astra j yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kapetan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
:D Usta imkanı yok 2.0 motor bir arabanın turbolu bir arabayı top speed'de geçmesine. Bunun boost ile alakası yok 6.000 devir çevirse ethem abi Mert kardeşim 5 boy fark yer zaten. Zaten mertin arabası eski bir motor 140 km/h'dan sonra ölü gibi çıkar.

Tamam kabul ediyorum arabamın eski olduğunu ama garajdan çıkarıp aldığım muadillerine göre baya baya temiz olan, performansından bu zamana kadar hiç şikayetçi olmadığım arabamla iddaalı olmam için bir sebep lazım değil mi? Neden inat edeyim ben arabamdan emin olmasam?

Bir de Vectra A-GT çok şişiriliyor altı üstü 15hp güç farkı 8hp tork farkı var. Yok ferrariyi geçtim onu geçtim bunu geçtim :D Binmediği araç hakkında yorum yapmaya çok meyilli vatandaşlarımız. Ben soluksuz 200km hıza kadar yardırabiliyorum ve araba tık demiyor yok yani benden habersiz arabama binip denediniz mi 140 kmden sonrasını? :D 140dan sonrasına gerçekten takık durumdayım çünkü 3. vitesde 155km hıza ulaşıp 4 e atılıyor ve 200 e çok rahat ulaşıyor araba 4. vites kesiciye 207km hızda giriyor :D Binmişsiniz perti çıkarılmış gebermiş, 500bin kmden düşürülmiş vectralara sonra ık mık bilmemne :D Konularda genelde bahsediyorum hevesimi aldım, hız yapmayı sevmiyorum vesaire gibisinden, 220-225km kadar hıza çıkıp yapmam gereken kadar manyaklığı yaptım bu bana yetti, istendiği taktirde güzel hızlar yapabiliyor bizim arabalar, 15 yılın arabanın motorunu gebertmesi benim arabamda yok bunu da bastıra bastıra söylüyorum. Techturkey forumlarına göz atarsanız bmw 3.20D sine chip tuning yaptırıp VTEC hondalara madara olan arkadaşları falan görürsünüz, turbo yapay güçtür atmosferik motor doğal güçtür ve gücünü yüksek devirden alır, turboya bel bağlamaz ;)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:24 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:22 ----------

Ha bir de dün gece ethem abi ile konuştuk, chip tuning ile 180hp ye çıkaracakmış küçük aslanı kaçak bilgi sızdırayım foruma :D , en ufak iddaam kalmadı, bahisler kapandı hükmen yenik sayıldım :D Astra H 2.0T gibi bir araba almadan kafa tutma ihtimalim hiç kalmadı ahahaha
 
Performans konusunu bilemem ama şehirler arasında 6,5- 7 civarı şehir içinde 8,5 litre ilen gezen bildiğim araç sahipleri var. bence sakin kullanım doğru geçişlerle sıkıntı olmayacaktır. ama eski tip motor olduğundan performans ve tüketim anlamında çok beklentili olmamak bir gerçek.
 
Şehir içi 9 litre şehir dışı 6.5 litre benzin tüketerek seyrediyorum, beni tatmin ediyo. 2013 classic astra ile kafa kafaya yakıt tüketmeme bakarım ben, motorun eski olması benden bişey götürmüyo :)
 
Benim anlatmak istediğimi zaten İlker hocam anlatmış. Bunda bozulacak birşey de yok. Ben sana :) eski arabaya bel bağlamak sıkıntılı dediğim bakımsız olduğu için değil eski olduğu içinden nede olsa 16 yaşına girdi eski kondisyonunda olmaz. Şimdi ayrıca benimde altımda Honda S2000 olsa bende forumdaki en kral araba gelsin hatta 3.20 gelsin kapışalım derdim. :D

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
mert bilgi sızdırma bakiiim :) bende zaten turbo şahinlerle kapışacam :)
 
mert bilgi sızdırma bakiiim :) bende zaten turbo şahinlerle kapışacam :)

Wankel Şahin'i alıp geliyorum o zaman Ethem abi yanlız kendileri 1000 beygirmiş :D

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Konu bayağı dağılmış ama bir iki katkı da ben yapayım.

Vectra B 2.0'lar gerçekten çok güzel araçlar. Yaklaşık 4 yıl 99 Vectra B 2.0 CD'ye bindim. Sonra Cruze maceram oldu. Ve şimdi de Astra J 1.3...

Kesinlikle Vectra'nın çok başka bir araç olduğunu söyleyebilirim. Oturaklılık, konfor, motor, yakıt tüketimi v.s. gerçekten çok iyiydi.

Vectra 2.0 ile Astra J 1.4T karşılaştırması çok doğru değil. Turbo işin içine girerse her şey değişir. Vectra iyiydi, hoştu, motor da performanslıydı fakat 1.4T'e karşı pek şansının olacağını düşünmüyorum. 2. viteste çok rahat 110 km hıza çıktığımı biliyorum fakat sonuçta arada acayip bir teknoloji farkı var.

Her neyse konuyu tekrar kendi mecrasına döndürmek açısından Astra 1.6 için yakıt tüketimi görüşlerimi yazayım. Cruze ile aynı motor ve kasa ağırlığı da aşağı yukarı aynı. Cruze ile şehir içinde 13 lt'nin altına düşmek pek mümkün değil. Şehir dışında da en iyi ortalamam 8 lt civarları idi. Az yakan bir araç olacağını düşünmüyorum. LPG çözüm olabilir. 10.000 km'den sonra yakıt düşecektir de bana hikaye gibi geliyor. Tamam, belki illa bir şeyler değişecektir ama yine üç aşağı beş yukarı aynı olur.

Hayırlı olsun...
 
bende ilk sayfata yazılan 2500devir civarı kullanıma destek veriyim ben eski aracımda çok yakmasın diye 1750-2000 devir kullanıyordum motor öyle kurum bağladıki subaplar tam kapanmaz oldu üst kapak açtırdı. Ustanın lafınıda hiç unutmuyorum hayatımda bu kadar kurumlu motor görmemiştim demişti.
 
Geri
Üst