Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Turgay beyin soyledigi dogrudur kontro cubugu yok
 
  • Beğen
Tepkiler: ferhat4646

psk.selman

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
196
Tepki puanı
128
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba sanziman yagini sofor tarafindaki lastik tarafinda sanziman uzerindeki bir civatayi cikartip kontrol ediyorsunuz ordan akip damla damla kesilmesi lazim ozaman seviye normal anlamina gelir.
:rolleyes: Çok garip bir tespit şekliymiş. Honda Accord aracımda 5 ileri tam otomatik vites vardı ve yağ çubuğu vardı. Ölçümünü yaparken araç çalışır vaziyette vites R moduna alınarak çubuk kontrol ediliyordu. Yağın sadece seviyesi değil rengi vs. de ölçülmüş olurdu.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bizim sanzumanlarda cvt degil tam otomatik tork konvertorlu oldugu icin yag basinci cok onemli. cubuk cikmasi yada,bosluk,yapmasi basinca etki edebilir bu sebeple kapali sistem. Sadece 80 binde bir yag degisimi icin sistem acilir kontrol edilip kapatilir. Komtrolude o sekilde.
 

psk.selman

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
196
Tepki puanı
128
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Bizim sanzumanlarda cvt degil tam otomatik tork konvertorlu oldugu icin yag basinci cok onemli. cubuk cikmasi yada,bosluk,yapmasi basinca etki edebilir bu sebeple kapali sistem. Sadece 80 binde bir yag degisimi icin sistem acilir kontrol edilip kapatilir. Komtrolude o sekilde.
Zafer bey Honda CVT sistemi bildiğim kadarıyla sadece bazı Jazz modelinde ve hb civic modellerinde kullandı, onun dışında yeni kasa civic çıkana kadar hep tork konvertörlü tam otomatik şanzıman kullandı. Ayrıca daha önceki aracımda 2006 model yine tork konvertörlü tam otomatik vitesli ford focustu onda da yağ çubuğu vardı.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Yanlis hatirlamiyorsam 4 vitesti. fordun sanzumani. Yeni nesil sanzumanlar 6 8 9 ileri vitesli. Basinc degerleri farkli. Opel sanzuman yaginin omurluk oldugunu iddaa ettigi icinde cubuk koymamis olabilir.
 

psk.selman

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
196
Tepki puanı
128
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Evet o dönem ki benzinli focuslar 4 ileri tam otomatikti, ama buna karşın dizellerde 7 ileri cvt şanzıman vardı ve çok masraflı olduğu söyleniyordu.
Yeni nesil şanzımanlarda da sistem pek değişmedi aslında sadece daha da geliştirildi. Benim bildiğim şuan piyasada 3 farklı otomatik şanzıman tipi var.

Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman(en bilindik ve sağlam olanı)
Çift kavramalı yarı otomatik şanzıman(sıkışık trafiği sevmez ısındığı zaman kitlenir yolda kalırsın. bknz. DSG)
Ve sonsuz geçişi olan ama 7-8-9 ile sınırlandırılan CVT şanzıman.( bu şanzımanında son zamanlarda sorunsuz olduğu söyleniyor ancak dip gaz yapıldığında araç elektrikli süpürge çalışıyormuş hissi veriyor, çünkü gelmek istediğin hıza gelene kadar dip gaz yaptığında araç sürekli son devir bandında gidiyor)

Yağın ömürlük olması konusunda ise konunun ilk paylaşımları arasında olduğu gibi sonsuz bir yağlamanın olabileceği benim mantığıma tam olarak sığmıyor. Sonuçta sürekli ısınan soğuyan ve belli başlı parçaları dolaşan bir sıvının ömürlük olması pek inandırıcı değil. Focus aracımı aldığımda da bunların yağı değiştirilmiyor demişlerdi sattığımda 180bin kmdeydi ve bende kısa süreli bindiğim için değiştirmemiştim ve sorunda yoktu o zaman için. Ama hondaya geçtiğimde ise büyük bir kitle yağ şanzımanın olmazsa olmazı ve en geç 40binde değiştirilmesi gerekli diyordu ki bende öyle yaptım ve değişim yapıldığında hissedilir derecede iyileşmeler olduğunu fark ettim. Gel gelelim opelin tam otomatik şanzımanına ne yapacağıma henüz karar veremedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
75 binde degistirdim yagini ben aldigimda servite 320 tl gibi bi ucreti vardi sanirsam vites gecisperindeki hissiyat,ortadan kalkmisti
 
  • Beğen
Tepkiler: psk.selman

raufgkn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, aracın yağı değişti 4L kadar eklendi önceden kalkışta vuruntu yapıyordu çok nadir şimdi daha çok arttı geçmiyor bazen gazdan çekip birdaha basıyorum geçiyor özellikle 1-2-3 viteslerde Ustalar genelde Şanzıman beyni yada şanzımanın revize olması diyorlar ama bu durum sanırım şanzımandan ses geldiğinde yada kitlendiğinde aslıda olay yağ da yağın seviyesinide iyi ayarlamak gerek ve komple boşalması gerek bunu Antalya'da yaptırabileceğimiz bir yer varmı ? (şanzıman yağı değişim makinası olan)
 
Son düzenleme:

İbrahim33

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. Astra 1.4t araç için şanzıman değişimi için ankarada Aydoğmuş u aradım. Ben gm dextron 6 mı kullanıyorsunuz diye sorduğumda hayır atf4 kullanıyoruz dedi. Bu yağ bu şanzımana uygun mudur?
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Uygun degildir. dextron 6 olacak
 
Üst