Astra J 1.4 Turbo ile Birkaç Sorunumuz.

Scarface1987

Kayıtlı Kullanıcı
21-Diyarbakır
Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
30
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar merhaba sorunum ya da sorun olarak düşündüğüm şeyler tek olmadığı için böyle bir başlık açtım. Bildiğiniz, yaşadığınız şeyler ve çözümleri varsa görüşleriniz değerlidir benim için.

Araç opel astra j 1.4 Turbo 1.4 sport paket 2011 benzin+lpg 207 bin kmde.

1- Araç 90 derecedeyken gazlayınca bazen şırıl gibi kuş sesi gibi bir su sesi geliyor. Su eksiltme durumuna bakıyorum eksiltme yok.
(Termostata baktır denildi; ama başına gelen varsa öneri beklerim.)

2- Aracın 105’e çıkıp tekrar 90’a inmesi normal mi ? Opellerde böyle mi oluyor ?

3- Yokuş tırmanırken araç lpgdeyken biraz fazla yüklenirsem aracı servise götürün ibaresiyle karşılaşıyorum. Tam performans alamadığımı hissediyorum bu yüzden.

4- Benzindeyken de aşırı gaza yüklenince yine benzer bir uyarı veriyor yol bilgisayarı bana. Normal sürüşlerde bir sıkıntımız yok; ancak gaza yüklenince 80-100 km aralıklarında bu uyarı geliyor.

Okuyup değerlendiren arkadaşlarımıza şimdiden teşekkür ederim. Kazasız belasız günler dilerim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,131
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle başlık açarak çok iyi yapmışsınız, ben size gözlemlediğim ve bildiğim kadarıyla madde madde sizin sorularınıza yanıt vereyim.

  1. Bu ses aracın iç kısmında göğüsün arkasında bulunan kalorifer peteğinden geliyor. Kullanılan su veya antifriz kaynaklı sebeplerden dolayı petek içersinde ki kanallar aşınıyor, boş bir şişe gibi oluyor. Bu nedenle su üstten giriş yaptığında şırıltı sesini duyuyorsunuz. Sorunun çözümü kesinlikle değişim ve kaliteli antifriz kullanımı.
  2. Hayır normal değil, standart bir motorda ne yaparsanız yapın 90 derecede sabit durması gerekiyor. Sebebini araştırmak lazım.
  3. ve 4. sorularınızın yanıtı araştırmak gerekiyor. Ancak ilk şüpheli emme manifoldu / turbo çatlağı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

Scarface1987

Kayıtlı Kullanıcı
21-Diyarbakır
Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
30
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Öncelikle başlık açarak çok iyi yapmışsınız, ben size gözlemlediğim ve bildiğim kadarıyla madde madde sizin sorularınıza yanıt vereyim.

  1. Bu ses aracın iç kısmında göğüsün arkasında bulunan kalorifer peteğinden geliyor. Kullanılan su veya antifriz kaynaklı sebeplerden dolayı petek içersinde ki kanallar aşınıyor, boş bir şişe gibi oluyor. Bu nedenle su üstten giriş yaptığında şırıltı sesini duyuyorsunuz. Sorunun çözümü kesinlikle değişim ve kaliteli antifriz kullanımı.
  2. Hayır normal değil, standart bir motorda ne yaparsanız yapın 90 derecede sabit durması gerekiyor. Sebebini araştırmak lazım.
  3. ve 4. sorularınızın yanıtı araştırmak gerekiyor. Ancak ilk şüpheli emme manifoldu / turbo çatlağı.
Teşekkür ederim hocam. Hararet bazen 105 oluyor fan açıp 90’a geri dönüyor. Burada görevini doğru yaptığını düşünmez miyiz? Ya da hararet noktası ne olabilir acaba 🤔 termostatı da göstermem gerekecek sanırım.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,131
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Dalgalanmanın sebebi termostat olabilir ona da bakmak gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
3. ve 4. sorunuzdaki olay 2 defa başıma geldi. İlkinde turbonun katalizöre bakan kısmında türbin deliğinin yanında gövdede çatlak vardı. Turbo değişti düzeldi. 2. sefer ise motorun üst kısmındaki silindir kapağında buji deliklerinin yanında çatlak vardı. Silindir kapağı değişti düzeldi. Bu hata eğer sensörlerde bir hata yoksa basınç kaçağı olduğunda yapıyor. Genelde bir yerlerde çatlak oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
İlk etapta kalorifer peteğini değiştir sonrasında bakalım
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

