Astra Turbo Sorunu ,

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan byburkay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

byburkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhabalar , 1.3., Dizel Opel Asta(2008) h Kasa sedan sahibiyim , Turbo da sorun var daha önce de bir kaç kere sorun çıkarmıştı ama turbo basınç sensörü diye bir parçayı değiştirdi tamirci oda 200 lira civarında birşeydi şimdi yine araba bayılıyor ve çoğu zaman arıza ışığını yakıyor tam turboya girerken şu anda gitsem yine basınç sensörü denen parçayı değiştirecekler büyük ihtimal ama sorun turbodan kaynaklanıyor sorum şudur , daha önce bu sorunu yaşayan var mı ? ve turboyu değiştirsem fiyatı ortolama olarak ne kadar dır? Turbo Fiyatı ?
 
Turbo dan kaynaklanmaz. Turbo %100 mekaniktir ve bir arıza olduğunda emin olsun sesini bangır bangır duyarsınız. Bu tür sorun da yapmaz. Ya uğuldar, ya kitler, yada yağ kaçırır vs.
Selenoid, hortum, yazılım vs. de sorun vardır. Turbonun revizyonu 500tl civarıydı. Yenisini bilmiyorum.
 
Turbo dan kaynaklanmaz. Turbo %100 mekaniktir ve bir arıza olduğunda emin olsun sesini bangır bangır duyarsınız. Bu tür sorun da yapmaz. Ya uğuldar, ya kitler, yada yağ kaçırır vs.
Selenoid, hortum, yazılım vs. de sorun vardır. Turbonun revizyonu 500tl civarıydı. Yenisini bilmiyorum.

Zaten kitliyor yani turbonun çalışmadığını aracın gidişinden anlıyorsunuz bazen devir 30 bine geldiğinde yturbo devreye girmeye başladığında arıza lambası yanıyor ve araç birden kendini çekiyor bir kaç tamirciye gittim ama fazladan para kaptırmak istemiyorum daha önce başına gelen var mı ? sorun nedir ben turbodan olduğunu düşünüyorum ama yine de tam olarak emin değilim
 
Araç arıza kodu veriyor mu baktınız mı? Arıza koduna gaz- fren kombinasyonuyla bakın ona göre daha net konuşulabilir. Bende de olmuştu arıza olarak gaz pedalı konum sensörü arızası verdi. Sigorta kutusunu temizlediler serviste bir daha yapmadı. Siz de önce arıza kodunu öğrenip sorunu öğrenebilirsiniz.
 
Zaten kitliyor yani turbonun çalışmadığını aracın gidişinden anlıyorsunuz bazen devir 30 bine geldiğinde yturbo devreye girmeye başladığında arıza lambası yanıyor ve araç birden kendini çekiyor bir kaç tamirciye gittim ama fazladan para kaptırmak istemiyorum daha önce başına gelen var mı ? sorun nedir ben turbodan olduğunu düşünüyorum ama yine de tam olarak emin değilim

Turbo o şekil kitlemez. Kilitlenen dağılan turbo sonradan açılmaz. Dediğim gibi, para harcamak isterseniz turboyu kurcalatırsınız. Sizin basınç kaybınız, sensör arızanız veya beyin arızanız var. Önce kaçaklara bakılır, selenoid dahil. Sonra pc ye bağlanır sensörler kontrol edilir ve sorun çıkar. Deneme yanılmaya gerek yok.

Aracınız limp mode a giriyor. Limp mode dayken kontak kapa aç düzelir. Bunda turbo kitleme olmaz. Mekaniktir turbo. Araç beyni tehlikeli bişi görüyor ve Turboyu kapatarak limp mode a sokuyor aracı. Yakıt, hava vs. sensörünüz arızalı ise bile limp mode a girer araç, turbo açmaz.

Bilgisayara bağlayın sorun ortaya çıkacaktır. Turboyu da aklınızdan silin.
 
Dostum senin sorunun galiba turbo selenoid valfi. Bu arıza bendede olmuştu 2500 devirden sonra az yüklenince hemen çekişten düşüyor arıza ışığı yakıyordu, sanki turbo devreden çıkmış gibi oluyordu. Kontağı kapayıp açınca arıza ışığı sönüyor ama yine aynısı oluyor. Turbo selenoid valfini değiştirirsen sorun çözülür. Ben kendim bi siteden uygun fiyata aldım GM marka ve burda değiştirttim sorun çözüldü.:good:
 
Muhtemelen eğer turbo 3000 devirde giriyor öncesinde devire girmiyorsa vakum hortumlarında kaçak olma ihtimali yüksek bu yüzden hatta wastegate kapalı kalıyor turbo erken devire giriyor ama basınç yetmiyor ve egsozu gazını alıyor ancak basınçyükselince devirde 300 devirde tekrar turbo devire giriyor.Mutlaka vakım hortumlarına baktırın
 
Turbo selenoid valfini yani diğer adıyla turbo basınç sensörünü en son ne zaman değiştirdiniz ve markası ne idi? Selim abinin dediği gibi hortumdaki kaçakları bi kontrol edin olmadı selenoid valfi arızalı olabilir. Eğer kontağı kapatıp açtığınızda arıza ışı yanmıyorsa normale dönüyorsa ve 2500 den sonra tekrar aynı problem oluyorsa muhtemelen turbo selenoid valfinden kaynaklı. Bu parçayı yeni değiştirdiyseniz garantisi varsa aldığınız yere bi başvurun.
 
Geri
Üst