Astra J 1.4 Turbo yolda stop etme, çalışmama sorunu

astrajjj14turbo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
10 Ara 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2012 Astra J 1.4 turbo manuel sahibiyim. Araçta lpg yok. Araçta tekleme, hoplama, geç çalışma, sarsıntı, gürültü vs. gibi hiç bir sorun yoktu. Bir gün benzin istasyonuna benzin almaya gittiğim sırada stop etti. Sonra 5-6 kere kontağı çevirdim marş basdı ama çalışmadı . Bir kaç defa da anlık çalıştı bir saniye durmadan geri stop etti. Daha sonra bir kaç defa daha denedim çalıştırıp eve kadar sağdan sağdan gittim. Sabah sanayiye götürmek için yola çıktığımda 20 km lik mesafede 7-8 kere stop etti yolda. Motor soğuk sıcak farketmiyor. Stop ettikten sonra da hemen çalışmıyor gene 5-10 dk çalıştırmaya uğraşıyorum marş basıyor motor çalışmıyor. Sanayiye özel servise götürdüm baktılar cihazla hiç bir arıza kaydı vermemiş, tüm değerler normal, motor sesi vs herşey normal. Orada rölantide beklerkende 5-10 dk sonra kendiliğinden stop etti. Arıza kaydı vermediği için aracı bırak alakalı olabilecek tüm parçaları temizleyelm dediler. Bir gün sonra aradılar tüm parçaları temizledik kontrol ettik araç ile de 50 km deneme yaptık uzun sürede rölantide bıraktık sorun yok dediler. Aracı aldım 3-4 km ancak gitmiştim ki araç stop etti. Gene aynı önceki gibi 5-10 dk denedim çalıştırmayı çalışmadı. Ustayı aradım şuan kapattık işyerini dedi. Depoyu fulle dedi Fulleyince düzelebilir dedi ama düzelmez tekrar yaparsa yarın getir aracı dedi. Depoyu fulledikten sonra 20 km kadar kullandım sorunsuz geldi fakat depoyu fulleynce düzelmesi pek mantıklı gelmedi. Günlük hayatta da caddeleri çevre yolları alt geçitleri üst geçitleri kullanıyorum onun için araca güvenemiyorum şuan. Size 2 sorum olacak birincisi böyle bir tecrübeniz oldu mu sorun ne olabilir sizce? ikincisi depoyu fulleme ile alakası olabilir mi? sonuçta çeyrek depo benzin vardı ve kendiler test ettiklerinde full değildi. Enjektör temizleyici falan katmış olasalar kendiler üzerine benzin eklemeleri gerekirdi diye düşündüm.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,440
Tepki puanı
1,959
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Benim ilk aklıma gelen buji oldu ama bakın böyle bir yazı buldum...
Alıntıdır :

"Motor Sürüş Esnasında Stop Ediyor"

Bu tarz sorunlar genellikle ateşleme sistemi ile ilgilidir. Sorunun sebebi genellikle arızalı bir krank mili konum sensörü veya ateşleme bobininden (motorda sadece bir bobin varsa) kaynaklanır. Teması kaybeden arızalı bir kontak anahtarıda motorun ansızın stop etmesine neden olabilir.

Böyle bir sorun yaşadığınızda kaputu açın ve bujilerde kıvılcım olup olmadığını kontrol edin. Bir kişi marşa basarken diğeri bujileri çıkarıp (buji ucunu motor bloğuna temas ettirerek) ateşleme varmı kontrol etsin. Ateşleme varsa sizi çarpabilir bu nedenle elinizi teline temas ettirmeyin. Marşa basılırken bir kıvılcım görmüyorsanız arıza ateşleme sistemindedir.

Motorda ateşleme varsa arıza yakıt basıncının düşmesinden kaynaklanabilir. Yakıt pompası arızalandığında genellikle hiçbir uyarı vermez. Bu durumda motor çalışmayacaktır. Aracın çekici ile götürülmesi gerekir. Yakıt pompasını test etmek için kontak açıkken arka koltuk altından ses gelip gelmediğini dinleyin. Ses duyamazsanız yakıt pompası çalışmıyor demektir. Pompanın çalışmamasına sigorta atması ya da arızalı bir rölede yol açabilir. Eğer araç çok uzun kilometreler yapmışsa pompanın arızalı olması kuvvetli ihtimaldir.

Sorun ECU rölelerinden de kaynaklanabilir. Bu rölelerden biri arızalanırsa ECU yakıt enjektörlerini kapatır ve ateşlemeyi durdurur. Bunun olası olup olmadığını öğrenmenin tek yolu, ECU güç rölelerini değiştirmektir. Sorun devam ederse aracın elektronik tesisatına bakılmalıdır.

