cdti 1500 devirlerde kullanmak sorun olurmu

2000-2100 devirlerinde kullanmanız aracın motoruna yararlı olacaktır.Arada birde yüksek devirlere çıkın tabiki asfalt ağlasın :D
 
hakkını vermek diye bişey var.ekonomi yapacaz diye de motoru turboyu öldürmemek gerek.6.vites 1800-2000 gibi kulanmak gerek!
 
uzun vadede şanzumana zarar vereceğini duşunuyorum.zira 6 viteste ekonomi amaçlı genellikle 90 km civarı surerdim.ciddi anlamda az yakıyor.şu an şanzumanımda ötme var.ve ötme sadece 2000 devir altında oluyor.2000 devir uzerinde ötme azalıyor.şanzumandaki bilyelerin değişmesi gerektiğini soylediler.duşuk devirde kullanmak özellikle 6.viteste kullanırken duşuk hızlarda şanzumanın bazı parçalarında yeterli devinim olmadığı için zarar verebiliyor.şoyle izah edeyim.vitesli bir bisiklete binin vitesi en ağır olan ve hız yapabileceğiniz konuma alın(on dişliyi buyuk çarka arka dişliyi kuçuk çarka) rampa yukarı vucut ağırlığınızıda pedala vererek çıkmaya çalışın.zincirdeki gerilimi hissedersiniz,çok zorlarsanız zinciri bile koparabilirsiniz.duşuk hızda duşuk devir motor ve şanzumanda boyle bir etki oluşturacaktır.ben sabit hızlarda 2000 devir kullanıyorum.karar sizin...
 
bu konuya yazan, cevap veren, kafa yoran herkese çok teşekkürler. buradan okuduklarımızla artık herkes kendi kararını verir. ben genellikle 1500 ün altına, 2500 ün de üstüne çıkmamaya karar verdim ama ş.içindeki rampalarda da 1800ün de altına düşmeyeceğim. arada birde 2-3 dakikalığına 3500-4000 arası yapıp kurum attıracağım.
 
uzun vadede şanzumana zarar vereceğini duşunuyorum.zira 6 viteste ekonomi amaçlı genellikle 90 km civarı surerdim.ciddi anlamda az yakıyor.şu an şanzumanımda ötme var.ve ötme sadece 2000 devir altında oluyor.2000 devir uzerinde ötme azalıyor.şanzumandaki bilyelerin değişmesi gerektiğini soylediler.duşuk devirde kullanmak özellikle 6.viteste kullanırken duşuk hızlarda şanzumanın bazı parçalarında yeterli devinim olmadığı için zarar verebiliyor.şoyle izah edeyim.vitesli bir bisiklete binin vitesi en ağır olan ve hız yapabileceğiniz konuma alın(on dişliyi buyuk çarka arka dişliyi kuçuk çarka) rampa yukarı vucut ağırlığınızıda pedala vererek çıkmaya çalışın.zincirdeki gerilimi hissedersiniz,çok zorlarsanız zinciri bile koparabilirsiniz.duşuk hızda duşuk devir motor ve şanzumanda boyle bir etki oluşturacaktır.ben sabit hızlarda 2000 devir kullanıyorum.karar sizin...

doğru tespit, aktarmaya tüm yük binecektir
 
Konya gibi düz ve güzel bir şehirde 1600 devirde araba zorlanmadan gidiyor.2200 den yukarı da çıkmıyorum genelde. Yalnız ekonomi yapacağız diye 90 la giderken 6. vitese almanıza gerek yok 5. vites yeter :)
 
Geri
Üst