cdti 1500 devirlerde kullanmak sorun olurmu

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yazılanları okudumda yanlış bilinen gerçekler var , turbo her zaman devrededir şu devirde devreye girer bu devreden çıkar gibi söylemler doğru değil forumda biraz araştırırsanız veya internettede açıklamaları var , ayrıca düşük devirde araç kullanmak kurum oluşumunu tetikler bu doğru ancak o kadar abartılacak şekilde değil mazot motorda kurum oluşumu yerine balçıklaşır vede yüksek devirlerde kullanılınca hemen kendini temizleyecektir . önemli olan yakıt kalitesi iyi olmalı , bilinenin aksine sürekli yüksek devirlerde kullanılan motor daha çok yıpranır . Kısa süreli yüksek devirlere çıkmak ise faydalıdır motoru temizler ancak sürekli redline motorun en büyük düşmanıdır .
 
Son düzenleme:

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yazılanları okudumda yanlış bilinen gerçekler var , turbo her zaman devrededir şu devirde devreye girer bu devreden çıkar gibi söylemler doğru değil forumda biraz araştırırsanız veya internettede açıklamaları var , ayrıca düşük devirde araç kullanmak kurum oluşumunu tetikler bu doğru ancak o kadar abartılacak şekilde değil mazot motorda kurum oluşumu yerine balçıklaşır vede yüksek devirlerde kullanılınca hemen kendini temizleyecektir . önemli olan yakıt kalitesi iyi olmalı , bilinenin aksine sürekli yüksek devirlerde kullanılan motor daha çok yıpranır . Kısa süreli yüksek devirlere çıkmak ise faydalıdır motoru temizler ancak sürekli redline motorun en büyük düşmanıdır .
:good:
 

DalyaNTurguT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
401
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Turbo açma kapama diye bişey yok. Turbo her zaman devrededir. Sadece turbo basıncı düşüktür .Turbo basıncı gaz pedalıyla doğru orantılıdır. Değişken geometrili ... 1500 devirde de gazı köklersen turbo basıncı maximuma çıkar . 3000de de gazı bırakırsan minumuma düşer.

Yani düz bir yol için 1500 devirdeki tork aracı rahat hareket ettirmeye yetiyorsa kullanılır vede en az yakılmış olunur ama o devirde karşına hafif bir eğim gelse araç zorlanır burdada fazla gaza basıp devrin düşmesini engellersen gene fazla yakmış olursun.Doğrusu vites küçültüp devam etmektir. Ancak düz bir yol içinde 1500 devir kullanılabilir, 2500 devire çıkmanın hiç bir mantığı yoktur. Ancak hızlanmak istediğinizde vitesi küçültmek yeterlidir.
+ 1905 katılıyorum. Sadece yüke bindiği zaman, motorunuzu maksimum torkuna ulaştığı devirde kullanınız. Bunu da vites küçülterek uygulayabilirsiniz.
 

metin_7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
1,176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kım ne derse desın arkadasım eger 1500 devırlerde kullanırsan aracını daha cok yakan cunku turboyu 1750de fln acıyor dıkkat edersen onu acana kadar gıtmek ısteycegınden mazota daha cok yuklenıcektır daha cok yakıcaktır 1. 2.side dusuk devırlerde turbodızel aracları kullanmak hem turboyu hemde motoru bogar saglık degıl ama arac sızın aracınız opel servısıde orda siz bilirsinizz kazasız kullanında :)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
kım ne derse desın arkadasım eger 1500 devırlerde kullanırsan aracını daha cok yakan cunku turboyu 1750de fln acıyor dıkkat edersen onu acana kadar gıtmek ısteycegınden mazota daha cok yuklenıcektır daha cok yakıcaktır 1. 2.side dusuk devırlerde turbodızel aracları kullanmak hem turboyu hemde motoru bogar saglık degıl ama arac sızın aracınız opel servısıde orda siz bilirsinizz kazasız kullanında :)
yol bilgisayarınız varsa ordan takip edin isterseniz 1500 devirdemi çok yakıyor yoksa 1750'de mi ? düz yolda kullanmak şartı ile ;)
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Sat sat sen :D
 

TuRkiShPoWeR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2010
Mesajlar
786
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Risk şu noktada olabilir.Bildiğimiz gibi turbolar genellikle 1700dd civarı devreye giriyorlar.En sağlıklı olanı, turbo ünitesini motor ile birlikte nominal ısıda tutmak.Bunun içinde aracın 1800-2200 devir aralığında kullanılması daha sağlıklı olur.Zira 1700dd altında turbo basıncı yok denecek kadar azdır.Bu tirbünün motor sıcaklığı ile arasındaki bağın kopmasına yani sıcaklık farkı oluşmasına neden olur.Böyle durumlarda soğuyan ünite aniden devirlendirilen motorun aşırı sıcak havasına uyum sağlayamaz.Genleşme hızlı ve sert olur.Bu durumda narin olan turbo hortumu ve pervane gibi parçalar bu farkı kaldıramayabilir ve turbo ünitesi hemen olmasada uzun vadede arıza verebilir.İşte bu yüzden turbo basıncını ve sıcaklığını motora en yakın seviyede tutmak gerekiyor.Bunun içinde dediğim gibi 1800-2200 devir aralıklarında hem tasarruflu hemde sağlıklı bir kullanım koşulunun oluştuğu kanaatindeyim.Üstadlar daha detaylı bilgi verecektir muhtemelen ancak benim bilgim ve fikrim bu yöndedir...
 

ED41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hiç biş olmaz düşük devirde hızlanma düşük devirde hızını koru yeter...zaten bildiğim kadarıyla rolanti devrinde bile 90nm tork üretiyor hatta torkun en ölü noktada yani beygir gücünün en yüksek olduu 4000 devirde bile 160 nm tork üretiyor buda güncel 1.6 motor aracın max. torkuna eşit...90 ps tork ve hp grafik eğrilerine bakarsınanız daha açıklayıcı olur...dediğim gibi düşük devirde hızıı koru ama hızlanmak istiosan bir düşük vitese al.düz yolda 80 ile 6. vireste git.izmit sapanca arası otobanda 3.4 gibi bir ortalama yakalamıştım::)
 
Üst