Başka bir olasılık ise düşük sistem voltajı, voltaj kaybı veya aşırı şarj durumudur. ECU ve diğer kontrol modüllerinin çalışması için 12 volt sabit akım gerekir. Besleme voltajı 9 voltun altına düşerse ya da 16 volt civarlarında dalgalanırsa (ya da kesilirse) ECU enjektörleri ve ateşleme devresini geçici olarak durdurabilir. Bu durum genellikle elektrik ve şarj sisteminde meydana gelen kısa devreden yaşanır. Bu tarz arızaların bulunması çok zordur ve anlık verileri yakalayan özel aletler gerektirir. İşini bilen bir elektrik teknikeri verilere bakarak, motorun stop etmesine neden olan arızayı tespit eder ve onarır.
 
  • Beğen
Tepkiler: astrajjj14turbo

astrajjj14turbo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
10 Ara 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Benim ilk aklıma gelen buji oldu ama bakın böyle bir yazı buldum...
Alıntıdır :

"Motor Sürüş Esnasında Stop Ediyor"

Bu tarz sorunlar genellikle ateşleme sistemi ile ilgilidir. Sorunun sebebi genellikle arızalı bir krank mili konum sensörü veya ateşleme bobininden (motorda sadece bir bobin varsa) kaynaklanır. Teması kaybeden arızalı bir kontak anahtarıda motorun ansızın stop etmesine neden olabilir.

Böyle bir sorun yaşadığınızda kaputu açın ve bujilerde kıvılcım olup olmadığını kontrol edin. Bir kişi marşa basarken diğeri bujileri çıkarıp (buji ucunu motor bloğuna temas ettirerek) ateşleme varmı kontrol etsin. Ateşleme varsa sizi çarpabilir bu nedenle elinizi teline temas ettirmeyin. Marşa basılırken bir kıvılcım görmüyorsanız arıza ateşleme sistemindedir.

Motorda ateşleme varsa arıza yakıt basıncının düşmesinden kaynaklanabilir. Yakıt pompası arızalandığında genellikle hiçbir uyarı vermez. Bu durumda motor çalışmayacaktır. Aracın çekici ile götürülmesi gerekir. Yakıt pompasını test etmek için kontak açıkken arka koltuk altından ses gelip gelmediğini dinleyin. Ses duyamazsanız yakıt pompası çalışmıyor demektir. Pompanın çalışmamasına sigorta atması ya da arızalı bir rölede yol açabilir. Eğer araç çok uzun kilometreler yapmışsa pompanın arızalı olması kuvvetli ihtimaldir.

Sorun ECU rölelerinden de kaynaklanabilir. Bu rölelerden biri arızalanırsa ECU yakıt enjektörlerini kapatır ve ateşlemeyi durdurur. Bunun olası olup olmadığını öğrenmenin tek yolu, ECU güç rölelerini değiştirmektir. Sorun devam ederse aracın elektronik tesisatına bakılmalıdır.

Başka bir olasılık ise düşük sistem voltajı, voltaj kaybı veya aşırı şarj durumudur. ECU ve diğer kontrol modüllerinin çalışması için 12 volt sabit akım gerekir. Besleme voltajı 9 voltun altına düşerse ya da 16 volt civarlarında dalgalanırsa (ya da kesilirse) ECU enjektörleri ve ateşleme devresini geçici olarak durdurabilir. Bu durum genellikle elektrik ve şarj sisteminde meydana gelen kısa devreden yaşanır. Bu tarz arızaların bulunması çok zordur ve anlık verileri yakalayan özel aletler gerektirir. İşini bilen bir elektrik teknikeri verilere bakarak, motorun stop etmesine neden olan arızayı tespit eder ve onarır.
Çok teşekkürler Hocam. Ustamın ilk aklına gelen de boğaz kelebeği, yakıt pompası ve kontak temassızlığı idi. Bu gün tekrar aracı denemek için 10 km kadar mesafe gittim. Sonra tekrar oradan eve kadar geldim. Bir kaç kere kontak kapattım açtım. Yüksek devir düşük devir denedim ışıklarda denedim herhangi bir sorun olmadı. Ama gene de tam güvenemedim çünkü araçta sorun varken bile stop edene kadar hiç bir belirti vermiyor gayet normal çalışıyordu. Yarın tekrardan biraz daha uzun süre deneyeceğim inşallah sorun çözülmüştür. Sorundan ziyade hafta içi her gün eşimi işe çocuğumu anneme bırakmamdan dolayı kaza yapmaktan korkuyorum açıkcası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Üst