka yerin de havasını biliyorum, mesela bilecik yazı izmirden fenadır, afyon yazı zaten öldürür. Afyon yazında bile benim sattığım vectranın harareti 90'ı geçmediğinden memleket farkı olmaksızın eski arabalarda 10-60 kullanmak her şekilde iyidir. Tekrar söylüyorum 10-60 kalın yağ değil sadece sıcağa karşı daha dayanıklı, sıcakta koruması yüksek yağdır, kalın değildir.
 
Kullandığın yerin önemi yok, 40 ve 60 diye belirtilen kısım dediğim gibi yağ ısındığındaki hali. Ben izmirin de başka yerin de havasını biliyorum, mesela bilecik yazı izmirden fenadır, afyon yazı zaten öldürür. Afyon yazında bile benim sattığım vectranın harareti 90'ı geçmediğinden memleket farkı olmaksızın eski arabalarda 10-60 kullanmak her şekilde iyidir. Tekrar söylüyorum 10-60 kalın yağ değil sadece sıcağa karşı daha dayanıklı, sıcakta koruması yüksek yağdır, kalın değildir.

http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/right-oil.html

"W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır."

İkinci değer yüksek sıcaklıklar için yağ kalınlığıdır :) Fazla kalın kullanmak motorun ısınmasına ve daha kolay aşınmasına neden olur. Yoksa hepimiz 0W-100 yağ bulur onu kullanırdık.
 
Tabanca varmı dostum, kafama sıkmak istiyorum ya :D Tamam sen 10-40 kullan, ben yüksek ısıda daha iyi koruduğunu söylüyorum, zaten üretiliş amacı o ve tanıtım ismi NEW LIFE, yıllanmış motorlarda daha yüksek koruması var. 5bin kmde yağ değişirim diyorsan 5 kullan, denedik gücümüz yetmedi tercih meselesi oldu bu iş artık :D Arabam da yok kendim yağ sevmiyorum olursa becel :D
 
http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/right-oil.html

"W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır."

İkinci değer yüksek sıcaklıklar için yağ kalınlığıdır :) Fazla kalın kullanmak motorun ısınmasına ve daha kolay aşınmasına neden olur. Yoksa hepimiz 0W-100 yağ bulur onu kullanırdık.

Dün akşam aynen bunu yazmıştım ama mesaj gitmemiş. Yakıt ekonomisine etki ettiği için 10-60 kullanmayı tavsiye etmem.

Kaldı ki modern araçların çoğu 10-40'ın da altında yağ kullanımına göre tasarlanıyor.

bizim Yaris için örneğin 0-20 kullanıyoruz.
 
Tabanca varmı dostum, kafama sıkmak istiyorum ya :D Tamam sen 10-40 kullan, ben yüksek ısıda daha iyi koruduğunu söylüyorum, zaten üretiliş amacı o ve tanıtım ismi NEW LIFE, yıllanmış motorlarda daha yüksek koruması var. 5bin kmde yağ değişirim diyorsan 5 kullan, denedik gücümüz yetmedi tercih meselesi oldu bu iş artık :D Arabam da yok kendim yağ sevmiyorum olursa becel :D

Mert şimdi şu mantıkdan bak benim memleket Antalya benim arabaya 10-40 yağ koydu usta bizim buralar kışın dahi 0'ın altına inmiyor + 40 derecenin üstünede çıkmıyor ben ne yapayım 10-40 yağı benim araba dizel bana daha çok 5-30 yada 5-40 gider ama en ideali 5-30 10 numaraya göre göre daha çabuk bitiyor ama hem motorun çalışma sesi azalıyor hemde dizellerin rölantideki titreme olayı ortadan kalkıyor birde performans katıyor 10 numaraya oranla sen 1.3 CDTi bir araca 10-60 önermekle ilginç bir teori ortaya koydun dizele ya 5-30,5-40 yafa 10-30 koyacaksın 10-40 bile fazla kaçar.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst