corsa c cdti tekleme

FireStarteR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
670
Tepkime puanı
0
Puanları
0
iyi akşamlar.. 2004 model 1.3 cdti aracım var.. 143binde.. aracımda bir hafta oldu bir tekleme söz konusu.. viteste giderken ayağımı gazdan çekip sonra gaza bastığımda araç önce biraz sallanıyor sonra gazı almaya başlıyor.. düz yoldada bir kaç kere giderken ayağım gazdayken tekleme yaptı.. rolantide falan sorun yok.. çekişte biraz kayıp var gibi.. birde arıza lambası yandı.. bilgisayara bağlayıp baktırdım.. egr ve enjeksiyon sıcaklığıyla ilgili arıza göstermiş.. sizce sorun nedir?
acaba aldığım mazotta mı sorun vardı o yüzden mi böyle bişey yapıyor?
katkı falan mı kullanmalıyım??
birde bu viteste giderken gaza basınca olayını uzun zamandan beri yapıyordu aracım ama sorunla ilgili bi çözüm bulamadık.. gaza bastığımda araç bir saniyelik bir boşluğa düşüyormuş gibi oluyor..
yardımlarınızı bekliyorum..:confused:
 
bahsettiğiniz sorun bendede oldu.yakıttan kaynaklanıyor.ya pistir yada kaçaktır .enjektörleri temizleyin super444 diesel araçlar için enjektör temizleyicisi var kullanın enjektörler temizlensin.aracın çekişi artsın.ayağınızı gazdanı çektiğiniz zaman tekleme yapmayacaktır.

double up ve würht de olabilir.fakat würth pahalıdır.
 
benim de b 1.2 benzinli var. vites degistirmek içindebriaja bastım da arac ara gazı vermıs gibi kendi kendine gaz yior..cok fazla tekleme sorunu var. gaza basmayıp rolantide giderken şaha kalkacak at gibi tekliyor...ve en büyük sorunumuz 1oo tl lik bennzinle şehir içi 200 210 km gidiyor...yardımcı olursanız sevinirim
 
aynı sorunları bende yaşadım.araçlarımız aynı 99 model corsa .ilk yazdığınızı anlayamadım ama ikincisi için yazıyorum

enjektörleriniz kirlidir.malum kaçak benzin kalitesiz lpg herşey enjektörleri tıkıyor.benzin istasyonlarının marketlerinden bir enjektör temizleyicisi alın .deponuza dökün arabanızı benzinde biraz devirli kullanın.sorun büyük ihtimalle ortadan kalkar.

şayet sorun devam ediyorsa arabanın gaz ayarıyla oynayın.gaz ayarınızı biraz açın.

şayet yine sorun çözülmüyorsa sanayiye gidin enjektör ayarı yaptırın belki enjektörlerin değişmesi gerekebilir.o zaman kötü.
 
enjektör temizleyici kulllandım hiç bir fayda etmiyor,,aşırı fazla yakıyor,,2,0 vectram var o bile bukadar yakmiyor
 
şu aralar benimkide çok fazla yakmaya başladı .ama teklemiyor uçuyor

.oksijen sensöründen midir yoksa enjektörlerden midir karar veremedim.büyük ihtimal enjektörlerdendir.fazla yakma hikayesinin altından enjektör çıkıyormuş genellikle.
 
arkadaşlar biraz geç oldu TEKLEME SORUNU çözümünü paylaşmam fakat paylaşım geçte olsa inş işinize yarar... egr valfi-bobin-bujiler-aklınıza gelen tüm herşey değiştirilip denendi ama bi türlü çözülememişti....

1.olarak aracınızı kesinlikle yetkili servise götürün ve olanağınız varsa büyük şehirdeki yetkili servise... ( aracımı özel ustalardan sonra denizliye yetkili servise götürdüm ve bana twinport la ilgili bi parçanın değişeceğini söylediler ve maliyet 950 tl sadece parça ücreti)

2.aracınızda deneme yapmalarına asla izin vermeyin acaba burdanmı acaba şurdan mı diyerek emin olmadan kobay olarak aracınızı kullandırmayın sağlam parçalarda bozuluyor... (gidilen ustalardan bitanesi benzin pompasını söktü ve yanlış takmış izmirdeki sorunumu çözen yetkili serviste meydana çıktı extra masraf)

3.olarakta aracınızdan sökülen tüm bozuk denilen parçaları isteyiniz tamircide bırakmayınız! idareten tamirci onu onarıp başka birinin başını yakmasın...

Şimdi gelelim sorunun kaynağına... Aracımızı belki 50 tane tamirciye ve 1 tane yetkili servise götürdüm sadece şurddanmı burdanmı die çile çektirdiler. sonunda İzmir Çiğli deki Atatürk organize sanayideki EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE götürdüm. karşılamaları gayet muhteşem ilgileride aynı şekilde. Neyse orda aracımızdan şikayetimizi öğrenmek için Makina Mühendisi Takım Elbiseli Kravatlı bi abimiz direksyona geçti yanında ben aracı denemeye çıktık ve 1 km gitmeden sorunun nerden kaynaklandığını nokta atışıyla söyledi ve servise geri döndük...
O çok merak edilen baş ağrısı arıza; Egr valfinin olduğu yerden enjöktörlere giden döküm halindeki parmak kadar genişlikteki borunun tıkanmış olması üst kapak contasını ayırdıklarında görülüyor zaten ve benide müşterilern girmedikleri servis alanına aldılar içimin rahat etmesi için gösterdiler...
sonrasında aracın 1 2 gün duracağını komple bakımdan geçeceğini söylediler.kendi servis araçlarıyla ksk ya bıraktılar aldılar bıraktılar aldılar 3 kez bu işlem aynen tekrar edildi...
sonunda aracımızı almamız için aradılar ve benzin pompasını yanlış takan adam sayesinde parçalar değişmiş adan z ye bakım yapılmış aracımız hazır haldeydi...
evet masrafsa okadar servisle bıraktılar aldılar arac 2 gun ugrastılar benzin pompası su haznesi ve egr enjektör boru temizliği toplam 342 tl ayrıca cıkan parcalarıda geri teslim ettiler...
ne diyim yok yetkili servis sole pahalı böle pahalı diyorlardı ama sonuc ortada aldıkları parada helal hoş olsun sorunumda ortadan kalktı... Mustafa Beye oradakı tum ustalara EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE çok çok çok teşekkürler...
Umarım paylaşım işinize yarar hayırlı akşamlar arkadaşlar...
 
Geri
Üst