Arabadaki Hararet Göstergesiyle Ilgili......

wunderland

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
99
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
:help: Aracım 2000 astra cd HB.Arabamı alalı birkaç ay oldu kısa mesafe gittigim halde hararet göstergesi hemen 90 ı buluyor.Daha önce Escort um vardı hararet hiç yükselmezdi aceba OPELLERde hararet çabuk mu yükseliyor bilgi veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
kaç km bi mesafeyi kaç bin devirlerde gittiğine bağlı 90 a gelip sabitleniyorsa orda bi problem olacağını sanmıyorum malum yaz ayları kışa göre daha çabuk yükselmesi normal
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracının çabuk ısınmasının nedeni ilk çalıştırmada -sabah- içine otomatik olarak sıcak hava üfleyen ısıtma sisteminden dolayı, aracın normal çalışma ısısına daha çabuk gelmesi için..
Ayrıca Opeller Escort'lara göre daha yüksek sıcaklıkta verimli çalışan arabalar... 90 derece son derece normal aracın için, standart sıcaklığıdır motorun, dur-kalkta 100'e kadar yükselebilir, uzun yolda 80' e doğru geriler.
Aracının harareti kırmızıya kadar normaldir..
 
Son düzenleme:

wunderland

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
99
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Arabayı devrinde kullanıyorum onda sorun yok ama dedigin gibi havalar çok sıcak ondan olabilir..90 da genellikle sabit kalıyor bazen 90 nın biraz üstünde oluyor...Bende escort vardı onda hiç yükselme olmuyordu bu dikkatimi çekti aceba opellerde böylemidir diye düşündüm..
 

irfan_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
635
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Siteyi ziyaret et
Arabayı devrinde kullanıyorum onda sorun yok ama dedigin gibi havalar çok sıcak ondan olabilir..90 da genellikle sabit kalıyor bazen 90 nın biraz üstünde oluyor...Bende escort vardı onda hiç yükselme olmuyordu bu dikkatimi çekti aceba opellerde böylemidir diye düşündüm..
escortun fan müşürü ile termotadı düşük derecelidir fanı erken açıyordur.Ondan dolayı çabuk ısınmaya bilir.
Ben hergün sabah kontagı çeviriyor 15 km. yol gidiyorum hareret göstergesi 80 dereceyi geçmez araç lpg ye geçmesi için motoru 1-1,5 dk.rolantide çalıştırdıgım halde.Yalnız park edip 2-3 saat sonra binersem araçın ısınması daha erken oluyor.O zaman 80 derece sıcaklıga 5-8 dk.da geliyor.şimdiye kadar kullandıgım tofaşlar dahil 92-95 derece sıcaklıgı hiç geçmedi trafik olarak istanbul trafigi sıcaklık olarak siirt sıcaklıgı ve pervari ye giden yoldaki rampalar dahil(pervari siirt arası 105 km.dir en hızlı şöför 1saat 50 dakika alır bu yolu)95 derece sıcaklık görmedim.Gelelim opellere bu arabalarında normal kullanımlarda (yüksek devir hariç)100hatta daha yüksek ısıya gelmesi o kadar saçmaki koca birde radyatör var üstelik...Ve bu radyatör çabuk soguyan alımunyum den yapılmış.O zaman şöyle bir durum ortaya çıkıyor 120 derece sıcaklıga çıkmış arabanın fanının dönme hızı çok yavaştır ve sogutmayı yeterli yapmıyordur.Peki kırmızı çizgili yerlere yakın derecede arabayı stop ettiniz araç çalışmadıgı için su devir daimi yavaş olur.Fan da yeterli olmazsa veya açmazsa arabaya ne gibi zarar verir bilmiyorum denemedim ama denersem mutlaka yazarım...Sanırım bir arkadaş vardı araçı stop edince arabasından dumanlar çıkan onun gibi olmaz inşallah.:)
ne olursa olsun araçınızın sıcaklıgını 95 en fazla üstüne çıkarmayın....çıkartıyorsanız zararı olur mu bilmem ama çıkıyorsa mutlaka bir sebebi vardır....Hiç bir araba sıcak çalışır diye 100 dereceyi normal karşılamayın.Bu sıcaklık zaten müşürden ve termostad derecelerinden bellidir.87-92 fan müşürü ve termostad derecesidir(92 en üst açma derecesidir burada açar 87 düşürür)....
 

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet normal ayarlarda 92 derece Opeller fan açar ama bu araçlar özellikle uzun yolda yavaş seyredilen rampalı dağ yollarında 100 dereceyi bulabilir.(özellikle araç doluyken) Bu fan çalışmasına rağmen Opeller için normaldir. Zaten hararet bu ısıdan yukarıda (100-103 derece) kolay kolay çıkmaz.

Kırmızı çizgi olan 110 dereceye kadar normaldir sıcaklık. Ama 105 dereceyi geçince (normalde geçmez ama mesela su azsa,yağ kalitesi düşmüşse vs.) dinlendirmek en iyisi.
 
Son düzenleme:

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çoğu zaman Mut-Gülnar-Anamur yolunda Opellerle hararet 100 derecede seyrettiğimiz oldu..
 

iceboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
2,397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opellerin hararet sorunu var.bende geçenlerde radyatör patlattım..yani senin hararet 90-100 arası normal durumudur.korkucak bişey yok eğer 100 ü de geçip kırmızı çizgiyi bulmuosa.
 

etubey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
266
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence bir sorun olmaz çünkü fan otomatik olduğundan gerekli zamanda devreye girer...
 
Üst