astra j yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kapetan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
5 bin km'ye kadar yakıt ölçmeyi unutun. Motorun içinde sürtünmeyi azaltıcı yararlı kurumlar oluşana kadar hem tüketim fazla olacak, hem de çekişi bir miktar düşük gelebilir. 10 bin km'ye doğru tüketim rejimi dengeye oturur. O zaman yol bilgisayarını sıfırlayıp tekrar ölçersiniz.

Yalnız ortalama hızınız oldukça düşük (20 km), yoğun şehir içi kullanımı belli ki. En iyi ihtimalle 9.5 - 10 lt olacaktır.
Kendi aracımda ortalama hız 30 km civarında olduğunda 8.5 gibi değerleri görüyorum.
 
Sıfır km araçlarda belli bir motor açma ,alıştırma süreci var şu sıralar rodaj denilen durum ortadan kalktı ama yinede motorun bir alışma süreci var ondan sonra normale döner 11-12 litre değerleri 2.0 Turbo arabalarla anca bulursun bu durumda.
 
2500 3000 devir cok yaktırır 2000 devir iyidir düzde ;)


Motorun açılması için 2500 idealdir.
Vites değişimi için 2500-3000 aralığı tercih edilmeli. Bu sayede başlangıçta çok yaksada orta ve uzun vadede yakıt değeri düşecektir. Yeterki düşük devir ile motoru zorlamasın...
 
Motorun açılması için 2500 idealdir.
Vites değişimi için 2500-3000 aralığı tercih edilmeli. Bu sayede başlangıçta çok yaksada orta ve uzun vadede yakıt değeri düşecektir. Yeterki düşük devir ile motoru zorlamasın...

yol bilgisayarınızı incelediniz mi ?
 
Motorun açılması için 2500 idealdir.
Vites değişimi için 2500-3000 aralığı tercih edilmeli. Bu sayede başlangıçta çok yaksada orta ve uzun vadede yakıt değeri düşecektir. Yeterki düşük devir ile motoru zorlamasın...

Düşük devir motoru neden zorlasın ki? Düşük devirlerde gaza abanılmazsa motor hiç bir şekilde zorlanmıyor, tısır tısır yavaştan hızlanıyor pedala dokunarak gidilince. Düşük devir motoru zorlasaydı otomatik şanzımanlar her fırsatta vites yükseltip düşük devirde gitmeye ayarlanmazdı sanırım değil mi? Bir gün yol bilgisayarınızı sıfırlayın ve benim bahsettiğim gibi 1500 devir civarı seyredin(2200 devir gibi vites değiştirmeye denktir) farkı göreceksiniz, tüketiminiz hatrı sayılır şekilde düşecektir, tabi aracın hızını kaybetmeyecek kadar gaz hafif dokunmayı da hesaba katınız.
 
Düşük devir motoru neden zorlasın ki? Düşük devirlerde gaza abanılmazsa motor hiç bir şekilde zorlanmıyor, tısır tısır yavaştan hızlanıyor pedala dokunarak gidilince. Düşük devir motoru zorlasaydı otomatik şanzımanlar her fırsatta vites yükseltip düşük devirde gitmeye ayarlanmazdı sanırım değil mi? Bir gün yol bilgisayarınızı sıfırlayın ve benim bahsettiğim gibi 1500 devir civarı seyredin(2200 devir gibi vites değiştirmeye denktir) farkı göreceksiniz, tüketiminiz hatrı sayılır şekilde düşecektir, tabi aracın hızını kaybetmeyecek kadar gaz hafif dokunmayı da hesaba katınız.

1500 devir/dakika motoru sağır yapar , boğar hocam araba biraz ben burdayım desin ya 2.500 falan iyidir daha ihtiyarlamadın Mert sende abi ben 40 yaşından sonra o devirlerde atarım vitesleri :D
 
Benim normal ekonomik sürüşte devir aralığım 2200-2600 arası.
Ama sonuçta genciz, kanımız kaynıyor, hemde ara sıra basmak lazım laflarına göre 4000'lere kadar gidiyorum bazen. :)
 
Benim normal ekonomik sürüşte devir aralığım 2200-2600 arası.
Ama sonuçta genciz, kanımız kaynıyor, hemde ara sıra basmak lazım laflarına göre 4000'lere kadar gidiyorum bazen. :)

Ben 3000 devirde atıyorum vitesi ya araba zaten 4.000 devirlere falan gelince fazla bağırıyor ilk günler geldim o devirlere de sonra 3.000-3.500 devirde atıyorum.
 
Abartılacak bişey değil, performansa fazla takıntılı olmamak lazım, LPG'nin litresi 3.10tl ben sadece aklımı kullanıyorum, performansını beğenmezsem ECU resetler bakarım dalgama, abartılacak kadar sağırlaştırmıyor sadece temposunu ona göre ayarlıyor. 0-100 dipgaz deneme yapınca da düzeliyor sağırlık :)
Ben de gencim,yeterince herşeyden hevesimi aldım. Kan kaynaması özellik değil bence bahane, 3-4 kez kıl payıyla çok ciddi kazalar atlattığınızda bu kan kaynama özelliğinizin ideal seviyeye döndüğünü farkediceksiniz emin olun :)
 
Abartılacak bişey değil, performansa fazla takıntılı olmamak lazım, LPG'nin litresi 3.10tl ben sadece aklımı kullanıyorum, performansını beğenmezsem ECU resetler bakarım dalgama, abartılacak kadar sağırlaştırmıyor sadece temposunu ona göre ayarlıyor. 0-100 dipgaz deneme yapınca da düzeliyor sağırlık :)
Ben de gencim,yeterince herşeyden hevesimi aldım. Kan kaynaması özellik değil bence bahane, 3-4 kez kıl payıyla çok ciddi kazalar atlattığınızda bu kan kaynama özelliğinizin ideal seviyeye döndüğünü farkediceksiniz emin olun :)

Allah kimseye kaza , bela göstermesin. Ama yaşın daha genç ya ekonomi her zaman olur birazcıkta gençliğimizin nimetlerinden faydalanalım. Ben yaş itibari ile yakıtı geçtim zaten Hyundai'yi satarsam zaten beni 140'lık 1.4 tsi anca keser :D Ama tabi yaşanılan sıkıntılar psikolojik olarak insanı etkiliyor.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst