Arabadaki Hararet Göstergesiyle Ilgili......

u555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2007
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim araç sıkışık trafikte dur kalklarda 100 e yaklaşıyor. onun dışında yol açık olunca düşüyor zaten.Ben ilk başta işkillenmiştim demek ki bi çok opelde durum aynı..
 

astrax_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,739
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Allah korusun arabanın en büyük düşmanı bence hararet..yolda göstergeyi kontrol etmek çok önemli...
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Opel, Tofaş Şahin değil bunlar yüksek ısıda çalışan araçlar. O yüzden koy antifrizi 100 derecede su falan kaynatma olayı eskidendi. Hararet 110'a kadar normaldir. Zaten hiç bi Opel, kolay kolay 103-105 derecenin üstüne çıkmaz.
 

iceboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
2,397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Opel, Tofaş Şahin değil bunlar yüksek ısıda çalışan araçlar. O yüzden koy antifrizi 100 derecede su falan kaynatma olayı eskidendi. Hararet 110'a kadar normaldir. Zaten hiç bi Opel, kolay kolay 103-105 derecenin üstüne çıkmaz.

arkadaşımız bilgilerini bizimle paylaşmak istemiş ama yanlışlar var.110 demiş ama 100 gösterio göstergede bu birinci mevzu..ikinci mevzu ise opellerin hararet zaten yüksektir,arkadaşımız burdada 103-105 normaldir dio..ki 103-105 çok yüksek değerler..çelişio arkadaşımızın verdiği bilgiler.
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşımız bilgilerini bizimle paylaşmak istemiş ama yanlışlar var.110 demiş ama 100 gösterio göstergede bu birinci mevzu..ikinci mevzu ise opellerin hararet zaten yüksektir,arkadaşımız burdada 103-105 normaldir dio..ki 103-105 çok yüksek değerler..çelişio arkadaşımızın verdiği bilgiler.

Arkadaşım bilgilerde bi çelişki yok. Eski kasa Astra (galiba senin aracın)'da dikkat etmedim ama yeni kasalarda müşirde 80, arada çizgi olarak 90 ve yazıyla 100 derece olur. Kırmızı çizgi 100'ün hemen üzerinde değil, 110 derecenin üzerinde bulunur. Ama 110'da sayı olarak gösterilmemiştir. Çoğu zaman hararet 90-100 arası oynar, ama yaz sıcağında klima açık ve aracın doluyken, uzun menzilli dik bi bayırda küçük vites seyrederken hararet bazen 100'ü geçebilir ama 100 çizgisinin biraz üstü olan 103-105 dereceyi geçtiğini hiç görmedim. Yazın Konya'dan güneye sık sık ineriz eğer problem olsaydı o zaman her yazın aracımın ve başka araçların contalarını yakmam gerekirdi. 103-105 dereceyi geçmeyin dediğim olayına gelince, belki motorun suyu azdır, yağı eskidir, fan hızında problem vardır 110 üst sınırına yaklaşmış sonuçta araç, belki ibre yükselir kırmızıya dayanır hemen farketmezsiniz diye söyledim.
Kısaca hararet tabiiki istenen bi durum değildir ve önemli bir konudur. Ama Opel' de 100 derece ve az üzeri motora zarar vermez, normaldir.. Yeterki antifriziniz tam olsun. Bilmem anlatabildim mi?
 
Son düzenleme:

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
İster inanın ister inanmayın Ben 130 dereceyi gördüm...

Geçen yaz öğle saatlerinde pozantıdan Adana otobanına girdiğim anda aniden hararet yükselmeye başladı.
Otobana kadar 350-400 km 80-90 km hızla motoru hiç sıkıştırmadan gittim hararet 85-90'a sabitlenmiş durumdaydı, bilenler bilir otoban turnikelerinden geçer geçmez birkaç km boyunca dik rampalar vardır, hararet birden bire 120'yi buldu arabada çoluk çocuk 5 kişiydik önce durmak istemedim çünkü çok yakında yokuş aşağı başlayacaktı.
Rampalar ha bitti ha bitecek derken ibre kırmızı çizgiyi geçip takoza dayandı. kenara çekerek rölantide beklemeye başladım 8-10 dakika kadar bekledim ama ibre takozdan bir türlü ayrılmadı.
Daha sonra stop ederek 25-30 dk kadar bekledir soğutma suyu kapağını bir bezle açarak 10-15 dk daha bekledim. Hararet 100'e inmişti. daha sonra yola devam ettim.
Motorda su eksilmemişti yağ tamamdı ama neden yaptığını anlamadım ibre 1 dakika içinde 90'dan 130'a ulaştı.
Ankaraya döndüğümde radyatörün tıkalı olduğunu söylediler değiştirdim şu anda bir sorun yok.
Tabi 130 dereceyi değerlendirirken benim motorumun bir dizel ısuzu motoru olduğunuda unutmayın sallama yok ben hararet ibresinin yalancısıyım...
 
Son düzenleme:

ogretmen82

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten pozantıda bir sürü kamyon hararet dolayısıyla yolda kalıyor. önününzde bir kamyon oluyor onu sollayamıyorsunuz onunla aynı hızda gidiyorsunuz o dimdik yamacı o yüzden hararet oluyor. ben şuna dikkat ettim 2. vitesle çıkılacak bir rampayı 3. viteste çıkarsanız acaip hararet oluyor.
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Pozantı otoban girişi rahat değil mi???

zaten pozantıda bir sürü kamyon hararet dolayısıyla yolda kalıyor. önününzde bir kamyon oluyor onu sollayamıyorsunuz onunla aynı hızda gidiyorsunuz o dimdik yamacı o yüzden hararet oluyor. ben şuna dikkat ettim 2. vitesle çıkılacak bir rampayı 3. viteste çıkarsanız acaip hararet oluyor.


Pozantıda niye kamyon arkasından gidiyorsunuzki 5-6 şerit çarşaf gibi yol siz ulukışla tarafından bahsediyorsunuz sanırım
 
M

muson

Bilgi Girilmemiş
çarşaf gibi yol daha bitmadi
şekerpınar dan geçer bütün araçlar ordan bahsediyorlar
 
Üst