astra classic 3 LPG

SYSOP

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
847
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Montajdan sonraki prosedür isleri ne kadara mâl olur arkadaslar sizdirmazlik yeni ruhsat vs ?
 

esclade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2009
Mesajlar
43
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar öncelikle herkeze merhaba

yazıyı en başından beri okuyorum ve astra lpg ile ciddi anlamda sıkıntılar yaşamış ve bu sıkıntıları yaşadığım dönemde çok ciddi görüşmeler ve araştırmalar yapmış bir opel kullanıcısı olarak yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak isterim
ve bu arada bunlar tamamen kişisel deneyimlerimdir
2007 yılında sıfır kilometre olarak aldığım astra h 1.6 cosmo aracıma 2009 yılında 50000 kilometrede iken atiker marka sıralı sistem lpg dönüşüm kiti taktırdım yaklaşık 30000 kilometre kullandım bu süre içerisinde ufak tefek aksaklıklar dışında öyle kayda değer bir problemde yaşamadım açıkçası.ama aracım lpg de 31000 kilometreye geldiğinde bir anda motordan garip bir ses aldım ve servise gittiğimde sübap ları elime almış olduğum bilgisini aldım malesef yaklaşık 3500 tl lik bir masrafın ardından arabamdan soğuyarak arabamı yok pahasına sattım.

yani kesinlikle sorun yaşanıyor arkadaşlar bizim araçların sübap kapakları magnezyum alaşım ve yanma odasındaki sıcaklık değeri lpg de benzine göre daha fazla olunca benzinin yanma ısısına göre yapılmış olan subaplar belirli bir kilometre aralığında eriyor malesef. yazılanlara bakıyorumda düşük kilometre kullanımları ile bazı arkadaşlar hiç sorun yaşamadıklarını söylemişler inanın üzülerek gülümsüyorum ve bir süre sonra motoru ellerine alacaklarından haberleri yok demektende kendimi alamıyorum açıkçası.

tüm bunlara rağmen 2011 in ortasında gidip yine sıfır kilometre bir astra daha aldım :) ama tüp işine birdaha bulaşacağımı sanmıyorum.
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2007 model Z16XEP motorun başınıza iş açması çok ilginç.. Bu motorlar lpgye o kadar uyumlu ki landirenzo Z16XEP kodlu beyin çıkarmıştı.. Magnezyum alaşım 2012de başlayan A serisi motorlar için geçerli.. Bence sizin asıl sorununuz sebebi Atikermiş :D
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar öncelikle herkeze merhaba

yazıyı en başından beri okuyorum ve astra lpg ile ciddi anlamda sıkıntılar yaşamış ve bu sıkıntıları yaşadığım dönemde çok ciddi görüşmeler ve araştırmalar yapmış bir opel kullanıcısı olarak yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak isterim
ve bu arada bunlar tamamen kişisel deneyimlerimdir
2007 yılında sıfır kilometre olarak aldığım astra h 1.6 cosmo aracıma 2009 yılında 50000 kilometrede iken atiker marka sıralı sistem lpg dönüşüm kiti taktırdım yaklaşık 30000 kilometre kullandım bu süre içerisinde ufak tefek aksaklıklar dışında öyle kayda değer bir problemde yaşamadım açıkçası.ama aracım lpg de 31000 kilometreye geldiğinde bir anda motordan garip bir ses aldım ve servise gittiğimde sübap ları elime almış olduğum bilgisini aldım malesef yaklaşık 3500 tl lik bir masrafın ardından arabamdan soğuyarak arabamı yok pahasına sattım.

yani kesinlikle sorun yaşanıyor arkadaşlar bizim araçların sübap kapakları magnezyum alaşım ve yanma odasındaki sıcaklık değeri lpg de benzine göre daha fazla olunca benzinin yanma ısısına göre yapılmış olan subaplar belirli bir kilometre aralığında eriyor malesef. yazılanlara bakıyorumda düşük kilometre kullanımları ile bazı arkadaşlar hiç sorun yaşamadıklarını söylemişler inanın üzülerek gülümsüyorum ve bir süre sonra motoru ellerine alacaklarından haberleri yok demektende kendimi alamıyorum açıkçası.

tüm bunlara rağmen 2011 in ortasında gidip yine sıfır kilometre bir astra daha aldım :) ama tüp işine birdaha bulaşacağımı sanmıyorum.

