Araba hiç çekmiyor! :(

Eski sürücüler gayet iyi bilir yağ yakan araç daha güzel kaçar :). O nedenle sadece araç yağ eksiltiyor, çekiş düşük gibi bulgulara dayanarak, hiçbir ölçüm yapılmadan motorun acil reftefeye ihtiyacı olduğuna inanmıyorum. Ben geçen sene bayram tatilinde benzer bir olay yaşadım (araçta bir isteksizlik, gaz verince derinden gelen patlama sesi, rampalarda bayılma) yolda benzin aldığım için ilk aklıma gelen hileli benzin oldu, ikinci olarakta aklıma şanzuman arızası geldi (bir aralar hafif bir otomatik şanzuman sıkıntısı yaşamıştım). Side/Alanya arasındaki yol ızdırap olmuştu, Side'ye döndüğümde aracı biraz kurcalayınca sorun çözülmüştü ama bir süre sonra tekrar başladı. Sıkı bir kontrol sonucu buji kablolarından birinin kopuk olduğu anlaşıldı (dışarıdan bakınca hiç belli olmuyordu), yeni bir kablo seti ile (45 TL) durum düzeldi. Yani aracın 3 silindirli çalışması bile bu tür şikayetlere neden olur. Yağ tüketimi (egzostan mavi duman atmadığı için) eskiyen conta veya keçelerden olmalı, o nedenle öncelikle bunların kaynağı bulunup yağ kaçağı önlenmelidir. Selim'in de dediği gibi eskiyen contalar nedeniyle buji yuvalarına sızan yağ bujilerin görevini engeller. (Video açılmıyor, o nedenle sesi duyamadım)
 
bır kac gun evveli vıdeodakı surtme sesıne krank sensoru krank dıslıne surtuyor veya egzantrık sensoru egzantrık dıslısıne surtuyor demıstım ...sanırım artık sensor tamamen zarar gordu ve ataslemeyı ayarlayamaz oldu bu sekılde aracı calıstırma bence bır sensor takılarak hala motorun kurtulma sansı var ...
 
video için çok özür dilerim ama şimdi izleyebilirsiniz düzelttim
 
İşin içine LPG girince bir şey diyemem (hiç LPG kullanmadım, bu konuda bilgim yok) :(.
 
İşin içine LPG girince bir şey diyemem (hiç LPG kullanmadım, bu konuda bilgim yok) :(.

:( :( :(
 
slm krank devir sensörüü ben konu açmıştım krank devir sensörü ile ilgili onu oku aynısı benm başıma da geldi
 
sorununuz ne bilmiyorum ama hiç bir araç yağsız kalmadığı sürece bir anda rektifiyelik duruma gelmez ustanız işine gelen yöntemi seçmiş sakın rektifiye işine girmeyin zaten çok çok kötü bakılmadıysa o seri opel motorları 160binde bitmez
 
slm krank devir sensörüü ben konu açmıştım krank devir sensörü ile ilgili onu oku aynısı benm başıma da geldi

yok arkadaşım sorun krank devir sensörü değil, eğer motor 4500 de devir kesip gaz yemeseydi bu sorun oluşurdu, benim aracımda da şuan krank devir sensör problemi var, ancak 3. vites 3000 devirde 90 civarı bir hızda oluyorum ben, bu arkadaşın sorunu daha farklı, motorda farklı bir kıpraşma var, o viteste ve o devirde 40km hızla gidiyorsa, kavrama sorunu vardır tahminimce...elektriksel bir problem olduğunu düşünmüyorum...
 
Geri
Üst