Astra H Hararet 100 derecede geziyor, fan açmıyor

the_passenger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba

Aracımda bir kaç gündür su eksiltme sorunu başladı. Soğutucu sıvısı bazı günler baktığımda tamamen boşalmış görünüyo ve bilgi ekranında Soğutucu Sıvı Durumu uyarısı veriyor. Serviste kaçak var mı diye kontrol ettirdim ancak herhangi bir kaçak bulamadılar. Ara ara su eksiltme sorunu devam ediyor. Acaba hararetle alakalı mıdır diyerek, gizli menüden harareti kontrol etmeye başladım. Şehir içinde hararet 95'in altına neredeyse hiç düşmüyor ve 100-105 derece arası geziniyor. Araç 105 derece hararetteyken, indim, kaputu açtım ve fanın çalışmadığını gördüm. Normalde fan kaç derecede açılıyor?

Ayrıca geçen gün serviste aracı bilgisayara bağlattım (tech2 değil, kablo ile normal bilgisayara bağlayıp bir programdan baktılar) oksijen sensörü ve termostat arızası (hata kodu 1116) olduğunu söylediler. Ancak şu an aracımda arıza ışığı yanmıyor. Sizce ne yapmalıyım? Yaşadığım bu problemlerin, bu hata kodları ile ilgisi var mıdır? Bu arızalı parçaları değiştirmezsem ne gibi sorunlar yaşarım? Ayrıca su eksiltme sorunu ile ilgili önerisi olan var mı? Ustalardan yardım bekliyorum.

Teşekkürler

Not: Aracımda 6 aydır BRC sıralı sistem kullanıyorum. Ayrıca bu problemlerden sonra aracımın çekişten düştüğünü de hissetmeye başladım.

Not2: Bugün özel bir servise gittim, orada aracı test ettiler. araç 105-108 derece arasında fan açıyor. Normal yolda sıcaklık 90-97 derece arası geziniyor. Sıkışık trafikte ise 100 dereceyi geçiyor ama sonra yine 90 lara dönüyor.
 
hararet astra H larda 110 na kadar çıkabilir,yeni teknoloji motorlarda bu değerde fan açıyor..

motor suyu lpg regülatöründen de eksilebilir ve bir kısmı buharlaşarak LPG ile motora girer,gözle görünmez yani kaçak olarak...enjektörler ve sensörler,eksoz sistemi için çok zararlı bu durum,arıza ikazınada neden olmuş olabilir..

size tavsiyem regülatörün içindeki sızdırmazlık contasını veya lastik diyaframını kontrol ettirin..
 
benim arabada da su eksiltme sorunu vardi servise iki kere gittim basinc testi yapildi bir sorun yok dediler ama su eksiltiyordu 4.5 ay böyle gecti sonra servis zamani gelmisti servise biraktim adamlar aradi su eksiltmis ve rayatörden kaciriyor dediler yenisini taktilar iki hafta oldu sorun yok
 
Benim aracimdada fan 1 düşük voltaj arizasi var. Test mode açik olarak geziyorum. Hararet genelde ş.içi 100 derece ş.arasi 92 95 derece arasi geziyor. özel servis beyin dedi ama ben birde yetkili servise götürmek istiyorum. Sizce en yapmaliyim. Hata kodu:148106
 
lpg li aracım varken sanayideki ustaların söylediği şey, suyunu kontrol et lafıydı..bende sık sık bunu yapardım..denildiği gibi lpg li araç suyu biraz erken eksiltir...
 
motor su kabının kapağını açtırarak gaz dedektörü ile gaz kaçağı araması yaptırın. Diyafram delik veya yırtık ise buradan gaz çıkıyor. Yani regülatörde suya gaz karışıyor. Bu olay suyun erken kaynamasına ve su kaybına sebep olabiliyor. Benim başıma gelmişti. Opeller yüksek hararetle çalıştıkları için regülatör diyaframı erken deforme olabilir.
 
Arkadaşlar hayırlı günler fanla alakalı bir sıkıntıda sanırım benim aracımda var. Aracımı geçen akşam 10 km kadar şehir içinde kullandım sakin bir şekilde daha sonra evin önüne geldim arabada bir şey arıyordum yaklaşık 25 sn kadar rolanti de bekledim hemen fan açtı aracım. Geçen yaz böle bişi yoktu bu sene olmaya başladı. Aynı şekilde 10 km kullanıp markete gitmek için aracı stop ediyorum marketten çıkıp aracı çalıştırınca gene fan açıyor 15-20 sn kadar. Bu durum bir problem belirtisi midir yoksa normal bir durum mudur cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 
benim astra h dün 4 yıl önce aldığım akü bitti yolda kaldım. sonra akü takviye ile çalıştırdık ordan başka bir yere geçtim 1 saat çalıştı durduğu yerde çalışmaz diye stop etmedim o sırada gizli yol bilgisayarından harareti takip ettim 113 derecede fan açıyordu 106 düşünce fan kapanıyor yarım saat böyle çalıştı sonra klima açtım 99 dereceye düştü yarım saat hiç değişmedi hararet klima çalıştığı sürece aynı kaldı.
 
Geri
Üst