aracım conta yakmış olabilir mi?

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Yıllarca bu işin içinde çalışan kişiler yıllarca vatandaşın bir gram sorununu çözemeyen kişilerden ibaret.

LPG araç su eksiltir. Neden? Aracın normal soğutma sistemleri içinde çalışırken belli başlı kanallarda su dolaşır olaya ek ilave ettiğin zaman ise suyun dolanma durumun da değişim yapar. Eğer ki standart şartlar içinde LPG takıldığında araç normal ısısını muhafaza etti idi bir çok araç için hareket sorunu olmaz idi. Bununla birlikte bu ülkemizde işi bildiğini söyleyen ustaların işlerini adam gibi yapmamasından dolayı bu tesisatların bağlantı kısımlarından sızıntı olur be sonrasında o kısımlarda yeşillenme meydana gelir.

Disk konusunda ise ısınan bir metale hiç bir şekilde müdahale etmeden direk su dökülmesi durumunda anında eğilmeye başlar. Şimdi bana dersen ki hayır efendim bir şey olmaz diyorsan o zaman sıcak araç motoruna su tut bakalım ne olacak?

Diskler eğer eğilmiyor ise eğilme sebepleri ne?

Senin benim mesajlarımı es geçme yada geçmemen çok önemli değil. Ben fikrimi söylerim sende tezin ile benim fikrimin yanlış olduğunu söyler ve doğrusunu ortasını buluruz. Bura form sitesi herkes fikrini paylaşa bilir.

Geçenlerde burada bir el freni konusuna yazdım arkadaş sadece alt kısımda olan vidayı sıkılması durumunda el frenin tutacağı şekilde açıklama da bulunmuş ve bende burada o uygulamanın çok sakıncalı olduğunu dile getirdim.

Bu beyanımdan sonra burada görevli arkadaşlar o konunun resimlerini kaldırdı. Şimdi öyle bir hava estirmiş ki bu adam yani beni yazdım mesajların hepsinin kocaman bir hiç olduğu imajını vermişsin... :)

Yönetici kişi işini yapar gereken neyse gerektiği yerde doğruları ekler yada evet buda bir olasılık diye başlar konuya...

Bu konuya da dikkatini çekerim...
 

serhaniscimen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vayy nadir abi sendemi burdasın.
En güzeli dediğiniz gibi servise gidip gerekli testleri yaptırmak.Su eksiltme olayı uzun yolda hiç olmuyor.Bayramda çünkü 400 km yol yaptım.90 la 100 le de gitmedim. 160 170 çok yerde bastım ne bi ses nede su eksilme oldu.Şehiriçi kullanımda eksiltiyor.Conta yakmış olma ihtimali yok bencede çünkü conta yakma belirtilerinin hiçbirisi yok.Radyatör su depo kapağı olabilir.Bi çok yerde okudum su eksiltme olayında baya bi sabıkası var bu sarı kapağın :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
vayy nadir abi sendemi burdasın.
En güzeli dediğiniz gibi servise gidip gerekli testleri yaptırmak.Su eksiltme olayı uzun yolda hiç olmuyor.Bayramda çünkü 400 km yol yaptım.90 la 100 le de gitmedim. 160 170 çok yerde bastım ne bi ses nede su eksilme oldu.Şehiriçi kullanımda eksiltiyor.Conta yakmış olma ihtimali yok bencede çünkü conta yakma belirtilerinin hiçbirisi yok.Radyatör su depo kapağı olabilir.Bi çok yerde okudum su eksiltme olayında baya bi sabıkası var bu sarı kapağın :D

:) Buradayız kardeşim :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Disk konusunda ise ısınan bir metale hiç bir şekilde müdahale etmeden direk su dökülmesi durumunda anında eğilmeye başlar. Şimdi bana dersen ki hayır efendim bir şey olmaz diyorsan o zaman sıcak araç motoruna su tut bakalım ne olacak?
Diskler eğer eğilmiyor ise eğilme sebepleri ne?

