Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Su sesini duymaya başladıysan bu petek değişmesi lazım sökünce içerisinden anlaşılır zaten kalorifer petegini yıkamak kurtarmıyor kısa vadeli çözüm oluyor zaten 1 petek parasına 2 defa yıkatırsın kale marka alıp takın simdi zaten aracın motoru ısınınca radyatörün 2 adet işaretlediğiniz borular 1.2 termostat açıp kapatınca birisi çok sıcak olur diğer onun 1 tık serin olmalı yani her iki boruyaysa el vuramamaniz lazım ama borunun biri soğuk kalıyor sa radyator de tıkanma olabilir buda ya şu kullandığınız büyük ihtimalle su kullanılmıştır o sistem yada çok kötü bir antifiriz araç tam ısınınca elinizi radyatörün köşelerine değdirmeye çalışın her yeri eşit sıcak olmalı deneyin olmadı 1.2 numaralı boruları çıkarın 2. Numaralı boruda su basın alt kısımdan aynı şekilde basınçlı su çıkıcakmı kontrol edin
Devirdaimin çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum yedek su deposuna gelen borudan su geliyor ve çalışıyor dediler
İlk söylediğinize göre 1 numara ile işaretlediğim yerden basınçlı su verip 2 numaralı yerden kontrol ettireceğim bu peteğin tıkalı olup olmadığı için sanırım yeterli olacak teşekkür ederim
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bu arada su pompanız çalışıyor değilmi
Yedek su deposuna su geldiğini ve çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum
Radyatörü sökmeden dediğiniz gibi bi kontrol ettireceğim umarım bunlarla kurtarabiliriz peki tıkanmışsa temizletmelimiyim yoksa değişim mi önerirsiniz
Benim asıl korkum olayların ilk başlamasında borunun patladığı zaman conta yakmış olabilir mi bu dediğimden bu zamana uzun yolda dahil 5-6 bin km yol yapmışımdır ve yolda herhangi bir sorun ile karşılaşmadım 6 ayı geçen bir süreç yani bu
 

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yedek su deposuna su geldiğini ve çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum
Radyatörü sökmeden dediğiniz gibi bi kontrol ettireceğim umarım bunlarla kurtarabiliriz peki tıkanmışsa temizletmelimiyim yoksa değişim mi önerirsiniz
Benim asıl korkum olayların ilk başlamasında borunun patladığı zaman conta yakmış olabilir mi bu dediğimden bu zamana uzun yolda dahil 5-6 bin km yol yapmışımdır ve yolda herhangi bir sorun ile karşılaşmadım 6 ayı geçen bir süreç yani bu
Conta kolay kolay yakmaz ama yaksa egzozdan duman atar motor soğuk iken su depo kapağını açıp gaz verin su köpürür eğer ki tıkanmışsa randıman alamazsınız mecburen orj. Ile değişmeli
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Verdiğiniz basınçlı çıkış tata aynı basıncı almalısınız eğer çıkış ta su zayıf geliyorsa tıkanmıştır ve motor sıcak iken peteğin her yeri eşit sıcaklık ta olmalı radyator kolay kolay tıkanmaz ama
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
Gönül isterki soğutma sistemini komple değiştireyim ama malum ekonomik şartlar nedeniyle en az maliyetle üstesinden gelmeyi amaçlıyoruz
İlginiz için ayrıca teşekkür ederim devirdaim elbette aklımda tam randımanlı çalışmıyor olabilir radyatörden sonra düzelmez ise onada baktıracağım
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Conta kolay kolay yakmaz ama yaksa egzozdan duman atar motor soğuk iken su depo kapağını açıp gaz verin su köpürür eğer ki tıkanmışsa randıman alamazsınız mecburen orj. Ile değişmeli
Dediğiniz gibi bi durum yok ne duman atma ne de su deposunda köpürme filan yok
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Verdiğiniz basınçlı çıkış tata aynı basıncı almalısınız eğer çıkış ta su zayıf geliyorsa tıkanmıştır ve motor sıcak iken peteğin her yeri eşit sıcaklık ta olmalı radyator kolay kolay tıkanmaz ama
Söylediklerinize göre radyatör kaynaklı alabilir çünkü bariz bi şekilde ısı farkı var bu durumda umarım temizleterek kurtarırım değilse orjinalini almam gerekecek
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim umarım sorunu çözerim
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,455
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
 

opel68

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
39
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Üst