astra j yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kapetan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
motor sağırlaşması falan hikaye. 2000 devir civarı aracın yol bilgisayarına dikkat ederseniz yüzünüz güler. he benim param çok bastınmı gitsin derseniz benim aracımada yakıt koyun gaz kestireyim :D benim gibide sağlam bir kaza yaparsanız hızda nefret edersiniz ama 2 saat 15 dakika karabük istanbul rekorumu tazeledim yinede :D hız iyi değildir aslında yüksek devir aracı yorar. metal sürtünmesi daha çok artar. yağ filmi dahada incelir aşınma artar diye biliyorum...
 
motor sağırlaşması falan hikaye. 2000 devir civarı aracın yol bilgisayarına dikkat ederseniz yüzünüz güler. he benim param çok bastınmı gitsin derseniz benim aracımada yakıt koyun gaz kestireyim :D benim gibide sağlam bir kaza yaparsanız hızda nefret edersiniz ama 2 saat 15 dakika karabük istanbul rekorumu tazeledim yinede :D hız iyi değildir aslında yüksek devir aracı yorar. metal sürtünmesi daha çok artar. yağ filmi dahada incelir aşınma artar diye biliyorum...

Dedigim gibi yaşanılan sıkıntılar insan psikolojisini etkiler. Ama hocam şimdi stock 1.6 -2.0 vectra tamamda ben şimdi gidip 140 beygirlik 1.4 turbo alırsam da kimse kusuru bakmasın sağ seritte sürmem.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
devir ekonomi devri ben bilmem benzin 5 lira 3 krş :D
 
Düşük devir motoru neden zorlasın ki? ........


Şunun için zorlar;
Motor yeni ve haliyle açılmamış, bir miktar alışması lazım piston ve silindirlerin... Motorun ivmelenmesinde bariz fark oluyor.
Haliyle Düşük devirde az hareket çok yol...
Normal şartlarda ki durumda sana katılıyorum. Zaten 2000 devirde vites yükselt diye uyarıyor...

Motorun sağırlaşmaması için gibi bir mantık yok. At mı bu (( :) )) yavaş sürersen yavaş gitmeye, hızlı sürersen hızlı gitmeye alışsın...

İyi seneler
 
motor açılmasımı kaldı abi ya. ben dayımın corsayı bayiden çıkarttım otabanda son hız denemesi yaptım. parçalar sıfır hata ile geliyor artık. rodaj falan kalmadı yani. sadece 5 bin km fazla yakar araç...
 
Şunun için zorlar;
Motor yeni ve haliyle açılmamış, bir miktar alışması lazım piston ve silindirlerin... Motorun ivmelenmesinde bariz fark oluyor.
Haliyle Düşük devirde az hareket çok yol...
Normal şartlarda ki durumda sana katılıyorum. Zaten 2000 devirde vites yükselt diye uyarıyor...

Motorun sağırlaşmaması için gibi bir mantık yok. At mı bu (( :) )) yavaş sürersen yavaş gitmeye, hızlı sürersen hızlı gitmeye alışsın...

İyi seneler

Mikronluk kesimlerle üretiliyor yeni nesil motorlar, malum motorun içinde de motor yağı dolaşıyor, atla deve olacak bir yakıt tüketimi olması pek mümkün değil. Sürücü-araç uyumu için gereken zaman bence o bahsettiğiniz süreç...
ECU da geçici data saklama gibi abuk subuk özelliklere sahip diye bilinir, sizin bilmemeniz garip geldi. Uzun yola gittiğimde 400 500km boyunca 2bin devir civarında tin tin seyrettiğimde şehir içine girdiğimde araçta gaz yememe, nazlanarak devirlenme gibi şeyler gözlemliyorum. 2-3 kez kutup başlarından söküp bir süre bekledikten sonra psikolojik olmayan iyileşmeler de gözlemledim. Buyrun siz 2013 model pırıl pırıl aracınızla benim 16 yaşındaki vectramdan ortalam 3 litre fazla yakmaya devam edin, çok bilmişlik yapmayayım ben de :) 8-9 litre şehir içi değerleriyle ben mutluyum arabamla :D

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 08:22 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:12 ----------

Dedigim gibi yaşanılan sıkıntılar insan psikolojisini etkiler. Ama hocam şimdi stock 1.6 -2.0 vectra tamamda ben şimdi gidip 140 beygirlik 1.4 turbo alırsam da kimse kusuru bakmasın sağ seritte sürmem.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2.0 vectranın nesi varmış :D Tamam artık sakin sakin ekonomi modunda sürüyoruz dediysek hevesimi alırken tokatlamam gereken düşük hacimli turbolu araçları güzel tokatladım bilhassa 1.6-2.0 dizeller falan 0-100 120 gibi hızlarda çok iddaalı değiller, malum onlarda turbo-lag denen gecikme mevcut ve turbo araca uzak insanlar yeterince hakkını veremiyor o araçların. Turbo alacaksan 1.6T almaya bak, 1.4T ancak 2.0 atmosferik motor denginde olabiliyor, ancak küçük hacim ve güç için turboya bağımlı kaldığından anlık tepki veremiyor ve ihtiyar delikanlılara karşı hezimete uğrayabiliyorlar, tabi TSI alırsan iş değişir onda pek bir gecikme yok düşük beygir üretmesine karşın çok stabil motor yapıları var.