Youtubeda da olabilir, önceki mesajımda dediğim gibi keşke en basitinden Ate markasının testlerini görmenizi isterdim, Önce fırınlanıp üstüne elektrik motoruna bağlı halde frenleme ile ısıtılan diske su püskürtülüyor, ardından tekrar ısıtılırken, su püskürtülmeye devam ediliyor, ardından hatırlamadığım bir dereceye geldiğinde ise soğuk su havuzuna batırılıyor. Birde darbe, press testi vardı. Her neyse Sonunda ise lazerle sapmalar tespit ediliyor, ona göre yeni ürün geliştirme, iyileştirme, özetle Ar-Ge yapılıyordu. Ben bunu gördüm. Ki düşünceme göre dünya markası olan üreticilere göre bu anlattığım çok ilkel bir yöntem olabilir. Bakın ucuz mal neden ucuzdur, ya Ar-Ge si zayıftır, ya üretim teknolojisi eksiktir, yada hammadde kalitesizdir vs...

Kaliteli markaların, disklerin eğilmeme sebebini bilemiyorum, metalurji mühendisi değilim, sanırsam siz de değilsiniz. Nasıl bir component, ne tür işlem görüyor bilemiyorum. Aynı şekilde samurai kılıçı neden eğilip yerine gelir, neden keskindir, Ya da Hattori Hanzo neden özeldir onu da bilemiyorum. Metal in neye nasıl eğilimi olduğunu herkes bilir, ama bunun dökme, dövme, haddane aşamasını bilemiyorum, bilmek de istemiyorum. Bildiğim şey, kaliteli mal, pahalı ürün, sağlam yamulmaya son derece dayanıklı, günlük kullanımda sorun yaratmayacak disklerin olduğu, ve bunları kullandığımız. Yoksa arada üretim hatası veyahut değişik eziyetler olabilir. Fakat her marka disk yamulur demek için, bunların testi olması gerek. Yoksa belki Elmas bile, başka bir elmas ile yamulabilir, burada konu ürünün neye nasıl maruz kaldığı. Bana göre Ate gibi markaların diskinin yamulma ihtimali çok az, anca üretim hatasıdır. Zaten digital dünyada yaşıyoruz, Google Ate disk yamuldu, Brembo yamuldu yazınca sonuçlar ortaya çıkar. Uzatmaya gerek yok, ilk mesajda dediğim gibi porselen diski yamultun. İnşallah bir gün kaliteli araç ve diskiniz olur tecrübe edersiniz. Araç motoru ile diski bir tuttuyorsunuz zaten, buna cevap bile vermemek gerek lakin, diğer arkadaşlar bilgilensin.

LPG araç su eksiltir. Neden? Aracın normal soğutma sistemleri içinde çalışırken belli başlı kanallarda su dolaşır olaya ek ilave ettiğin zaman ise suyun dolanma durumun da değişim yapar. Eğer ki standart şartlar içinde LPG takıldığında araç normal ısısını muhafaza etti idi bir çok araç için hareket sorunu olmaz idi. Bununla birlikte bu ülkemizde işi bildiğini söyleyen ustaların işlerini adam gibi yapmamasından dolayı bu tesisatların bağlantı kısımlarından sızıntı olur be sonrasında o kısımlarda yeşillenme meydana gelir.

Dediğiniz gibi sorun işçilik hataları vs. Emin olun işini doğru yapan, dürüst ustalar da mevcut. Burada biraz araştırma, biraz fazla ücret, biraz da şans faktörü var. Sonuçta Lpg su eksiltmez, kasap tarafından monte edilen Lpg sistemleri su eksiltir. İyi ustaya, iyi kite düşen insanların aracı ise su eksiltmez.

Senin benim mesajlarımı es geçme yada geçmemen çok önemli değil. Ben fikrimi söylerim sende tezin ile benim fikrimin yanlış olduğunu söyler ve doğrusunu ortasını buluruz. Bura form sitesi herkes fikrini paylaşa bilir.

Fikir beyan etme şekliniz de sorun var. Kesin yamulur, hepsi eksiltir, normaldir vs. Bakın internette insanlar okuduklarına çok kolay inanabiliyor. Sizin yanıtlarınız o kadar keskin ki, insanları yanlış yönlendirebilir, insanları daha büyük masraflara vs. sokabilir. Bu yazdıklarınız senelerdir kalacak burada, biri ters görüş belirtmezse, aaa aracım Lpg eksiltmesi normal diyecek, bir yerde kaçak büyüyecek ve yolda hararet yapıp kalacak, en iyi ihtimal ile conta ile kurtarak. Bunun vebali size aittir. Hatalı mesajınıza boş ver diyip, bile bile düzeltmek için cevap vermezsek bunun vebali bilene de vardır, o yüzden konuyu yanıtladım. Yoksa siz, bana göre yanlış bilseniz banane, doğru bilseniz banane, benim bir kazanımım yok. İkili tartışmaları da sevmeyen biriyim.