Aslında ben size üzüldüm fakir karışımın en büyük üreticisi Atiker takıp bunları yaşamanız gayet normal, sizin gibi 30 binde kapak indirenler OBD li kit takıp arıza lambası yanmayınca ne güzel oldu aracım diye gezerler sonrada araba subap yakınca (VSR) (erime lafıda moda oldu :D) LPG söyle LPG böyle diye gezer. maalesef ustaların ihanetine uğramış mağdur edilmiş biri daha.

Arabanızdan anlayacaksınız ondan sonra bu tip olaylar yaşamazsınız, ben dahil bir çok araç biliyorum 100 bin rakamına gelen LPG de, aracım istanbulda buyrun gelin 200 bin km de şuan Z16XEP kodlu BRC li... LPG de nasıl binilir, Kit nasıl seçilir, usta nerededir, ayar nasıl yapılır, anlatalım size...:cool:
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
2007 model Z16XE motorun başınıza iş açması çok ilginç.. Bu motorlar lpgye o kadar uyumlu ki landirenzo Z16XE kodlu beyin çıkarmıştı.. Magnezyum alaşım 2012de başlayan A serisi motorlar için geçerli.. Bence sizin asıl sorununuz sebebi Atikermiş :D

araç 2007 model ise ya son piyasaya çıkan Z16XEP lerden yada Z16XER dir. O aralar Z16XE yok...
 

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Atiker enjektörlerinin kalite kontrolü bana eski Polonya pazarındaki Sovyet mallarını anımsatıyor. Yanında İtalyan valtek typ 30 enjektörler çok kaliteli duruyorlar...Adamlar dışına bu kadar özen gösteriyorlarsa acaba içine ne kadar özen göstermişlerdir... LPG icin ayni akış (matched/even flow) verebilecek LPG enjektörü takmak belki enjektörlerin hızından daha önemli bir problem.

Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi. Valtek için +/- %10 tolerans duymuştum.

Farklı devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akış farklılığı da farklı, aşağıdaki linkde iki farklı rail tipi lpg enjektörü karşılaştırılmıs. Biri Rail SPA biri de Versus Gas marka. Ikisi de Valtek ile benzer kalitede, Atikerin bundan kötü olacağını tahmin ediyorum.....Polonya (LPG konusunda Avrupada 1 numaralı piyasa) da yapılmış araştırma, Ingilizceniz varsa okuyun. Ayardan sonra bile +/- %5 fark olduğunu yazmışlar.

Linkdeki makalede farklı devirlerde fakli selonay valflerin akışının değistiği gösterilmiş. Demekki yay ve pistonları aynı değil....Üst kısmındaki ayar noktaları farkli milisaniye enjektör sinyalleri için nasıl ayar yapacak. Her devir aralığı için ayrı bir ayar gerekli.


http://www.kones.eu/ep/2012/vol19/no4/47.pdf

Burada kapali dongü (oksijen sensör ile) calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor. Fakir karışım demek, conta yakmak, subap yakmak, piston eritmek demek...ucuz etin yahnisi pahalı olabilir... Benzin enjeksiyon sistemlerinde yakitin esit dagitilmasi sadece guc dengesi icin degil, iste boyle fakir/zengin karisim icin de onemli.


Aslında ben size üzüldüm fakir karışımın en büyük üreticisi Atiker takıp bunları yaşamanız gayet normal, sizin gibi 30 binde kapak indirenler OBD li kit takıp arıza lambası yanmayınca ne güzel oldu aracım diye gezerler sonrada araba subap yakınca (VSR) (erime lafıda moda oldu :D) LPG söyle LPG böyle diye gezer. maalesef ustaların ihanetine uğramış mağdur edilmiş biri daha.

Arabanızdan anlayacaksınız ondan sonra bu tip olaylar yaşamazsınız, ben dahil bir çok araç biliyorum 100 bin rakamına gelen LPG de, aracım istanbulda buyrun gelin 200 bin km de şuan Z16XEP kodlu BRC li... LPG de nasıl binilir, Kit nasıl seçilir, usta nerededir, ayar nasıl yapılır, anlatalım size...:cool:
 
Üst