esp

Gökalp1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
361
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

Araçların sınırlarını unutmamak lazım maçka dan İnönü'ye inen virajlı yolu bilen bilir ben bir de orada deneyeyim dedim esp bile devreye giremedi güvenin ama çok da zorlamayın ben bir daha o kadar zorlamadım şahsen limitimi gördükten sonra
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

ESP devreye girince sesli bi ikaz yok.
Devreye girip araci taparlayinca abs deki gibi bi ses geliyor.
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

Bir kaç gün önce  Kop dağına gittim, sırf gezmek için ( e araç dizel olunca :D)... Oradan Erzurum istikametine doğru inerken teflon tava içi gibi dümdüz, gayet dik,  yaklaşık 5 şeritli ve tatlı virajlar içeren bir yol var. O yolun başı çok dar ve tam orada yol yapım çalışması vardı,  o noktada  Fluence ve bir önceki kasa Civic  tarafından selektör manyağı oldum. Yol genişleyince üçümüz de kapattık ve virajlara rahat giremedikleri için 49 boy fark açtım :D  Elbette bunda aracımın diğer araçlara nazaran Hb olmasının etkisi de çok büyüktü.

Astra gerçekten güven veriyor ama hiçbir teknoloji fizik kurallarını alt edemez bunu da unutmamak gerekir, bu yüzden çok temkinli ilerledim...

Bu arada: yol bitti ve düzlüğe çıktık, bir süre sonra tapagaz  geldiler, aynamda belirdiler ve mecburiyetten ''daha da sizinle yarışmam'' edasında yavaaaş yavaş ilerledim (e araç 1.3 olunca) :D
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

REC link' Alıntı:
Bir kaç gün önce  Kop dağına gittim, sırf gezmek için ( e araç dizel olunca :D)... Oradan Erzurum istikametine doğru inerken teflon tava içi gibi dümdüz, gayet dik,  yaklaşık 5 şeritli ve tatlı virajlar içeren bir yol var. O yolun başı çok dar ve tam orada yol yapım çalışması vardı,  o noktada  Fluence ve bir önceki kasa Civic  tarafından selektör manyağı oldum. Yol genişleyince üçümüz de kapattık ve virajlara rahat giremedikleri için 49 boy fark açtım :D  Elbette bunda aracımın diğer araçlara nazaran Hb olmasının etkisi de çok büyüktü.

Astra gerçekten güven veriyor ama hiçbir teknoloji fizik kurallarını alt edemez bunu da unutmamak gerekir, bu yüzden çok temkinli ilerledim...

Bu arada: yol bitti ve düzlüğe çıktık, bir süre sonra tapagaz  geldiler, aynamda belirdiler ve mecburiyetten ''daha da sizinle yarışmam'' edasında yavaaaş yavaş ilerledim (e araç 1.3 olunca) :D

Astra kesinlikle fizik kurallarını alt edemiyor ama onları güzelce esnetiyor değil mi. (:)

Benimkinden çok daha güçlü arabaların virajlarda gözlerinin yemediği yerlerde geride kalışlarını Nıhahahaha şeklinde gülerek izliyorum, sonra işim varmış gibi ilk sağdan çıkıyorum hemen. (:)
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

GNSpower link' Alıntı:
Astra kesinlikle fizik kurallarını alt edemiyor ama onları güzelce esnetiyor değil mi. (:)

Benimkinden çok daha güçlü arabaların virajlarda gözlerinin yemediği yerlerde geride kalışlarını Nıhahahaha şeklinde gülerek izliyorum, sonra işim varmış gibi ilk sağdan çıkıyorum hemen. (:)

Aynen öyle, sınırları zorluyor ve bu kulanıcıya bbüyük bir haz veriyor :)
 

niko22

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,936
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

GNSpower link' Alıntı:
Astra kesinlikle fizik kurallarını alt edemiyor ama onları güzelce esnetiyor değil mi. (:)

Benimkinden çok daha güçlü arabaların virajlarda gözlerinin yemediği yerlerde geride kalışlarını Nıhahahaha şeklinde gülerek izliyorum, sonra işim varmış gibi ilk sağdan çıkıyorum hemen. (:)
Güzel teknik valla virajda gazlama düzde ben zaten incektim yol bitti  005hihih 011zaa
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

niko22 link' Alıntı:
Güzel teknik valla virajda gazlama düzde ben zaten incektim yol bitti  005hihih 011zaa

֖yle bir tane CLS 350 kudurttum, virajdan sonra hemen sağdan çıktım herif başka bir arabanın içinden geçemediği için peşimden gelemedi, takip edebileydi tek şeritli ara sokakta falan sollayacaktı beni o kadar kızmıştı. (:)
 

tff2525

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
739
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

valla ben esp ve tc miydi neydi o ne işe yarar onu daha çözemedim nasıl çalışır nedir yani?
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

tff2525 link' Alıntı:
valla ben esp ve tc miydi neydi o ne işe yarar onu daha çözemedim nasıl çalışır nedir yani?

TC (Traction Control) çekişi sağlayan tekerlekler eğer boşa dönmeye başlarsa ilgili tekerleğe giden gücü azaltarak patinaja düşmesini elden geldiğince engelleyen sistem.

ESP (Electronic Stability Program) araç savrulmaya başladığında ilgili tekerleklere bağımsız şekilde frenleme yapan ve aracın savrulmasını engelleyen lakin "180'le dönerim ben bu 90 derecelik virajı" diyene de döne döne dürdane, o kadarı beni aşar biraderim diyen sistem.
 

tff2525

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
739
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: esp

öncelikle  thnxx .Fakat şunu anlmıyorum esp ve tc aynı tuşla mı aktif oluyor yada açılıp kapanması bizim elimizde mi yoksa her halde devredemidir.bu kadar önemli bir detayın  sürekli açık olması gerekmez mi
 
Üst