Yönetici kişi işini yapar gereken neyse gerektiği yerde doğruları ekler yada evet buda bir olasılık diye başlar konuya...
Bu konuya da dikkatini çekerim...

Konuya bir yönetici mesaj atmış mı dikkat etmedim ama atmış ise de kendi üslubuna göre yazmıştır herhalde. Konuyu uzatmak istemiyorum lakin, hassas olduğum konu, yazı tarzı ile insanları yanlış yönlendirmek, masrafa sokmak. Dediğiniz gibi sizde olasılık diye başlamanız en sağlıklısı :)
 

serhaniscimen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel özel bi servise gittim usta saolsun ilgilendi kanala falan da soktu arabayı heryerine baktı.Contada falan problem yokmuş.Araç lpg li olduğu için eksilen suyun normal oldugunu söyledi.sadece devirdayım pompasında hafif bi nem gözlemledi ama aciliyeti olan bi durum olmadığını belirtti.Benimde kafam rahatlamış oldu.
 

Acarx

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
30 Tem 2012
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
İlk mesajımda da dediğim gibi devirdaim olayı benimde başıma geldi 1 yıldan fazla bi süre öyle kullandım artık fazla eksiltmeye başladığında ise 200 tl lik bi masraf çıktı
Not o aracım 96 model ford escort du :)
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bujileri kontrol ettirin derim.Contamı yeni değiştirdim ne hararet nede hortumlarım şişiyodu hiç bi problem yoktu bloğun yanından su kaçırıyomuş bujilere bakarak sorunu bulduk.Yağada su karışmaz kolay kolay bu motorlarda.Ustada çok abartmış ben kapağı işlettim yağını değiştidim conta takımı değiştirdim bide devirdaimi sökülmüşken değiştireyim dedim.Hortum kelepçeleri benzin hortumları piston başındaki kurumların temizlenmesi felan filan 880 tl verdim . Eğer değiştirecekseniz conta takımını netten alın site sponsorunda, bakım setide var Gm yağ hem ucuz hemde kaliteli ben biraz bu konuda kazık yedim :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Diskler yamulur mu yamulmaz mı? Adi bir malzeme kullanılırsa elbette yamulur veya kaliteli bir malzeme kullanılırsa yamulmaz. Kamyon yarışlarını hatırlayalım. Sık sık yapılan frenler neticesinde disklerin oluşan yüksek ısı nedeniyle kıpkırmızı olduğunu çıplak gözle bile görürsünüz, hatta yakın çekimlerde biraz daha dikkatli bakarsanız geliştirilen bir sistemle disklere çabuk soğuması için su püskürtüğünü de görürsünüz :). Yani bu tür parçalarda malzeme kalitesi çok önemlidir.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
90 liralık diski aldığımda 3. gün sonra yamulmuştu frene bastığımda direksiyon titriyodu orginal her zaman iyidir.Valeo hem uygun hemde ideal şu an kullanıyorum hiç yamulmadı
 

serhaniscimen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bujileri kontrol ettirin derim.Contamı yeni değiştirdim ne hararet nede hortumlarım şişiyodu hiç bi problem yoktu bloğun yanından su kaçırıyomuş bujilere bakarak sorunu bulduk.Yağada su karışmaz kolay kolay bu motorlarda.Ustada çok abartmış ben kapağı işlettim yağını değiştidim conta takımı değiştirdim bide devirdaimi sökülmüşken değiştireyim dedim.Hortum kelepçeleri benzin hortumları piston başındaki kurumların temizlenmesi felan filan 880 tl verdim . Eğer değiştirecekseniz conta takımını netten alın site sponsorunda, bakım setide var Gm yağ hem ucuz hemde kaliteli ben biraz bu konuda kazık yedim :D

mecbur kalmadıkça alacağım tüm parçaları internetten temin ediyorum Şu bir gerçekki adana da parçacılardan alacağın yağ fiyatına internetten tüm bakım setini temin edebiliyorum hem de taksitli ödeme imkanım oluyor.Bujiler filtreler bedavaya geliyor.Diğer parçalarda da bi çok parçada gözlemlediğim internet ile buradaki parçacılar arasında en az % 50 hatta daha fazla farkediyor.En basit örnek üst kapak conta takımı netten alacağım zaman 49 lira parçacıda 100 lira markasıda erling.Bende parçaları netten alma taraftarıyım saygılar. :bir:
 
Üst