dipnot : 1.4 TSI genellikle 122hpdir, 140lık olanları yeni tuzlu modellere koyuyolar :D
 
mert ben 2.0 vectra da kullandım ve 1.4 turbo kullanıyorum. 2.0 vectrayla 1.4 140 turbo astrayı karşılaştırma bence. :)
 
Mikronluk kesimlerle üretiliyor yeni nesil motorlar, malum motorun içinde de motor yağı dolaşıyor, atla deve olacak bir yakıt tüketimi olması pek mümkün değil. Sürücü-araç uyumu için gereken zaman bence o bahsettiğiniz süreç...
ECU da geçici data saklama gibi abuk subuk özelliklere sahip diye bilinir, sizin bilmemeniz garip geldi. Uzun yola gittiğimde 400 500km boyunca 2bin devir civarında tin tin seyrettiğimde şehir içine girdiğimde araçta gaz yememe, nazlanarak devirlenme gibi şeyler gözlemliyorum. 2-3 kez kutup başlarından söküp bir süre bekledikten sonra psikolojik olmayan iyileşmeler de gözlemledim. Buyrun siz 2013 model pırıl pırıl aracınızla benim 16 yaşındaki vectramdan ortalam 3 litre fazla yakmaya devam edin, çok bilmişlik yapmayayım ben de :) 8-9 litre şehir içi değerleriyle ben mutluyum arabamla :D

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 08:22 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:12 ----------



2.0 vectranın nesi varmış :D Tamam artık sakin sakin ekonomi modunda sürüyoruz dediysek hevesimi alırken tokatlamam gereken düşük hacimli turbolu araçları güzel tokatladım bilhassa 1.6-2.0 dizeller falan 0-100 120 gibi hızlarda çok iddaalı değiller, malum onlarda turbo-lag denen gecikme mevcut ve turbo araca uzak insanlar yeterince hakkını veremiyor o araçların. Turbo alacaksan 1.6T almaya bak, 1.4T ancak 2.0 atmosferik motor denginde olabiliyor, ancak küçük hacim ve güç için turboya bağımlı kaldığından anlık tepki veremiyor ve ihtiyar delikanlılara karşı hezimete uğrayabiliyorlar, tabi TSI alırsan iş değişir onda pek bir gecikme yok düşük beygir üretmesine karşın çok stabil motor yapıları var.

dipnot : 1.4 TSI genellikle 122hpdir, 140lık olanları yeni tuzlu modellere koyuyolar :D

:) Mert ustam iyi güzel konuşmuşsunda kusura bakma vectrayı fazla gözünde büyütüyorsun. Hocam hiçbir zaman turbolu araçla düz yüksek cc arabayı karıştırma turbo her zaman daha üstündür bu konuda hiçkimse yanlış diyemez turbo adı üstünde aşırı besleme bir sistem vectra değil onun sınıfında hiçbir 2.0 motor 1.4 turbo arabayı tokatlayamaz. Ayrıca benim belirttiğim araç. 122 hp seat grubu değil. 1.4 140 hp (Çift Turbo) olan model. Ayrıca dizellere girmişsinde :) 1.6 -2.0 dizeller en az 150 hp 'lik tork canavarı olan bir motordur ve arabayı kalkışta değil vectra eski kasa bmw 3.20 gelse gene tokatlayamaz. Ben kendim seracı bir abimizim 2.0 vectrasını aldım arabayı 98 yılında kendi fabrikadan aldı bütün bakımlarını düzenli yaptı o derece temiz bir arabaydı bir kere sürme fırsatım oldu araba çok hantal geldi bana :) ayrıca kullandığım araç LPG'sizdi. Benim gözümde zaten 2.5 V6'dan başka vectra pek iddialı gelmiyor. Tamam belki kendi sınıfında arabaları yener orasını bilemem ama daha fabrikadan dün çıkmış mis gibi bir 140 beygir arabayı tokatlayamaz :). + Birde chip tuning yapsam kafadan 160 beygir ondan sonra gerisi hikaye zaten.
 
astra j 1.4 140 hp sadece chip tuning ile 179 hp 263 tork oluyor.

ayrıca dikkat edilirse 200 Nm torku 1850-4900 d/d aralığında sürekli üretiyor. bu da bence süper.

şuda bir gerçek vectra b 2.0 kendi modeli ve zamanın en iyisidir fakat artık turbo beslemeli araçlar dehşet değerler verebiliyor....
 
astra j 1.4 140 hp sadece chip tuning ile 179 hp 263 tork oluyor.

ayrıca dikkat edilirse 200 Nm torku 1850-4900 d/d aralığında sürekli üretiyor. bu da bence süper.

şuda bir gerçek vectra b 2.0 kendi modeli ve zamanın en iyisidir fakat artık turbo beslemeli araçlar dehşet değerler verebiliyor....

Hocam ben kendim biliyorum ya 140 hp modeline bindim vw jetta'nın araba yerinde duramıyor ya . Eski model arabalarla yenii arabaları karşılaştırmak mantıksız . Ona kalırsa 1994 yılında Mc Laren F1 diye bir araba vardı 386 km/h yapıyordu o yıllarda sen şimdi onu gel Bugatti Veyron ile kapıştırsana :)
 
Geri
Üst