Scarface1987

Kayıtlı Kullanıcı
21-Diyarbakır
Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
30
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
3. ve 4. sorunuzdaki olay 2 defa başıma geldi. İlkinde turbonun katalizöre bakan kısmında türbin deliğinin yanında gövdede çatlak vardı. Turbo değişti düzeldi. 2. sefer ise motorun üst kısmındaki silindir kapağında buji deliklerinin yanında çatlak vardı. Silindir kapağı değişti düzeldi. Bu hata eğer sensörlerde bir hata yoksa basınç kaçağı olduğunda yapıyor. Genelde bir yerlerde çatlak oluyor.
Turbo değişirse büyük masraf demek oluyor değil mi 🤦🏻‍♂️ cuma sabahı göstereceğim. Durumu güncellerim tekrardan.
Lpgdeyken de yokuş yukarı çıkarken sorun veriyordu lpgciye yönlendirmişti regülatörü değişecek diye ama lpgci gerek yok hallettik demişti. Bazen yapıyordu bazen yapmıyordu. Her neyse doktora gitmek gerekiyor ☺️
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Turbo, manifold veya silindir kapağı değişimi sağlam masraf demek maalesef. İnşallah iş oraya kadar gitmez sizin için. Servise götürün uyarısı bende de LPG benzin farketmeden yapıyordu. Enjektör, regülatör, sensörler, baskı balata vs herşey değişmişti ama sorun çatlaklarda çıkmıştı. Sıkıntı araç yüke binince oluyor. O da yokuş çıkarken veya araç sollarken ani hızlanmalarda oluyordu. Bunu da çatlak küçükken arada yapıyordu. Zamanla her yüke bindiğinde yapmaya başlamıştı.

Bu internette bulduğum bir turbo çatlağı. Benimki bunun kadar büyük değildi. Deliğin kabartılı kısmındaki çatlak kadardı. Ama P0299 Motor düşük basınç uyarısı verdiriyordu.
108ca4d419e15a2cb.jpeg


Bu benim arabanın silindir kapağı. Buji deliğiyle subap yuvaları arasındaki çatlakyukarıya kadar uzanıyordu. Bu da P0299 Motor düşük basınç uyarısı verdiriyordu.
278e67625e21a79b4.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

Scarface1987

Kayıtlı Kullanıcı
21-Diyarbakır
Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
30
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
İlk etapta kalorifer peteğini değiştir sonrasında bakalım
Peteği temizledik. Şimdilik sorun kalmamış gibi görünüyor hocam.

Diğer sorunlar için ise manifold ve turboyu göstermemiz gerekecek. Bakalım artık.
 

hsnsrbst

Kayıtlı Kullanıcı
22-Edirne
Katılım
21 Ara 2022
Mesajlar
13
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Turbo, manifold veya silindir kapağı değişimi sağlam masraf demek maalesef. İnşallah iş oraya kadar gitmez sizin için. Servise götürün uyarısı bende de LPG benzin farketmeden yapıyordu. Enjektör, regülatör, sensörler, baskı balata vs herşey değişmişti ama sorun çatlaklarda çıkmıştı. Sıkıntı araç yüke binince oluyor. O da yokuş çıkarken veya araç sollarken ani hızlanmalarda oluyordu. Bunu da çatlak küçükken arada yapıyordu. Zamanla her yüke bindiğinde yapmaya başlamıştı.

Bu internette bulduğum bir turbo çatlağı. Benimki bunun kadar büyük değildi. Deliğin kabartılı kısmındaki çatlak kadardı. Ama P0299 Motor düşük basınç uyarısı verdiriyordu.
108ca4d419e15a2cb.jpeg


Bu benim arabanın silindir kapağı. Buji deliğiyle subap yuvaları arasındaki çatlakyukarıya kadar uzanıyordu. Bu da P0299 Motor düşük basınç uyarısı verdiriyordu.
278e67625e21a79b4.jpeg
Hocam merhaba. Bende 2011 model otomatik 1.4t astra j sport var. 122 bin km de arac. Triger ve kulbutor kapak dahil, buji, bobin, yag sogutucu, genlesme tanki ve kapagi, kalorifer petegi, devirdaim, 95lik termostat, devirdaim ve de tum sogutma hortumlarini yeniledim. Aracta tek bir sikinti bile yok. Her sabah tek marsta calisiyor, hizlanmasi gidisi falan cok iyi. Suda yag veya yagda su yok. Eksozda duman atma falan hic yok.Su eksiltme de yok gibi.
Fakat hortumlar cok sert. Termostttan radyatore giden alt hortum ozellikle tas gibi. Ust hortum ona keza cok sert sanki patlayacakmis gibi. Bunun sebebi ne olabilir? Sizin turbo catlagini gorunce size sormak istedim. Turbo su sogutmali oldugu icin ordaki catlaktan sisteme hava veriyor olabilir mi?
 
Üst