Buji yağlanması sorunu

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim motorla yine başım dertte. 4 ay önce motor yaptırdım şimdiye kadar 3000km yol yaptım sorunsuz çalışıyor araba fakat... arabada su eksiltme var 200km de yarım litreye yakın su eksiltiyor. Defalarca servise gitmeme rağmen çözüm bulamadık, motora jonta testi yaptık sağlam çıktı.
Bu gün bujileri değişim dedim yeni buji aldım. Bujileri söktüm 1.sıradakibujinin vida kısmında baya bir yağlanma vardı. Buradan biraz araştırdım sekmanlarla alakalı diyorlar, 0 motorda olabilirmi bu :mad: birde acaba bu su eksiltme bununla alakalı olabilirmi. Yalnız arabada tekleme filan yok çekişden düşmede yok fakat bir miktar yağ eksiltme var sanki, yağı 1 ay önce değiştim 1000Km ancak olmuştur 250-300 Gr eksiltmiş gibi.
Birde dikkatimi çeken birkonu var. Arabadan çıkan bujiler GM fakat üzerinde rusya yazıyor.Yeni aldıklarımda GM ama üzerinde Germaın yazıyor. Renkleri aynı fakat çizgiler farklı kalınlıkta. Sökerken farkettim resmini çektim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20160610_173649.jpg
    IMG_20160610_173649.jpg
    88.3 KB · Görüntüleme: 49

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Komple motor yapıldığına göre yapan kim ise bu su eksiltme sorununu bulma işi de bu kişilerin sorunu. Öyle yaptık bitti diye bir şey olması mümkün değil. Bence adamlar baksın bulsun bu şekilde olmaz çünkü motor yaptırmak demek komple elden geçmesi demek.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Araç sürekli kısa mesafelerde kullanılıyorsa bujilerde hafif bir yağlanma olması normal sayılır. Sanırım LPG'li araçlarda bir miktar su kaybı oluyor. Geçen sene aldığım LPG'li aracımda kış dönemi su eksiltmesi çok az iken şimdilerde daha fazla olmaya başladı. Yaptığım kontrollerde bloktaki su tapasının dibindeki terleme hariç (bu yerdeki kaçak minimum seviyelerde) başka bir su kaçağı bulamadım. Conta testi sağlam çıktığına göre; hortumlar ve kelepçeleri, radyatör çevresi, genleşme kabı ve de özellikle kapağı, kalorifer musluğu gibi yerlerin iyice kontrol edilmesi lazım.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Savaş abidefalarca kontrol ettik tüm kelepçeleri sıktırdım. Fakat dediğim gibi 200km yarım litreye yakın su eksiltiyor. Biraz daha bu şekilde kullancam artık gittiği yere kadar sonrasında adam gibi bir servise çekip gerekirse tekrar motoru açtırcam. Fakat 1-2 ay arabaya masraf yapacak durumum yok yani açıkçası.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Abdullah klasik bir cevap olacak ama yedek su tankına kırmızı mürekkep koyarak bakmanı tavsiye ederim en azından kaçak olduğu kısımlar daha kolay ortaya çıkar. Bence denemekte fayda var.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Tamam Nadir abi bi ara denerim. Ama antifiriz koyuyorum devamlı kaçak olsa leke olmazmı. Bu kırmızı mürekkep normal kırtasiyelerde satılan mürekkep mi.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yedek su deposunun kapağı nasıl? Kapak arızalı veya gevşekse (kapak sıkı kapatılmalı) buradan da önemli miktarda su kaybı oluyor. Kapakta sorun varsa yan sanayi kapak yerine orijinal olanını tavsiye ederim.
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Abdullah bey;
5 yıl vectra B2 ye bindim, bu buji yağlanma olayı, külbütör kapağının contasından kaynaklıdır. Külbütör kapağı plastik olduğundan dolayı, sıfır bile alsanız bu olayı yaşayabilirsiniz...
Sadece bujileri yağlıyor ise fazla sorun yapmayın. Ancak dışarı sızma yaparsa değiştirirsiniz. tahmini masrafınız 100-120 TL olur
Su eksiltme olayı ise, bence motorla alakalı değil. radyatör de kalorifer peteğinde, lpg regülatöründe kaçak olabilir. Mesela bende de buna benzer bir sorun vardı. Ne kadar arasakda bulamamıştık. Tesadüfen bir kış günü hortumun birinden duman gelmesi sonucu, kaçağı kendim bulmuştum. igne kadar bir delik, durur iken, gaza bassanız da kaçırma yapmıyor ama gider iken fıs fıs atıyordu :) Sizinki de bence böyle bir problemdir.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Savaş abi bu gün yedek su deposunun kapağını değiştirdim. Suyuda doldurdum eksilmişti yine. Kapak eski kapağıydı bakalım bir değişme olcakmı. Değiştire değiştire arabanın motorunda artık yeniliycek parça kalmadı yemin ederim :) Birkaç gün sonra tekrar sökcem o bujiyi bakalım yine yağlanma varmı. Yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim, saolun varolun
 
Üst