Astra j Katalitik Sorunu

İbrahim Bulut

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi günler, geçen Ağustosta 2011 model Astra j aldım, benden önce aracın 2 oksijen sensörü de yeni değişmişti, araçta p0420 hata kodu vardı, ben de 4 Eylül'de katalitikin seramiğini değiştirdim, araçta hata kodu kalmadı, sonra 17 Eylül'de landirenzo montajı yaptırdım, aradan 1-1.5 ay geçtikten sonra araç 2. Konum oksijen sensörü hatası verdi, bu şekilde 2-3 ay kullandım, ardından sensörü değiştirdim, tam sorun bitti derken yine p0420 hata kodu verdi, katalitiği açtığımızda içinde seramiğin naylon gibi eridiğini gördük, egzozcu araçtaki LPG ya da ateşleme sisteminin yüksek sıcaklık nedeniyle erime olduğunu ve garanti kapsamında değişim yapamayacağını söyledi, LPG montajı yapan servise gittim, onlar da montajda ayarda sorun olmadığını söylediler, sürekli gittim ustam da ateşleme sisteminin sağlıklı olduğunu söyledi, daha önce başına benzer olay gelen var mı? Araştırırken bobin arızası halinde geri viteste stop etme sorunu olabileceğini okudum, araçta nadiren böyle bir sorun var, ne tavsiye edersiniz?
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Katalizörü sıfırmı aldı ıçinimi doldurtun üstad bunun en büyük sebebi lpg ayarı düzgün yapılmamış ve araç ta kesinlikle lpg de 3500 4000 binin üzerine çıkmayın ayar düzgün olsa kolay kolay yapmaz bir de bence malzeme kötü dür
 

İbrahim Bulut

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba hocam, katalitiğin içindeki seramiği sıfır taktık, aracı sakin de kullanırım aslında, çok zorlamam, eğer LPG kaynaklı ise yeni katalitiğin maliyetini bayiye yıkmaya çalışacağım, bugün başka bir bayiide aracın montaj ve ayarına baktıracağım
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhaba hocam, katalitiğin içindeki seramiği sıfır taktık, aracı sakin de kullanırım aslında, çok zorlamam, eğer LPG kaynaklı ise yeni katalitiğin maliyetini bayiye yıkmaya çalışacağım, bugün başka bir bayiide aracın montaj ve ayarına baktıracağım
Baktır benzinde sorun çıkarmaz sebep lpg yanma ısısı yüksek o yüzden kat bozuluyor lpg ayarını iyi yaptır tamamdır ve lpg enjektör boruları çok kısa ve eşit olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Bulut

eczmert

Kayıtlı Kullanıcı
03-Afyonkarahisar
Katılım
9 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Katalizörü kamera ile kontrol ediyorlar diye duymuştum. Sorun olup olmadığını netleştirmiş olursunuz.. Öncelikle iyi bir LPG ayarı yaptırın derim.. Saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

İbrahim Bulut

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Şub 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Net bir teşhis olmamakla birlikte aracımın buji ve bobinlerinde sıkıntı olduğu söylendi, bujinin birisi baya gevşekti hatta. Sanırım katalitik içindeki erime bundan dolayı oldu. Cevaplar için teşekkürler.
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
sorun çözülürse buradan paylaşım yapın. bu durumda olan arkadaşlar için faydalı olacaktır. geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Bulut

Adanur

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
20 Ara 2021
Mesajlar
6
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Herkese Merhaba,
Hazır konu varken burdan yazmak istedim.Tekrar konu açmamak için.
1 ay önce 2015 model 1.4 turbo sport paket otomatik astra aldım.Ertesi gün bakımlarını yaptırmak için sanayide tanıdığım,tecrübesine güvendiğim ve daha önce Opel yetkili servisinde çalışmış olan ustama götürdüm.Saolsun a'dan z'ye bakımlarını yaptı.Araçla ilgili tüyolar verdi.Kullanmam gereken yağ ile ilgili olsun,yıl içinde binici tarafından rutin olarak kontrol edilmesi gereken her hususu anlattı. Malum aracın motorunun hassaslığı herkes tarafından biliniyor..Bakım sonrası kontrol sürüşüne çıktığında araç p0420 katalitik konvertör verimliliği düşük hata kodunu verdiğini belirtti.Aldığımda expertiz vs yaptırarak aldım.Beyin kontrolü,arıza kodları herşeye bakıldı.Muhtemelen satan arkadaş hatayı sildirdiği için expertizde hata kodu bulunamadı.Usta hata kodunu sildi,bu şekilde bin arıza lambası yanarsa gelirsin dedi.Bir hafta sonra lamba yandı.Ustanın yeri bana biraz uzak olduğu için bende fikir almak için bir kaç egzozcuya gittim..Hiç bir şeye bakmadan katalitik konvertör değişmesi lazım,universal şu fiyata orjinali şu fiyata falan diye direk fiyat verdiler.Bir tanesi de katalizörün içini boşaltalım öyle git,değiştirmeye karar verdiğinde de gelirsin değişimini yaparız.Boşaltmak için aldığımız ücreti de katalizör değişimine geldiğinde fiyattan düşeriz dedi.Bu içindeki seramik parçaların çok değerli olduğunu bildiğim için direk ustamı aradım.Direk ordan uzaklaşmamı söyledi.Sür gel benim yanıma bakalım dedi.Gittim.Direk değişimden önce bir kaç adım izleyelim dedi.1.oksijen sensörünü elinde bulunan deneme için kullandığı sensörle değiştirdi.Çıkanıda sakla dedi.bi hafta 10 gün kullan bakalım ne olacak dedi.Tam bir hafta sonra arıza lambası tekrar yandı.Şimdi tekrar sanayiye ustaya gideceğim.Gitmeden önce belki bir akıl veren olur,aynı sorunla daha önce karşılaşmış biri olur,bir yol gösterir diye yazmak istedim.Bu arada araçta lpg yok.
Şimdiden teşekkürler.
 
Üst